RIPDrievoudig winnaar van de Dakar Rally Richard Sainct is woensdag verongelukt tijdens de vierde etappe van de Rally of the Pharaohs in Egypte.
De 34-jarige Fransoos kwam na 285km ten val tijdens de eerste special van Baharia naar Siwa. De etappe voerde over een zanderige en hobbelige ondergrond. Er waren geen getuigen van het ongeluk, de organisatie werd pas na enkele minuten gewaarschuwd door achterop komende rijders.
Organisator Massimo Garbaccio:
Sainct was bewusteloos maar leefde nog wel tijdens het transport naar een mobiele kliniek. Kort nadat hij daar was binnengekomen is hij overleden. We weten nog niet exact welke verwondingen de oorzaak van zijn overlijden zijn.
Het lichaam is eerst naar het ziekenhuis in Siwa gebracht en daarna overgebracht naar Cairo.
Het KTM team waarvoor Sainct reed heeft zich teruggetrokken uit de race. Als een eerbetoon aan Sainct zal de etappe van donderdag slechts bestaan uit één special in plaats van twee.
Richard Sainct won de Parijs-Dakar drie keer, met BMW in 1999 en 2000 en voor KTM in 2003.
bron: motorfreaks.nl
Richard Sainct verongelukt
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
R.I.P.
blaaaa
Damn ....
Gisteren vernam ik iets over Sainct op eurosport, zag wat beeldmateriaal van hem, maar miste het begin van het bericht, waarin ze dus blijkbaar verteld hadden dat hij was overleden. Vond het al wat raar om hem daar te zien staan met zijn trofeeen. Vanochtend begreep ik het dus.
Bij die beelden dacht ik nog, wat is het toch gaaf hè die woenstijnen. Om daar met je motor doorheen te mogen rijden. Geen paden, geen verkeersborden etc.
In het harnas gestorven, zullen we maar zeggen.
Hopelijk heeft hij het op dat moment niet beseft.
Bij die beelden dacht ik nog, wat is het toch gaaf hè die woenstijnen. Om daar met je motor doorheen te mogen rijden. Geen paden, geen verkeersborden etc.
In het harnas gestorven, zullen we maar zeggen.
Hopelijk heeft hij het op dat moment niet beseft.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Tja, daar wordt ik weer even stil van.
Hij was de eerste die een handtekening zette op mijn PD-pet.
Hij was de eerste die een handtekening zette op mijn PD-pet.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt