Hallo noppers,
Ik wil een jonge CR500 kopen vanwege de enorme power. Momenteel heb ik een XR600R, maar het vermogen valt me tegen.
Nu wil ik graag jullie mening weten over deze machine.
Wat zijn de voor en nadelen van deze 2takt en tot wanneer zijn die gebouwd.
Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
Mvg,
Rob
Info gevraagd over CR500R
Moderator: ghulst
Voordelen van de 500 zijn dat je minder slijtage heb dan de 250 of de 125.Verder is hij moeilijk stuk te krijgen.
Nadelen?? Hij heeft behoorlijk veel power en moet zeker niet onderschat worden,ookal ben je een ervaren rijder.
De laatste uitvoering met het oudframe is van 2001 nadien,heeft een dochteronderneming van honda de produktie overgenomen en komen ze nu met het alu frame uit. De motoren met het alu frame zijn top om te rijden,maar zijn duur.Een nieuwe in amerika kost rond de $8000.
http://www.servicehonda.com/ hier kan je de nieuwe 500 vinden.
Als je denkt dat je het aankan zou ik je aanraden om een 500 te kopen.Ik heb er zelf 1 en heb er veel plezier mee.
Nadelen?? Hij heeft behoorlijk veel power en moet zeker niet onderschat worden,ookal ben je een ervaren rijder.
De laatste uitvoering met het oudframe is van 2001 nadien,heeft een dochteronderneming van honda de produktie overgenomen en komen ze nu met het alu frame uit. De motoren met het alu frame zijn top om te rijden,maar zijn duur.Een nieuwe in amerika kost rond de $8000.
http://www.servicehonda.com/ hier kan je de nieuwe 500 vinden.
Als je denkt dat je het aankan zou ik je aanraden om een 500 te kopen.Ik heb er zelf 1 en heb er veel plezier mee.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Vind de overstap van xr600 (waar gewoon vrij weinig vermogen in zit...., 125crosser zal hem aardig hard vlammen denk ik ) naar een cr500 (hulk hogan motor ).XR600R schreef:Hallo noppers,
Ik wil een jonge CR500 kopen vanwege de enorme power. Momenteel heb ik een XR600R, maar het vermogen valt me tegen.
Nu wil ik graag jullie mening weten over deze machine.
Wat zijn de voor en nadelen van deze 2takt en tot wanneer zijn die gebouwd.
Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
Mvg,
Rob
Ze zijn trouwens nooit officieel als alu frame verkocht maar er rijden er wel ee npaar in nederland etc rond als alu frame motor (500 in 250 frame... maar ze zullen wel prijzig zijn)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
ja, ik hoor wel eens dat ze een 500 blok in een 250cc motorframe drukken. voordelen zie ik er wel van in, maar vraag me af of dit zo over te zetten is? of veel aanpassingen?
vette brommer mobydick;)
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het past redelijk geloof ik , motorsteunen passen natuurlijk niet en de uitlaat zal moeten worden verlast. Verder moet de tank worden aangepast geloof ik (cilinder van een 500 is vrij hoog ).barry!! schreef:ja, ik hoor wel eens dat ze een 500 blok in een 250cc motorframe drukken. voordelen zie ik er wel van in, maar vraag me af of dit zo over te zetten is? of veel aanpassingen?
Zin heeft het best , in transworld motocross waren ze er heel positief over (cr500 in 250 frame) maar ze zijn nieuw erg duur (10000 euri)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Heb in mijn jonge jaren zelf twee cr 500 gehad,ik moet zeggen dat het een geweldige motor is
altijd genoeg power,zelfs als je al eens een versnelling te hoog zit,of gewoon te moe om te schakelen
zeer weinig onderhoud,en is door een normale mens gewoonweg niet stuk te krijgen
enige nadeel zijn je armen die op het einde van de dag een paar cm
langer zijn
altijd genoeg power,zelfs als je al eens een versnelling te hoog zit,of gewoon te moe om te schakelen
zeer weinig onderhoud,en is door een normale mens gewoonweg niet stuk te krijgen
enige nadeel zijn je armen die op het einde van de dag een paar cm
langer zijn
Ik heb jaren zo'n ding gehad.
Perfect apparaat, nooit kapot. Gaat als een raket.
Nadeel was de cross gearing, kruip en sluip werk was niet te doen.
In het bouwland is ie onverslaanbaar.
Eigenlijk te veel vermogen, op de zandpaden spint ie aan 1 stuk door.
Voor de mensen die er achter rijden is het niet fijn, kost vaak koplampen.
Dikke crossband is dan ook onmisbaar.
http://home.tiscali.nl/annevelink
JE
Perfect apparaat, nooit kapot. Gaat als een raket.
Nadeel was de cross gearing, kruip en sluip werk was niet te doen.
In het bouwland is ie onverslaanbaar.
Eigenlijk te veel vermogen, op de zandpaden spint ie aan 1 stuk door.
Voor de mensen die er achter rijden is het niet fijn, kost vaak koplampen.
Dikke crossband is dan ook onmisbaar.
http://home.tiscali.nl/annevelink
JE
Hadden die dingen 4 of 5 versnellingen?
Ik heb ooit eens met een 480 mogen rijden, man wat gaat zo'n ding en het blijft maar gaan. Het leuke vond ik dat je zo gruwelijk hard door een kuipbocht kon "vliegen" meer het idee van een 125 er maar dan met veel (te veel) power.
Het grote nadeel ..........:
na 3 ronden waren idd de armpjes wat langer ,
de vingers bleven een kwartier krom ,
de onderarmen leken al in gips te zijn gegoten en je helm lektte
Al met al een heerlijke motor maar je moest er een goede conditie voor hebben als je er hard wilde blijven gaan.
Ik heb ooit eens met een 480 mogen rijden, man wat gaat zo'n ding en het blijft maar gaan. Het leuke vond ik dat je zo gruwelijk hard door een kuipbocht kon "vliegen" meer het idee van een 125 er maar dan met veel (te veel) power.
Het grote nadeel ..........:
na 3 ronden waren idd de armpjes wat langer ,
de vingers bleven een kwartier krom ,
de onderarmen leken al in gips te zijn gegoten en je helm lektte
Al met al een heerlijke motor maar je moest er een goede conditie voor hebben als je er hard wilde blijven gaan.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
5 versnellingen hebben de nieuwere er iig , topvermogen van de oudere modellen valt trouwens nog wel redelijk mee.
http://sidecase2.tripod.com/larrycr500.htm staan veel bikettests
http://sidecase2.tripod.com/larrycr500.htm staan veel bikettests
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
In de States worden nog states tweetakt 500 cc Honda-blokken ingebouwd in alu-frames door de een of andere special-bouwer.XR600R schreef: Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
Moet eens even in mijn archief duiken welke leverancier het is.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske schreef:In de States worden nog states tweetakt 500 cc Honda-blokken ingebouwd in alu-frames door de een of andere special-bouwer.XR600R schreef: Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
Moet eens even in mijn archief duiken welke leverancier het is.
De leverancier van de CR500 met alu frame is http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
Je betaalt ongeveer $8000 voor een nieuwe motor.
Als je vragen hebt over de Cr500 heb je een speciale site ervoor.
http://www.cr500riders.com/cgi/yabb/YaBB.pl
Als je echt een jonge tweetakt 500 cc zoekt, kijk dan eens hier (import zal erg omslachtig zijn, maar het ziet er zeker leuk uit) : http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dingen zien er idd best tof uitSjokske schreef:Als je echt een jonge tweetakt 500 cc zoekt, kijk dan eens hier (import zal erg omslachtig zijn, maar het ziet er zeker leuk uit) : http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300