Gebroken veren batterijtjes

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Gebroken veren batterijtjes

Bericht door xander »

De contactveertjes achter de batterijen van mijn Garmin C 60 zijn afgebroken. Blijkbaar is het toestel toch niet zo bestand tegen off-road rijden. Zonde, want het is zo'n goeie hulp in de woestijn.
De batterijen eruit halen, en op de stroom van de moto werken zou een oplossing zijn, omdat de GPS dan veel minder weegt. Maar helaas, wanneer de batterijtjes eruit zijn is de kring onderbroken, en werkt het ding helemaal niet.
Weet iemand een oplossing?
Rijden, nu, en waar het nog kan!
BaGGeR
Berichten: 51
Lid geworden op: vr jun 25, 2004 23:01
Locatie: AllroadManiacs.nl
Contacteer:

Bericht door BaGGeR »

Moet je even kijken op forum.gps.nl:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=485

Staat het een en ander diep uitgepluisd
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Hoi Xander,

Je kunt je GPS gewoon rechtstreeks opsturen naar Sailtron in Houten, dé Garmin importeur van Nederland (mits hij niet grijs geïmporteerd was).

Ik heb al 2x mijn batterijlipjes afgebroken gehad. Telkens onder garantie gerepareerd, de tweedemaal zelfs een hagelnieuwe gekregen!

Ze hebben tegenwoordig een 'modificatie': twee zachte schuimpjes achter de lipjes. Ik was één van de eerste met dat ding op de motor en ze waren onaangenaam verrast daar in Houten.

Hun eerste suggestie was: moet je een Touratech houder nemen, die is gedempt. Tweede reactie: die Touratech houder dempt helaas niet alle trillingen, je moet gewoon op 12V boordspanning gaan rijden!

Bij mij werktie gewoon op 12V, ook zonder batterijen!
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Gast

Bericht door Gast »

Ik begrijp het effe niet:
De 'Tarzan' van mijn vrouw doet niets anders dan trillen en heeft nog nooit last gehad van afgebroken (batterij)lipjes.
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Bericht door xander »

Gek hé die van mij werkt enkel wanneer er batterijen inzitten.
De aansluiting is nogthans OK want in de linker bovenhoek verschijnt het stroonsnoertje. Haal ik de batterijen weg, krijg ik hem niet meer aan de praat. :?:
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Gast,

Alleen verveldend dat de lipjes van je vrouw wel open gaan voor Tarzan maar niet voor die van jou :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Plaats reactie