zand in de vlotterkamer

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
adje

Een clubgenoot vroeg mij om deze vraag te stellen op het forum.
Hij heeft een yamaha wr450 uit 2003 en hij heeft telkens zand in de vlotterkamer zitten.
Hij heeft alles al nagekeken waar het vandaan kan komen maar hij komt er niet uit.
De luchtfilter houdt ie heel goed schoon en de luchtfilterbak is ook goed dicht.
Zou het eventueel door de ontluchtings slangetjes van de carburateur kunnen komen ?
Graag zou ik jullie meningen of ervaringen hierover willen lezen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Rudy
Contacteer:

Dit komt waarschijnlijk uit de tank,ik had met mijn eerste 125 op een gegeven moment problemen dat mijn vlotter bleef hangen (carb overstroomt dan :lol: ). Kwam omdat er behoorlijk wat zand in de tank zat (zandkorreltje is genoeg om vlotter te laten losstaan dus).
Gewoon tank leeggooien (denk aan het milieu :lol: ) en hem daarna uitspoelen met water (wel goed laten drogen natuurlijk...).
Sjokske

Als het vanuit de tank komt kan d'n Dre net zo goed een benzinefilter in de benzineslang plaatsen.
Maareuhhhhhhh, hebben jullie al gekeken hoe de bediening van de acceleratiepomp geschiedt, via een uitwendig of inwendig bediend stangetje ?
Als het via een uitwendig stangetje is dan kan er vuil via het stangetje (harmonicarubber) in de vlotterbak komen.
Had m'n oude Yammie ook :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Jo VdB

Sjokske schreef:Maareuhhhhhhh, hebben jullie al gekeken hoe de bediening van de acceleratiepomp geschiedt, via een uitwendig of inwendig bediend stangetje ?
Als het via een uitwendig stangetje is dan kan er vuil via het stangetje (harmonicarubber) in de vlotterbak komen.
Was vroeger ook een probleem met de KTM RFS.
Indien uitwendige bediening, REGELMATIG het membraan schoonmaken !

En hierbij opletten dat je
a) de veer die eronder zit niet laat wegspringen
b) de 2 minuscule O-ringetjes niet kwijtraakt !!

Jo VdB
Plaats reactie