Vorige week zag ik op marktplaats 2 mooie 4takten te koop bij 1 aanbieder. Nu een paar dagen later zijn ze gestolen. Ik werd alleen al woest toen ik het las.
Lijkt mij echt zo verschrikkelijk kl#te als je dat zou overkomen.
Iets waar de meeste noppenrijders (heel) hard voor moeten werken en waar veel zorg aan wordt besteed wordt door een of andere maloot zomaar weg genomen.
Is dit iemand al eens overkomen (van het forum)?
JB Kerstman
Diefstal
Moderator: ghulst
Gelukkig niet (hout vasthouden) Maar je komt het wel vaker tegen. De dief komt eerst eens kijken (ziet hij/zij ineens hoe de beveiliging van de woonst is, en slaat daarna toe)
Ik heb wel een goede alarminstallatie, speciale sluitingen op ramen/deuren, en overal inbraakwerend glas met PVB ertussen.
Hopelijk houdt dat die kl**tzakken buiten.
Ik heb het niet zo op moslim-extremisten, maar bij dieven mogen ze van mijn part een hand afhakken... Alhoewel, er zouden er vele "gehandicapt" rondlopen op deze aardbol...
Jo VdB
Ik heb wel een goede alarminstallatie, speciale sluitingen op ramen/deuren, en overal inbraakwerend glas met PVB ertussen.
Hopelijk houdt dat die kl**tzakken buiten.
Ik heb het niet zo op moslim-extremisten, maar bij dieven mogen ze van mijn part een hand afhakken... Alhoewel, er zouden er vele "gehandicapt" rondlopen op deze aardbol...
Jo VdB
-
Ik ben ook zwaar paranoia wat dat aangaat en daarom spreek ik met een aspirant koper eigenljik nooit thuis af maar bij een kennis in de buurt ofzo. Ik vertel er dan ook bij dat ik daar niet woon maar dat ze hem daar kunnen komen bekijken omdat dat handig uitkomt. Afspreken bij de lokale Mac Donalds werkt ook goed.
Ik laat in ieder geval nooit kopers in mijn schuur komen.
Ik laat in ieder geval nooit kopers in mijn schuur komen.
Ik meen mij te herinneren dat er vorig jaar op de off-road rit in Ruinen zo'n beetje het toppunt van brutaliteit is bereikt, er is daar toen een splinternieuwe KTM 525 gestolen die gewoon tussen alle andere motoren voor de deur van het gebouw waar ingeschreven moest worden stond en dus heeft die mafkees dus gewoon de motor gepakt en is weggelopen met het risico dat de eigenaar elk moment naar buiten kon komen lopen..
Van een vriend van mij is laatst zijn bmw 1150GS adv. gestolen.
Hij moest zijn bestelling even ophalen bij een winkel, zet zijn motor even op stuurslot voor de glazen pui van de winkel, loopt naar binnen om af te rekenen en tegelijkertijd (volgens getuigen) kwamen 2 jongens op een scooter aan, ramde een schroevendraaier in het contact, startte de motor en weg waren ze. Midden op de dag midden in het centrum, met veel mensen er omheen en de eigenaar op een paar meter afstand. Hoezo brutaal .
Toppunt was ook nog eens, dat hij niks van zijn allrisk verzekering uitgekeerd kreeg, omdat de motor aan 2 sloten (incl.stuurslot) behoort te staan
Dit kan je dus ook gebeuren als je na het tanken even naar binnen loopt om af te rekenen, wie zet dan zijn motor aan 2 sloten?????
Hij moest zijn bestelling even ophalen bij een winkel, zet zijn motor even op stuurslot voor de glazen pui van de winkel, loopt naar binnen om af te rekenen en tegelijkertijd (volgens getuigen) kwamen 2 jongens op een scooter aan, ramde een schroevendraaier in het contact, startte de motor en weg waren ze. Midden op de dag midden in het centrum, met veel mensen er omheen en de eigenaar op een paar meter afstand. Hoezo brutaal .
Toppunt was ook nog eens, dat hij niks van zijn allrisk verzekering uitgekeerd kreeg, omdat de motor aan 2 sloten (incl.stuurslot) behoort te staan
Dit kan je dus ook gebeuren als je na het tanken even naar binnen loopt om af te rekenen, wie zet dan zijn motor aan 2 sloten?????
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Bij mij is een keer een XR600 uit de schuur gestolen, gelukkig had ik net mijn CR250 verkocht(met kenteken ) anders was ik er 2 kwijt geweest.
Helaas alleen WA verzekerd dus een strop van destijds ongeveer
6000 gulden . Dus altijd een gekentekende motor WA-extra verzekeren
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik zou niet gek staan te kijken als de nieuwe eigenaar van de CR250 ook bezitter van een XR600 zou zijn geworden.Redski schreef:Bij mij is een keer een XR600 uit de schuur gestolen, gelukkig had ik net mijn CR250 verkocht(met kenteken ) anders was ik er 2 kwijt geweest.
Gajes is het, maar er is niks tegen te doen, je kan een onbekende niet zonder meer vertrouwen, ook al komt hij nog zo betrouwbaar over. Bij verkoop spreek ik ergens op neutraal terrein af, neem een bekende mee en alles blijft mijn eigendom tot het geld op mijn rekenng staat. Daarna zijn we de beste vrienden
Dat wordt alleen een beetje lastig als in het politierapport vermeld staat hoe meerdere omstanders gezien hebben hoe de motor gejat werd.Zot schreef:Ik, althans dat meld ik de verzekering.
Maar ben het met je eens, ken al meerdere gevallen waarbij eerlijkheid NIET loont.
Zo ook een vriendin van mij die net na een zwaar ongeluk met de auto van haar baas, vanachter haar raam op de 2e verdieping ziet hoe haar eigen auto gejat wordt. Verteld de politie haar doodleuk dat je geen getuige mag zijn van diefstal van jou eigen auto!! Oftewel, ze had haar huisgenote moeten vragen om haar verhaal te vertellen, dan was het wel goed
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Bovenstaande is allemaal waar.
He probleem is alleen dat er zoveel verzekeringsfraude gepleegd wordt dat de goede zwaar onder de slechte moeten lijden.
Ik ben zelf ook niet heilig, maar ik begrijp wel dat het allemaal ergens door betaald moet worden.
He probleem is alleen dat er zoveel verzekeringsfraude gepleegd wordt dat de goede zwaar onder de slechte moeten lijden.
Ik ben zelf ook niet heilig, maar ik begrijp wel dat het allemaal ergens door betaald moet worden.
smurf.
ik heb zoiets ook een keer gehad. er kwam iemand mijn motor kopen en wilde een testritje make. alles goed en wel tot dat hij het kruispunt naderden en flink onderuit ging, hij heeft gelukkig wel gewoon de motor betaald maar had dat net zo gemakkelijk niet kunnen doen.
-
Ik zet altijd een lot op en heb een alarm van Meta Systems op m'n Adventure( ja, zelfs offroad! en ben daar zéér tevreden van. En het spel is waterdicht
Ik zet overal mijn XENA ART Alarmslot op mijn achterschijf en het stuurslot erop, ook in het park fermé. Het slot weegt wel wat, maar is klein en past in een zijvakje van mijn Camelbag.
Niet uit wantrouwen of zo, maar simpelweg dat het ding onverzekerd is indien ik dit slot er niet op heb; ik kan me het financiëel niet permitteren indien ik nog eens zo'n bedrag moet neerleggen;-)
Noppy
Niet uit wantrouwen of zo, maar simpelweg dat het ding onverzekerd is indien ik dit slot er niet op heb; ik kan me het financiëel niet permitteren indien ik nog eens zo'n bedrag moet neerleggen;-)
Noppy
Ik kan hier een nieuwe diefstal aan toevoegen ......
In de nacht van 18 op 19 december is mijn crossmotor ontvreemdt.
Het gaat om het nieuwste model yamaha 250cc tweetakt bouwjaar 2005.
Het framenummer is JYACG20C 000.000.345.
De motor is nog maar twee keer bereden en heeft dus nog maar weinig specifieke kenmerken. Een paar andere stickers zijn natuurlijk zo geplakt.
Er zal geen kit met zuiger bij aangeboden worden want die heb ik nog.
Wie geeft mij de gouden tip
Beloning €1000,=
Luc Tieben 0598-491204
Annerveenschekanaal
(advertentie gevonden op marktplaats)
In de nacht van 18 op 19 december is mijn crossmotor ontvreemdt.
Het gaat om het nieuwste model yamaha 250cc tweetakt bouwjaar 2005.
Het framenummer is JYACG20C 000.000.345.
De motor is nog maar twee keer bereden en heeft dus nog maar weinig specifieke kenmerken. Een paar andere stickers zijn natuurlijk zo geplakt.
Er zal geen kit met zuiger bij aangeboden worden want die heb ik nog.
Wie geeft mij de gouden tip
Beloning €1000,=
Luc Tieben 0598-491204
Annerveenschekanaal
(advertentie gevonden op marktplaats)
Crossmotoren zijn niet verzekerd onder de inboedelverzekering. Onder de inboedel kun je ze wel verzekering tegen brandschade. Het schijnt dat crossmotoren wel via de KNMV en ook andere verzekeraars te verzekeren zijn tegen diefstal. Ik verzeker mijn enduro motoren altijd tegen diefstal, maar dat kan eenvoudig bij je WA verzekering.Noppy schreef:Heel erg. Zijn motorcrossers verzekerd onder je inboedelverzekering? Noppy