Horensbergdam te Genk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sandman

Iemand enig nieuws hierover? Gat het nu eindelijk volgend jaar open of niet? :?
huskie

Horensberg wattte :?: vertel wat meer hierover sandman? aub :!:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
4t huskie

op de horenbergsdam is dit jaar de gp van belgie geweest en het gaat normaal open heb ik gehoord . ze hebben toch al een vergunning heb ik me laten vertelen ,de groen :evil: blijken er fel tegen te zijn maar ja ,tegen wat zijn die niet tegen :lol:
husqvarna te570
Sandman

OK , ik ga es bellen met AMC Genk, de lokale club...Er staan 2 CR250's in de garage die willen spelen...
Sandman

hmmm ... niet veel nieuws:

* Genk heeft de vergunning goedgekeurd, maar AMC Genk heeft ze nog niet. Voorzitter wou totaal niets zeggen aan telefoon, en klonk verveeld... tja moetie mijne mail maar ni negeren he...

* De oppervlakte van deHorensbergdam zou opnieuw bebost moeten worden, ergens anders in Vlaanderen.

* Afgelopen donderdag of vrijdag was in het nieuws dat Genk in Oostende een gebied laat bebossen.
POSITIEF NIEUWS: DIT dient idd ter compensatie van de 'dam

Ik ga wel nog es een mailke sturen naar Luc Dullers, op de site van AMC Genk staat hem ook tussen de leden. Dit is ook toevallig de Schepen van Sport van Genk... dit biedt voor mij wat perspectieven... Greets, De Sand
Sandman79

Update:

niet te positief, de club is nog altijd 'bezig met de vergunning' (de club wilt niets zeggen over evenutele datum/ heb pa (bedioende op de gemeente) er voor meer nieuws achteraangestuurd)

, MAAR
(een beetje voorbarig) nieuws op de nieuwe site van de stad Genk:
AMC, de Auto-Moto Club van Genk, is onlosmakelijk verbonden met het circuit van Horensbergdam. Het circuit van Horensbergdam wordt reeds 50 jaar gebruikt voor allerlei geluidssporten, zoals karting en motorcross. Tal van initiatieven, maar vooral de motorcross, heeft dit circuit tot ver buiten onze landsgrenzen bekendgemaakt.

Via de Genkse AMC wordt dit terrein nu ook verhuurd aan andere motorsportclubs. Bovendien kunnen ook vrijetijdsrijders en individuele trainingen op het circuit worden toegestaan, individueel of in groep.

Wat de motorsport betreft staat het terrein open voor volgende disciplines:

Motorcross:
4 à 5 wedstrijden per jaar
Vrije oefeningen op woensdagnamiddag, zaterdag en zondag.

Trial:
Een 6-tal wedstrijden per jaar
Oefeningen in behendigheid op woensdagnamiddag

:D 8) :lol:
Sandman79

Bad news... maar toch es eindelijk nieuws: uit een mail die ik vandaag ontving:
Beste Joost,
De info die je hebt gekregen is correct. Op dit ogenblik is er nog maar een tijdelijke vergunning voor het oragniseren van max. 3 crossen per jaar. Oefensessies of trainingen mogen voorlopig niet. Momenteel is er een MER- onderzoek lopende voor het gehele gebied van de Horensbergdam (inclusief karting). Dit onderzoek is wettelijk verplicht en staat voor Milieu Effecten Rapport, en dient om de effecten van de geplande activiteiten op het omliggende milieu na te gaan.Pas na dit onderzoek kan het provinciebestuur een milieuvergunning afleveren. In deze permanente vergunning zal dan opgenomen worden dat er naast x- aantal crossen ook op bepaalde dagen kan getraind worden op het circuit. Een concrete datum kan ik niet vooropstellen. Dit jaar lijkt me evenwel uitgesloten. We hopen tegen de start van het volgende motorcross- seizoen alle vergunningen in orde te hebbben.
vriendelijke groeten,
J. Schepers
Met mijn vriendelijke dank aan Johan Schepers die mij eindelijk de situatie eens mooi uit de doeken deed en ons offroadliefhebberswat meer vertelde als wat geneuzel om ons aan de lijn te houden. Nu kan ik tenminste dit jaar met een gerust hart een jaarlicentie aanschaffen te lommel... :/
Plaats reactie