Wat "medische doorrij" tips gevraagd.

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gassen

Ik heb de laatste tijd wanneer ik een flink stuk gejakkerd heb, een doorgeschuurde kont. Afgelopen zondag, tot bloedens toe.
Het lijkt alsof ik kilometers met zand in mijn crossbroek heb gereden, al is dat natuurlijk niet zo.
Nu hoorde ik dat er meer mensen last van hebben.

Vroeger heb ik dat nooit gehad en ik kom de hele dag op dat ding blijven rijden.
Motor is niet veranderd, kleding is niet veranderd (snelheid iets :roll: ) alleen begin ik wat eerder te zweten :wink:

Heeft er iemand een tip (behalve op tijd stoppen)??

Ps over de nabehandeling hoef ik niets te weten, die is OK :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Jo VdB

Synthetisch en strak spannend ondergoed... (type wielrennerskledij of joggingbroek, maar dan in korte versie)

Jo VdB
Helen

Meer rechtstaan?
Vroeger droeg ik altijd een wielrennersbroekje (met zeemvel in) tegen het pijnlijke gevoel. Maar nu sta ik gewoon bijna altijd recht.

Je kan natuurlijk een KDX kopen, die heeft een zacht zadel! Een zaligheid voor getergde poepjes!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Freek
Site Admin
Contacteer:

Zweten is een probleem wat je voor een groot deel wel kunt oplossen met een wielrenners broek.
AGU levert ook losse zemen die breder zijn dan normaal.

Die plak je met een stukje 2-zijdig plakband in je crossboek.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
henkzelf
Contacteer:

meer staan, een wielrennersbroek en van te voren een flinke laag vaseline er op
Gast

Henk,
na de eerste ronde kon ik al bijna niet anders meer dan staan :? .
Alleen in de korte bochtjes en op de lange rechte stukken ben ik gaan zitten (barst ook van de spierpijn in kuit-, scheen- en bovenbenen) en last van mijn voet (onderkant).
Tjee wat een hobby hebben we toch 8)

Maar ik ga maar eens op zoek naar een "zeembroek".
Mocht het niet werken kan ik 'm nog alijd aan mijn vrouw geven om de ramen te zemen (moet ik wel thuis zijn als de ramen gewassen worden) :lol: .

Bedankt voor de Tips.
JWJanssen

Wielrenbroek (met zeem) en zitvlakcreme (vies verhaaltje) gebruiken. Beide te koop bij goede wielersportzaken. De zemen in moderne wielerbroeken zijn heel goed te wassen, de zeem wordt niet meer hard zoals vroeger. Kosten tussen de 30 en 250 euro. Rond de 60 a 80 euro zijn goede te koop, gemaakt van goede ademende stoffen, goedkoper is teveel polyester, duurder is onzin.
Er zijn vrouwen en mannen pasvorm wielrenbroeken. Er zijn broeken met langere en kortere pijpjes. Er zijn broeken met shcouderbandjes en zonder, met is moeilijk met pissen maar zitten beter.

Noot: ik fiets zelf zo'n 8000 km per jaar. Ik draag (stom, stom) geen wielerbroek tijdens off-road ritten, en heb dus inderdaad schrale ....
Moet er dus zelf ook maar eens aan denken.
huskie

Ik heb nog wel een wielrenbroekje voor jullie, hoor voor de schrale billetjes :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

als het om pijnlijke billetjes gaat kun je denk ik ook naar een paardenshop gaan voor een paardrijonderbroek. Die hobbelen ook wat af. :lol:
Plaats reactie