Tegenvallend vermogen van KLR 600r

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
600 KRL(etje)
Berichten: 14
Lid geworden op: ma aug 23, 2004 22:17
Locatie: Rotterdam

Hallo allemaal,

Ik heb pas een Kawasaki KLR 600r opgeknapt en hij rijdt nu weer als een zonnetje, maar ik vind het vermogen een beetje tegenvallen.

Een wheelie in z'n 1 gaat best, maar in z'n 2e versnelling wil dit al niet meer lukken.
Ik heb eigenlijk ook helemaal geen idee, hoe sterk deze motor zou moeten zijn!

Heeeel lang geleden heb ik een Yamaha XT 500 gehad (1 van de 1e) en volgens mij was ie toch pittiger dan deze KLR.

De cilinder is gehoond, nieuwe zuigerveren, kleppen nagekeken, geschuurd en gesteld, nieuw luchtfilter, standaard uitlaat, vlotterhoogte is goed en hij start en rijdt goed.

Iemand ervaring met dit type ??
Nieuw winterprojekt, opknappen KLR 600 uit 1985
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

600 KRL(etje) schreef:Een wheelie in z'n 1 gaat best, maar in z'n 2e versnelling wil dit al niet meer lukken.
Overbrenging te lang ?
Of misschien geef je niet genoeg gas :wink:

Jo VdB
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

Ik heb een tijd geleden een paar keer op een klx650 c mogen rijden en die had eigenlijk het zelfde "probleem"... in z'n eerste met moeite en in de tweede met geen mogelijkheid meer fatsoenlijk op het achterwiel te krijgen... Ik kan er niks meer over zeggen als dat de motor 1. veeel te zwaar is, en 2. de overbrenging op weggebruik afgestemd is en 3. hij heel erg gesmoort word door de orginele uitlaat en carburateur... Ik denk dat als je er een andere (open) uitlaat en grotere carb. op zou monteren, je er heel wat meer uit kan halen want het is en blijft 600cc.. Zie alleen al het verschil met een klx-r en klx-c.. Het zijn allebei exact de zelfde blokken alleen de C heeft een (hele!) stille uitlaat, een kleinere carburateur en een andere (op weggebruik afgestemde) tandwielverhouding en is daarmee ook meteen een stuk trager dan een R.
Hij rijd overigens wel lekker zuinig met die orginele spullen want die jongen heeft vorig jaar de rit in Varsseveld met die motor meegereden en na 1 rondje gereden te hebben ging iedereen zoals gewoonlijk de motor aftanken en hij dus ook, wat schetste onze verbazing? iedereen gooide ca. 3à4 liter bij en hij niet meer dan 1 :lol:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

zulke off road motoren zijn natuurlijk niet te vergelijken met de felle enduro fietsen van tegenwoordig , ik denk niet dat je motor slecht presteert , ik denk dat je te veel van m verwacht :lol:
4 strokes only !!
600 KRL(etje)
Berichten: 14
Lid geworden op: ma aug 23, 2004 22:17
Locatie: Rotterdam

Misschien verwacht ik er inderdaad teveel van, ben waarschijnlijk verpest door 1000 cc sportmotor.

Jammer, ik had er toch meer funfactor van verwacht.
Nieuw winterprojekt, opknappen KLR 600 uit 1985
Plaats reactie