Benzine lekkage

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Hallo,
Gegroet Dr Big rijders. Ik heb een vraagje. aan de technici onder jullie.
De Dr Big 800S van een vriendin van me heeft benzine lekkage.
De benzine komt uit de 2 dunnen slangetjes aan de onderzijde van de carburateur. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het is op te lossen?

Ik rij zelf een BMW R1150 GS Adventure en die heeft geen carburateurs maar benzine injectie. (ook al had hij wel carburateurs dan wist ik het nog niet hoor :lol: )
al vast bedankt,

ciao
Grizzly
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

die 2 kleine slangetjes zijn de overloop van de vlotterkamers met andere woorden .de afstelling van je vlotters is niet goed of je vlotternaaldjes / zittingen lekken
bij mij was het de afstelling
succes
hans h
have BIG fun

D.F.M.T.
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Hi Hans,

Bedankt voor je snelle reactie. Is dat afstellen van de vlotternaalden een beetje uit te voeren door een goed bedoelende leek? Moet dan eerst de tank eraf of kan ik er makkelijk bij.
De Dr. Big is net ingevoerd maar heeft lange tijd stilgestaan. Misschien is er ook e.e.a. wat verdroogt.

Groetjes
Koen
Gast

Hoi Grizzly,

Bij mij zat zo`n klemmetje over het slangetje een keer niet goed waardoor er benzine naar buiten sijpelde.

Moest lang zoeken met een sterke lamp voor ik het zag want het zat goed verstopt achter de carbs.

Heel misschien is dit de oplossing en dat scheelt een hoop werk :(

Groeten,
De Neus
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Hi Neus,

Kan ik ook nog naar kijken. Ik zit helaas de hele week op cursus en ben pas in het weekend thuis.
De dealer riep dat het normaal is want er zit geen vacuumpomp in. Gewoon de kraan dichtdraaien was het advies?

Ik ga het uitvinden zo snel ik weer thuis ben.

groetjes en bedankt

Grizzly
Plaats reactie