DHL (Dubai Holland Lijn)

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gradt
Contacteer:

Volgend jaar mei, juni en juli mag ik waarschijnlijk voor mijn baas weer eens naar Dubai. En je raad het al als ik daar toch zit, waarom niet terug naar Nederland rijden.
De geplande route is
Dubai
Abu Dhabi
Quatar
Bahrain
Kuwait City
Mekka (da's dus dwars door Saoudie Arabie)
Al Kuhrayabah (das aan de overkant van Sharm El Sheikh)
Wadi Ruhm (eventjes klimmen)
Petra (Indiana Jones' Temple of doom)
Amman
Damascus
Libanon
Zwarte zee (door Koerdistan)
Istanbul
Bucharest
Boudapest
Holland

Da's totaal een kilometertje of 9000 waar ik een week of 8 over wil doen. (da's 1150 km per week (wat een leuk getal 1150) en ik weet dat het er heel erg warm is in de zomer.

Voordat het allemaal zo ver is moeten er dus nog wat dingetjes geregeld worden en heb daardan ook wat vragen over.

1) Zijn er mensen die dit of delen van het traject al eerder hebben gedaan en die mij tips en trixs kunnen vertelen.
2) Zijn er toevallig mensen onder jullie die in die buurt zitten en een stukkie mee willen rijden en (of ) in Wadi Ruhm willen klimmen
3) Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met het verzekeren van een motor in het buitenland. Ik ben van plan om in Dubai een motor te kopen maar het zal moeilijk worden om een mnotor in Dubai te verzekeren omdat ik er niet woon.
4) Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met het kopen van een motor in Dubai. Mijn voorkeur gat uit naar een adventure of een ouder model zonder al te veel ingewikkelde electronica.
5) Mocht het dat niet lukken dan wil ik mijn motor vanuit holland verschepen naar Dubai, hebben mensen hier ervaring mee?
6) Hebben mensen nog aanbeveling voor mooie plekjes voor onderweg?

Snode plannen dus.

Ik hoor graag op en aanmerkingen.

Gegroet

Gradt
Freek
Site Admin
Contacteer:

Lijkt me een mooie trip, maar niet in die tijd van het jaar.
Afgezien van grote hitte(is +40 gr. leuk ?), moet je ook nog eens rekening mee houden, dat je min. 1 liter water per uur nodig bent.
Dat moet je dan ook allemaal nog eens mee sjouwen.

Veel (landen)info kun je vinden op horizonsunlimited;
http://www.horizonsunlimited.com/cgi-bin/Ultimate.cgi

suc6 met de voorbereiding;
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Dr_Bean
Contacteer:

Hoi
Prachtige route!

Wij (mijn vriendin en ik) zijn eind 2000 terug gekomen van onze motor-afrika rit en hebben Egypte, Jordanie, Syrie, Turkije, griekenland italie terug gereden.

Het eerste stuk vanaf Dubai kan ik dus niets over zeggen.

- Een visum voor Saudi Arabie kan lastig zijn: een 48 uurs Transit visum lukt nog wel, maar das behoorlijk aanpezen :-)
(wij hebben nog gekeken of we niet vanaf Port-Sudan naar Saudi konden)
- Mekka (en een forse straal eromheen) kom je volgens mij niet in geen Moslim bent.
- Houdt er rekening mee dat vrouwen daar ook NIET MOGEN rijden.

Neem minstens 2 dagen voor Petra (duur maar mooi)
Vergeet niet effe te gaan zwemmen in de Dode Zee: Das heel apart!!

Helaas hadden wij maar 4 dagen (transitvisum) in Syrie, der is genoeg te zien (en leuke zandwegen) om 2 weken te blijven. De markt (Souk) in Aleppo is leuk om door rond te slenteren (overdekte gewelven).

Hoewel mooi, is het "ommetje" naar de Zwarte zee wel een heel eind hoor!
In midden Turkije heb je Kapadocie: Heel mooi gebied om met de motor doorheen te rijden.

Verder zou ik dan vanaf Istanbul via Griekenland en Italie terug gaan (Boot Igomenitza-Venetie(!!), 20 uur. Goedkoper dan rijden en wel zo relaxed), maar dat kan je altijd nog besluiten als je in Istanbul bent.
TiP: Haast je niet in een poging ALLES te willen zien.

(als je nog details wil weten van onze reis stuur maar een PB of mail)
groet
Dr_Bean
Gradt
Contacteer:

Freek,

Daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden dat het er erg (=levensbedreigend) warm kan zijn. Ik probeer daar nog een oplossing voor te vinden (5 liter water tank ergens inbouwen) Dank voor de link.

Dr. Bean.

Dank voor de info. Ik mail je nog voor wat meer informatie.

Gegroet
Sleutelen is leuk, Rijden nog leuker
Arnaud
Contacteer:

Freek schreef:Afgezien van grote hitte(is +40 gr. leuk ?)
...maak daar dus voor Dubai en omgeving maar +55 graden van!! Was in Juni nog in Dubai en op een gegeven moment haalden we zelfs de 57 graden overdag :shock: Suc6!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Plaats reactie