Bij het verplaatsen van m'n yz400 (in de garage van de linker muur naar de rechter ) viel mij op dat de koppeling niet ontkoppeld.
Ik heb 3 weken geleden het laatst op 'm gerereden en toen heb ik niets gemerkt van een niet NIET ontkoppelende koppeling (wat een zin..... )
Kan dit komen omdat het nu kouder is (lees: olie is nu het koud en dus dikker zodat e.e.a. blijft plakken) ?
Mhh, kan hem nu niet laten warm lopen (Kids liggen in bed en m'n buren zullen het ook niet zo waarderen ), morgen vroeg maar eens proberen.
Mocht iemand tips of suggesties hebben, graag (as zondag staat nl een ritje gepland, waar ik mij al een geruime tijd op verheug).
bvd,
Ger
Koppeling ontkoppeld niet (yz400)
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Zal wel aan het weer liggen , waarschijnlijk heb je er olie in die bij koudere temperaturen vrij dik is (10w40 oid) en daarbij blijft de koppeling lekkerplakken (leuk ook als je hem in de 1 zet, rijd hij vanzelf weg ).
Sommige motoren hebben hier trouwens veel meer last van als andere..........
PS: waarom heb je de motor niet in zijn 0 staan
Sommige motoren hebben hier trouwens veel meer last van als andere..........
PS: waarom heb je de motor niet in zijn 0 staan
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
is vrij normaal bij crossers, ik kan de mijne ook niet verplaatsen wanneer hij in zijn versnelling staat met de koppeling ingeknepen(ofja gaat mischien wel alleen heel zwaar) je koppelingsplaten blijven gewoon plakken doordat je olie dik is, of je koppelingshuis is ingeslagen waardoor de platen ook niet goed vrij komen, maar het zal wel gewoon aan de olie liggen, een crosser heeft wanneer de koppeling ingetrokken word namelijk maar heel weinig speling op de platen maar verder dus niets om je zorgen over te maken tenzij je ook merkt dat hij tijdens het rijden(wanneer hij al warm staat) ook niet goed ontkoppelt
Mhh, kan de 0 versnelling niet vindenPS: waarom heb je de motor niet in zijn 0 staan
Macht der gewoonte, denk ik.
Ik zet de 4 wielers ook altijd in een versnelling.
-
- Contacteer:
Als je de goeie olie gebruik gaat het perfect hoor , en mijn koppelingshuis is nog zo goed als nieuwthe rednas schreef:is vrij normaal bij crossers, ik kan de mijne ook niet verplaatsen wanneer hij in zijn versnelling staat met de koppeling ingeknepen(ofja gaat mischien wel alleen heel zwaar) je koppelingsplaten blijven gewoon plakken doordat je olie dik is, of je koppelingshuis is ingeslagen waardoor de platen ook niet goed vrij komen, maar het zal wel gewoon aan de olie liggen, een crosser heeft wanneer de koppeling ingetrokken word namelijk maar heel weinig speling op de platen maar verder dus niets om je zorgen over te maken tenzij je ook merkt dat hij tijdens het rijden(wanneer hij al warm staat) ook niet goed ontkoppelt
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Nou, ik heb 'm net warm gereden en de koppeling komt los, maar ik voel 'm met ingetrokken koppeling toch een heel klein beetje duwen.
Verplaatsen met ingetrokken gekoppeling, terwijl hij in z'n 1 staat gaat nu wel weer, maar ook daar voel ik weerstand.
Ga morgen toch rijden, is tenslotte gemaakt om meters te maken en niet om met ingetrokken koppeling rond te duwen
Verplaatsen met ingetrokken gekoppeling, terwijl hij in z'n 1 staat gaat nu wel weer, maar ook daar voel ik weerstand.
Ga morgen toch rijden, is tenslotte gemaakt om meters te maken en niet om met ingetrokken koppeling rond te duwen
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....