Ik heb al enige jaren een mooie FZR1000 Exup 145PK, deze wil ik echter verkopen/inruilen voor een enduro/offroad omdat me dat soort motor meer aanspreekt. Een zware Husqvarna lijkt me wel wat, maar er zijn wat dingen die ik erover wil weten voordat ik de stap zet.
Is een Husqvarna TE610 een betrouwbare motor? Vanaf welk bouwjaar?
Ook geschikt voor weggebruik? (eventueel met andere tandwielverhouding, weg/terrein zal 50/50 zijn, denk aan 4000 km/jaar)
Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
Husqvarna, kopen of niet??
Moderator: ghulst
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een TE610 is mijns inziens geen baanmotor, en hoe zit dat dan met die KTM-Duke? Dat is toch een wegmotor gebaseerd op een enduro??xander schreef:Er bestaat geen enkele motor die zowel goed is op dan naast de baan.
Het wordt een kwestie van compromis!
Een KTM duke is een wegmotor (SM) gebaseerd op de enduro.comep schreef:Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een TE610 is mijns inziens geen baanmotor, en hoe zit dat dan met die KTM-Duke? Dat is toch een wegmotor gebaseerd op een enduro??xander schreef:Er bestaat geen enkele motor die zowel goed is op dan naast de baan.
Het wordt een kwestie van compromis!
Ik heb een TTR600 met twee set's wielen, niet perfect op de baan en ook niet in het veld!!
Maar ik heb wel twee TOTAAL verschillende moto's!!!
Op de baan SUPER-FUN als je er maar niet mee op de autosnelweg rijdt!!!! en in het veld een 30 kg te zwaar, maar toch te doen hoor......Zeker met een husqvarna (weegt wel wat minder dan een TTR). Als je natuurlijk die wieltjes moet aanschaffen ben je al snel 1500 à 18000 EURO extra kwijt en da's wel veel geld!!
Maar ik heb wel twee TOTAAL verschillende moto's!!!
Op de baan SUPER-FUN als je er maar niet mee op de autosnelweg rijdt!!!! en in het veld een 30 kg te zwaar, maar toch te doen hoor......Zeker met een husqvarna (weegt wel wat minder dan een TTR). Als je natuurlijk die wieltjes moet aanschaffen ben je al snel 1500 à 18000 EURO extra kwijt en da's wel veel geld!!
Comep,
Je lijkt me het perfecte slachtoffer voor een KTM 950 Adventure, zonder S. De grijze dus, niet de oranje.
Dat is een bruut monster, waarmee je kunt rijden als een hooligan en hij schuwt off-road weggetjes ook niet. Het schijnt dat je iedere keer dat je gas geeft moet glimlachen
Je zit toch strategisch vlakbij Duitsland, zoek eens op www.mobile.de voor een goedkope schreckheftgeplfägte KTM!
Je lijkt me het perfecte slachtoffer voor een KTM 950 Adventure, zonder S. De grijze dus, niet de oranje.
Dat is een bruut monster, waarmee je kunt rijden als een hooligan en hij schuwt off-road weggetjes ook niet. Het schijnt dat je iedere keer dat je gas geeft moet glimlachen
Je zit toch strategisch vlakbij Duitsland, zoek eens op www.mobile.de voor een goedkope schreckheftgeplfägte KTM!
Dat is inderdaad een mooi apparaat, maar met een gewicht van over de 200kg lijkt ie me wat zwaar, en tevens zal ik dan nog wat moeten sparen, gezien de prijzen... Nee, ik zoek iets anders: licht (150kg is echt het uiterste), lekker koppel, en betaalbaar....Noppy schreef:Comep,
Je lijkt me het perfecte slachtoffer voor een KTM 950 Adventure, zonder S. De grijze dus, niet de oranje.
Dat is een bruut monster, waarmee je kunt rijden als een hooligan en hij schuwt off-road weggetjes ook niet. Het schijnt dat je iedere keer dat je gas geeft moet glimlachen
Ik hoop t wel want 18 duizend euro voor nieuwe is wel stevigJoop schreef:Meestal kun je na enig zoeken nog wel ergens een 2e hands setje vinden.hornet911 schreef:Als je natuurlijk die wieltjes moet aanschaffen ben je al snel 1500 à 18000 EURO extra kwijt en da's wel veel geld!!
Volgens mij moet 4000 km per jaar 50/50 op geen probleem zijn, als je t onderhoud netjes laat doen. Bij 50/50 gebruik is een setje extra wielen wel aan te raden, want anders vreet ie noppenbanden bij weggebruik. Er is van dat 610 blok toch ook een TE610E DualSport naast de "echte" enduro??comep schreef:Ik heb al enige jaren een mooie FZR1000 Exup 145PK, deze wil ik echter verkopen/inruilen voor een enduro/offroad omdat me dat soort motor meer aanspreekt. Een zware Husqvarna lijkt me wel wat, maar er zijn wat dingen die ik erover wil weten voordat ik de stap zet.
Is een Husqvarna TE610 een betrouwbare motor? Vanaf welk bouwjaar?
Ook geschikt voor weggebruik? (eventueel met andere tandwielverhouding, weg/terrein zal 50/50 zijn, denk aan 4000 km/jaar)
Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
http://www.benvanerp.nl/images/occasion ... rna-42.jpg
Lijkt me een prima ding
Bedankt voor jullie reactie!!
Heb ik toch nog een vraag: klopt het dat een TE610 vanaf 2000 een oliepomp heeft gekregen, en vantevoren spatsmering had? En zo ja, wat betekent dit voor de levensduur van het blok??
Heb ik toch nog een vraag: klopt het dat een TE610 vanaf 2000 een oliepomp heeft gekregen, en vantevoren spatsmering had? En zo ja, wat betekent dit voor de levensduur van het blok??