Hallo ik weeg 83 kg en heb vorig jaar mijn vering laten verzwaren
Ik pak mee en dan een crossbaantje maar doe met met name enduro
voor heb ik de standaard veren vervangen met wp pro-line veren van 4,4, DIt zijn volgens mij de cross veren voor een 520..
ik heb de indruk dat het niet goed is...
ik heb er 7,5 SAE inzitten. Ik heb nagenoeg geen rebound, ik heb de rebound helemaal dicht gedraaid maar merk bijna geen verschil..
Door de zwaarde veren had ik natuurlijk ook de rebound wellicht moeten verzwaren....
Zou dit opgelost zijn met dikkere olie??? Mijn voorwiel is hierdoor erg "springerig" ... Ik ben er volgens mij al vaker hierdoor af getuimeld...
Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke ombouw...???
Ik kan hem natuulijk ook weg laten brengen en zo..... maar wil dit eerst eens proberen..
voorvering ktm 520 exc enduro
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dikkere voorvorkolie werkt normaal gesproken gewoon, al zal hij met 10w wel aardig wat dikker worden denk ik .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
De 4.4 veren zijn volgens mij ook de cross veren. De originele veren en de cross veren kunnen beiden goed bij jouw gewicht. Het hangt een beetje af van jouw rijsnelheid en jouw persoonlijke voorkeur. De reden dat je niets voelt van de verstelling van de rebound is waarschijnlijk dat deze niet meer werkt, normaal voel je echt wel als hem in de zwaarste stand zet. Als een vork wat ouder wordt gebeurt dit wel vaker. Ik denk dat het het beste is de vork na te laten kijken bij een vering specialist.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zou ook best kunnen dat hij gewoon lek is , als er geen olie meer in zit dempt ie natuurlijk ook niet best . Ik heb zowizo altijd het idee dat als je er nieuwe olie in doe hij harder dempt .
Ps: uitgaande demping moet ook niet te hard staan, zeker op knippen etc slaat hij dan helemaal dicht en is niet te houden...
Ps: uitgaande demping moet ook niet te hard staan, zeker op knippen etc slaat hij dan helemaal dicht en is niet te houden...
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jan, het lijkt mij dat jij door eea zelf te doen de weg bent kwijt geraakt. Ik heb hele goede ervaringen met WP in Uden (aan jouw taalgebruik te zien kom jij uit die buurt?) Zij kunnen met jouw gewicht, motorgebruik en ervaring een berekening maken waar uitkomt welke veren en shimstack voor jou geschikt zijn. Verder kunnen zij de poten polijsten en binnenwerk nakijken wat zowiezo na een jaar aan te raden is. Nee het is niet goedkoop maar wel goed.
Succes.
Succes.
gisteren avond weggebracht met de opmerking te weining rebound
ik zal ze nog moeten bellen, want diegene die ze aannam wist weinig
vragen te stellen...
kan ik nie rijden dit weekend
ik zal ze nog moeten bellen, want diegene die ze aannam wist weinig
vragen te stellen...
kan ik nie rijden dit weekend