aanhangwagen
Moderator: ghulst
Ik vraag me af wie hier een aanhangwagen/camionnette heeft om zijn hobby mee uit te oefenen.....???
Een gesloten aanhangwagen met een plaatje "Veevervoer" op vooraan
Handig om in om te kleden & gereedschap/benzine/enz.. te stockeren tijdens je ritten.
Toch liever een bestelwagen (maar dan iets voor dagelijks gebruik in de stijl van VW transporter/Mercedes Vito), want dan pleur je je motor er veel makkelijker in en je kan nog steeds (te) hard rijden.
'k heb eens geprobeerd om mijn moto in m'n Citroën Berlingo te krijgen, maar dat ging net niet... (= 20 cm te kort) Bovendien vroeg ik me af hoe mijn auto er zou uitzien als ik dat probeerde NA een rit me een smerige motor...
Handig om in om te kleden & gereedschap/benzine/enz.. te stockeren tijdens je ritten.
Toch liever een bestelwagen (maar dan iets voor dagelijks gebruik in de stijl van VW transporter/Mercedes Vito), want dan pleur je je motor er veel makkelijker in en je kan nog steeds (te) hard rijden.
'k heb eens geprobeerd om mijn moto in m'n Citroën Berlingo te krijgen, maar dat ging net niet... (= 20 cm te kort) Bovendien vroeg ik me af hoe mijn auto er zou uitzien als ik dat probeerde NA een rit me een smerige motor...
Montesa Cota 315R
Stijn,Estivie schreef: 'k heb eens geprobeerd om mijn moto in m'n Citroën Berlingo te krijgen, maar dat ging net niet... (= 20 cm te kort)
heb je al geprobeerd als je het voorwiel eruit neemt. Steek in de plaats een klein wieletje zoals die zitten in bv. go-carts. Als as neem je gewoon een stuk draadstang.
Op die manier krijg je de moto er waarschijnlijk wel in.
Jo VdB
Wel een beetje donker Joe
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Mischien moeten we wel blij zijn dat we niet meer zien van die bus
Jo VdB (die eigenlijk jaloers is omdat hij geen busje heeft )
Jo VdB (die eigenlijk jaloers is omdat hij geen busje heeft )
lach maar , maar ondertussen kan ik lekker heel wat motorfietsjes transporteren , mezelf binnen omkleden , en als ik moe ben na de cross , laat ik lekker alles achter in het bussie staan tot de volgende dag (wat je met een open aanhanger niet kan doen) en hij is bijna wegenbelasting vrij , dus geen gedoe meer met grijs en ... volgend jaar wil ik een nieuwer type bus (609 of 711)uit duitsland halen (= daar goedkoper ) en de carroserie , assen en motor op het chassis van deze bus zetten .. de voordelen hiervan lijken mij duidelijk ... maar das voor volgend jaar of daarna ...
4 strokes only !!
Da's een mooie tip Jo. Ik ben zeker dat hij er dan wel ingaat, want ik moest de motor aardig in zijn vering trekken om hem in de hoogte "aan te passen" zodat ie er daar net inging. Een beetje korter en het is gefikst!Jo VdB schreef:Stijn,Estivie schreef: 'k heb eens geprobeerd om mijn moto in m'n Citroën Berlingo te krijgen, maar dat ging net niet... (= 20 cm te kort)
heb je al geprobeerd als je het voorwiel eruit neemt. Steek in de plaats een klein wieletje zoals die zitten in bv. go-carts. Als as neem je gewoon een stuk draadstang.
Op die manier krijg je de moto er waarschijnlijk wel in.
Jo VdB
Het blijft natuurlijk wel niet heel erg handig, vermits je nog moet beginnen sleutelen ter plaatse, maar ik heb zo het gevoel dat die tip me nog van pas gaat komen...
Montesa Cota 315R
Zelf een RVS-aanhanger gebouwd (niksnie schilderen, niksnie onderhoud) uit door een nog nader op te geven werkgever geleverde profielen. Voorzien van twee stuks goten uit aluminium tranenplaat (ook in het midden te plaatsen bij toepassing van slecht één motor, de andere goot kan dan dienst doen als oprijgoot).
Weegt ongeveer 80 kg. en dus kan ik hem met het handje overeind zetten in m'n hok op de lichtbalk (wel houten plaatje onder leggen).
Kosten ca. € 300,= (maar dit is wel zonder kosten RVS, ooooooh wat heb ik toch weer een lieve - of onwetende ? - baas).
Torsieas (500 kg. draagvermogen), wielen met banden (15 inch), koppeling, kunststof spatboren en overige niet zelf te maken delen gekocht bij www.aanhangwagenonderdelen.nl (oftewel Jobcar)
Zal in de nabije toekomst nog wel een fotootje toevoegen
Zo dus !
Weegt ongeveer 80 kg. en dus kan ik hem met het handje overeind zetten in m'n hok op de lichtbalk (wel houten plaatje onder leggen).
Kosten ca. € 300,= (maar dit is wel zonder kosten RVS, ooooooh wat heb ik toch weer een lieve - of onwetende ? - baas).
Torsieas (500 kg. draagvermogen), wielen met banden (15 inch), koppeling, kunststof spatboren en overige niet zelf te maken delen gekocht bij www.aanhangwagenonderdelen.nl (oftewel Jobcar)
Zal in de nabije toekomst nog wel een fotootje toevoegen
Zo dus !
Laatst gewijzigd door Sjokske op vr dec 17, 2004 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
wij hebben onze remork(aanhanger) zelf gemaakt,met als basis een enkele as remork
kruipt wel wat werk in hoor
maar toch nog 'goedkoop' een zeer mooie en goede crossremork
kruipt wel wat werk in hoor
maar toch nog 'goedkoop' een zeer mooie en goede crossremork
kheb een vw busje van me ouders, en zelf een kar in elkaar gelast voor als ik eventueel met een auto moet of nog een crosser mee moet nemen
SX125 '04
Heerlijk als zo'n amerikaan naast je optrekt. wat een geluid.mmmmmmmm
smurf.