Hoe onderhoudt en smeer je best een crossketting of O-ringvrije ketting???
Kuisen met petrolium?
Smeren met klassieke kettingspray? chainwax?.....
smeren "gewone" ketting
Moderator: ghulst
ik kook em altijd uit in die chainwax idd
werkt et beste
werkt et beste
SX125 '04
Ik gebruik voor mijn ketting gewoon kettingspray. Werkt goed bij mij, een last van vastzittende schakels of een krakende ketting. Het is gewoon belangrijk dat je de ketting vaak insmeert. minimaal een keer per week (hangend af van hoe vaak en waar je rijdt) en zeker na het crossen en een zware regenbui
Honda crf 250
- mxrider#28
stoomcleaner erop en daarna kettingspray, makkelijker kan niet
- mxrider#28
ik maak hem trouwens eerst droog met perslucht voordat er kettingvet op gaat anders gaat hij roesten....
-
ik spuit hem goed schoon met de hoge druk daarna ff stukje rijden zodat het blok ook weer droog wordt (alles in 1 x schoon maken) vervolgens met lucht de ketting een beetje droogblazen in spuiten met WD-40 weer een stuk je rijden of het wiel goed ronddraaien zodat de olie overal komt dit 1 a 2 keer herhalen dan met een doek de overtollige olie weg halen en klaar. wanneer je gaat rijden komt de olie (WD-40 is kruip olie)vanzelf naar buiten.
nu hoor ik al een aantal mensen zeggen maar dat blijft toch niet zitten?? ik rij al 1.5 jaar met 1 en dezelfde ketting en ben net aan mijn 2e tandwielen setje begonnen (rij 2x per week)
nu hoor ik al een aantal mensen zeggen maar dat blijft toch niet zitten?? ik rij al 1.5 jaar met 1 en dezelfde ketting en ben net aan mijn 2e tandwielen setje begonnen (rij 2x per week)
rij je off-road???vleugelmoer schreef:ik spuit hem goed schoon met de hoge druk daarna ff stukje rijden zodat het blok ook weer droog wordt (alles in 1 x schoon maken) vervolgens met lucht de ketting een beetje droogblazen in spuiten met WD-40 weer een stuk je rijden of het wiel goed ronddraaien zodat de olie overal komt dit 1 a 2 keer herhalen dan met een doek de overtollige olie weg halen en klaar. wanneer je gaat rijden komt de olie (WD-40 is kruip olie)vanzelf naar buiten.
-
jep en train op verschillende crossbanen in de omgeving met zeer fijn zand en ook met klei ondergrond hoezo????