Info gevraagd over CR500R

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
XR600R
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 30, 2002 13:50
Locatie: Venray

Hallo noppers,

Ik wil een jonge CR500 kopen vanwege de enorme power. Momenteel heb ik een XR600R, maar het vermogen valt me tegen.
Nu wil ik graag jullie mening weten over deze machine.
Wat zijn de voor en nadelen van deze 2takt en tot wanneer zijn die gebouwd.
Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?

Mvg,
Rob
Nog altijd breukloos
Mobydick

Voordelen van de 500 zijn dat je minder slijtage heb dan de 250 of de 125.Verder is hij moeilijk stuk te krijgen.
Nadelen?? Hij heeft behoorlijk veel power en moet zeker niet onderschat worden,ookal ben je een ervaren rijder.
De laatste uitvoering met het oudframe is van 2001 nadien,heeft een dochteronderneming van honda de produktie overgenomen en komen ze nu met het alu frame uit. De motoren met het alu frame zijn top om te rijden,maar zijn duur.Een nieuwe in amerika kost rond de $8000.
http://www.servicehonda.com/ hier kan je de nieuwe 500 vinden.

Als je denkt dat je het aankan zou ik je aanraden om een 500 te kopen.Ik heb er zelf 1 en heb er veel plezier mee.
Afbeelding
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

XR600R schreef:Hallo noppers,

Ik wil een jonge CR500 kopen vanwege de enorme power. Momenteel heb ik een XR600R, maar het vermogen valt me tegen.
Nu wil ik graag jullie mening weten over deze machine.
Wat zijn de voor en nadelen van deze 2takt en tot wanneer zijn die gebouwd.
Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?

Mvg,
Rob
Vind de overstap van xr600 (waar gewoon vrij weinig vermogen in zit...., 125crosser zal hem aardig hard vlammen denk ik :wink: ) naar een cr500 (hulk hogan motor :lol: ).
Ze zijn trouwens nooit officieel als alu frame verkocht maar er rijden er wel ee npaar in nederland etc rond als alu frame motor (500 in 250 frame... maar ze zullen wel prijzig zijn)
barry!!

ja, ik hoor wel eens dat ze een 500 blok in een 250cc motorframe drukken. voordelen zie ik er wel van in, maar vraag me af of dit zo over te zetten is? of veel aanpassingen?
kiwi
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 04, 2004 16:33
Locatie: limburg
Contacteer:

vette brommer mobydick;)
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

barry!! schreef:ja, ik hoor wel eens dat ze een 500 blok in een 250cc motorframe drukken. voordelen zie ik er wel van in, maar vraag me af of dit zo over te zetten is? of veel aanpassingen?
Het past redelijk geloof ik , motorsteunen passen natuurlijk niet en de uitlaat zal moeten worden verlast. Verder moet de tank worden aangepast geloof ik (cilinder van een 500 is vrij hoog :lol: ).
Zin heeft het best , in transworld motocross waren ze er heel positief over (cr500 in 250 frame) maar ze zijn nieuw erg duur (10000 euri)
bartktm
Berichten: 16
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 14:12
Locatie: Sint-Truiden

Heb in mijn jonge jaren zelf twee cr 500 gehad,ik moet zeggen dat het een geweldige motor is
altijd genoeg power,zelfs als je al eens een versnelling te hoog zit,of gewoon te moe om te schakelen
zeer weinig onderhoud,en is door een normale mens gewoonweg niet stuk te krijgen
enige nadeel zijn je armen die op het einde van de dag een paar cm
langer zijn
JE
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2003 22:21

Ik heb jaren zo'n ding gehad.
Perfect apparaat, nooit kapot. Gaat als een raket.
Nadeel was de cross gearing, kruip en sluip werk was niet te doen.
In het bouwland is ie onverslaanbaar.
Eigenlijk te veel vermogen, op de zandpaden spint ie aan 1 stuk door.
Voor de mensen die er achter rijden is het niet fijn, kost vaak koplampen. :(
Dikke crossband is dan ook onmisbaar. :)
http://home.tiscali.nl/annevelink
JE
Gast

Hadden die dingen 4 of 5 versnellingen?
Ik heb ooit eens met een 480 mogen rijden, man wat gaat zo'n ding en het blijft maar gaan. Het leuke vond ik dat je zo gruwelijk hard door een kuipbocht kon "vliegen" meer het idee van een 125 er maar dan met veel (te veel) power.
Het grote nadeel ..........:
na 3 ronden waren idd de armpjes wat langer :shock: ,
de vingers bleven een kwartier krom :? ,
de onderarmen leken al in gips te zijn gegoten en je helm lektte :?:
Al met al een heerlijke motor maar je moest er een goede conditie voor hebben als je er hard wilde blijven gaan.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

5 versnellingen hebben de nieuwere er iig :wink:, topvermogen van de oudere modellen valt trouwens nog wel redelijk mee.
http://sidecase2.tripod.com/larrycr500.htm staan veel bikettests 8)
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

XR600R schreef: Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
In de States worden nog states tweetakt 500 cc Honda-blokken ingebouwd in alu-frames door de een of andere special-bouwer.
Moet eens even in mijn archief duiken welke leverancier het is.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Mobydick

Sjokske schreef:
XR600R schreef: Ik zie ook wel eens fotos van een CR500 met alu-frame. Zijn dat de laatste?
In de States worden nog states tweetakt 500 cc Honda-blokken ingebouwd in alu-frames door de een of andere special-bouwer.
Moet eens even in mijn archief duiken welke leverancier het is.

De leverancier van de CR500 met alu frame is http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
Je betaalt ongeveer $8000 voor een nieuwe motor.
Als je vragen hebt over de Cr500 heb je een speciale site ervoor.
http://www.cr500riders.com/cgi/yabb/YaBB.pl
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Er zijn er maar weinig die echt met een CR 500 kunnen rijden. De meesten hangen er als een vlag achteraan :lol: :lol:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Als je echt een jonge tweetakt 500 cc zoekt, kijk dan eens hier (import zal erg omslachtig zijn, maar het ziet er zeker leuk uit) : http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
Afbeelding
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Sjokske schreef:Als je echt een jonge tweetakt 500 cc zoekt, kijk dan eens hier (import zal erg omslachtig zijn, maar het ziet er zeker leuk uit) : http://www.servicehonda.com/CR500AF.html
Afbeelding
Dingen zien er idd best tof uit 8) :lol:
Plaats reactie