Problemen Carburateur WR400

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Tijdens een offroad rit afgelopen weekend begon m'n WR ineens veel meer toeren te draaien terwijl de gasschuif nog steeds tegen de aanslag aan dicht viel. Uitgezet en nogmaals aangetrapt: hetzelfde. Weer uitgezet. Daarna kon ik 'm rondtrappen maar had geen compressie meer. Nog even later merkte ik bij het aantrappen dat de zuiger 'vastliep'; motor in de versnelling iets achteruit en weer kickstarter -voorzichtig- ingetrapt maar zuiger 'raakt' duidelijk iets...

Gisteren de carb gedemonteerd en werd 't me al snel duidelijk:
Afbeelding

Nu zal de kop eraf moeten om het ontbrekende stukje eruit te vissen en dan maar hopen dat er verder geen schade aan zuiger / kleppen / cylinder is ontstaan :cry:

Heeft iemand iets soortgelijks al 'ns meegemaakt??

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Een maatje van me had de gasschuif van zijn WR400 vervangen door een RVS exemplaar, en een andere maat heeft zijn gasschuif ook eens in stukken uit de cilinder van zijn KTM mogen vissen....sterkte, ik hoop dat t meevalt (maar die KTM heeft nu een nieuw blok) :?
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Rachez
Berichten: 89
Lid geworden op: zo jul 28, 2002 16:51
Locatie: Velp

Damn, das mooi klote! Hoop voor je dat het meevalt, succes iig!

Komt wel je wph goed van pas... :evil:

Het zou mee kunnen vallen, omdat eerst het ontbrekende stuk tussen je gasschijf zat en later toen je geen compressie meer had tussen je inlaatklep?? :idea:
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hai Jorge!

Nou, vanavond de boel uit elkaar getrokken en de Yammie Engeltjes zijn me goed gezint geweest... :lol: :lol:

Het afgebroken stukje gasschuif:
Afbeelding

...zat op een keurige plaats tegen de kop geplakt:
Afbeelding

De kleppen zijn nog prima vloeistof-dicht en er is geen zichtbare schade aan cylinder-wand of zuiger.
Morgen maar onderdelen bestellen en dan de boel weer in elkaar zetten.

Stteve, heb jij misschien enig idee waar die maat van je die RVS gasschuif vandaan had? Dit wil ik niet nogmaals meemaken (je geluk is namelijk een keertje op... :twisted: :twisted:

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Rachez
Berichten: 89
Lid geworden op: zo jul 28, 2002 16:51
Locatie: Velp

Jij hebt echt mazzel!
HA, goed man :D

Misschien gelijk ff een staatslot kopen, je weet maar nooit..
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Arnaud schreef:Hai Jorge!


Stteve, heb jij misschien enig idee waar die maat van je die RVS gasschuif vandaan had? Dit wil ik niet nogmaals meemaken (je geluk is namelijk een keertje op... :twisted: :twisted:

Groeten,
Arnaud.
Ik heb geen idee, hij is nu duikinstructeur in Thailand.....

Misschien vind je hier... http://www.wr400f.de/ ...wat

Wel mazzel dat je geen grote schade hebt!!
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie