Husky WR250 bj1994 kopen??

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Breezer013

Vorige week ben ik weeste kijken naar een Husky WR250 van bouwjaar 1994 (wit met gele kappen). Geloof dat er iets van 8000 km op de teller staat en eigenaar heeft de zuiger onlangs vervangen. Ik vindt de motor er netjes uitzien, hij is voor groot deel gereviseerd en netjes ingevet. Er zit een kenteken op.

Het loopt en rammelt wat meer als mijn wegmotor (Fazer 600), maar dat lijkt me normaal. Dat ding gaat trouwens wel heel makkelijk op het achterwiel!

Hij vraagt er 1450 euro voor. Is dit een redelijke prijs?

Is er veel onderhoud aan zo'n enduro te verwachten als ik over weg, bospaden, etc. ga rijden? ps. heb geen cross ervaring.

Waar moet ik op letten bij de aankoop?

Iemand bekend met cross terrein, bospaden, etc. in omgeving Tilburg??

Al bij al veel vragen voor een nieuwe bezoeker op dit forum. Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen. Alvast bedankt.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Haaa hier kan ik wel wat op antwoorden, Breezer.
Ik rij een eveneens een wr250, maar dan uit 98. Ik meen dat de motoren geheel gelijk gebleven zijn.
Dat deze motor er van de buitenkant mooi uit ziet, zegt helaas te weinig, behalve dat hij hem schoon gemaakt heeft. Mijn motor ziet er niet uit, maar is tiptop. Dus.... helaas wat dat betreft.
Wat er mis mee zou kunnen zijn is: Koppelingshuis is zwaar ingeslagen.
Drijfstang heeft teveel speling op het bigend, kogellagers zijn aan het eind van hun latijn. Is "nog" niet te horen. De zuiger is niet vervangen, maar hij zegt van wel. Dus uitlaat eraf halen en naar binnen kijken. Je ziet de zuiger dan goed heen en weer gaan. Kijk meteen even goed naar de cilinder. Zie je nog hoonstrepen of is hij zo glad als een spiegel?
Je hebt wel een zaklantaarn nodig, neem die dus mee. Zijn de radiateuren ingedeukt, is het stuur krom, zijn de handvaten en handles nog in orde.
Doet de verlichting het, branden de lampjes goed, remlicht oke?
Als de motor oke is, dan kun je hem kopen, maar denk erom dat een huskie niet de goedkoopste motor is met onderdelen(zuigers, bigend)
Een bigend voor dit type kost 250 euro en een zuiger origineel ook zoiets.
Een replica zuiger van woesnner gaat voor 140 euro de deur uit(ongeveer).
Verder is het een knappe enduro motor met genoeg power onderin en een grote tank.
Dat lawaai waar je over praat kan de primaire aandrijving zijn in combinatie met het koppelings huis. Ze maken standaard een takke lawaai. Teveel tolerantie op deze onderdelen, helaas. Maar kan verder geen kwaad. Mocht je nog vragen hebben, ik hoor het wel.
En o ja, neem in het begin wat reserve bougies mee, want vaak staan ze te rijk stationair. Prijs is alleen oke, als je geen onderdelen als zuiger en bigend dient te halen. Dus neem iemand mee(met het nodige verstand)die hem voor je keurt.
ps: laatste tip is de beste :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie