Ik kan voor relatief weinig geld een KTM kopen die vastgezeten heeft.
Nu heb ik net gebeld voor wat info, en kreeg het volgende te horen.
De eigenaar zegt dat het een hobby is om vastgelopen motoren op te kopen( dit was ongeveer nr.25) als ze gerepareerd zijn dan verkoopt hij ze weer door.
Toen hij 4 weken geleden de motor kocht dacht hij dat alleen de bigg-end was vast gelopen en hem effe snel te kunnen maken, maar ook de zuiger en de krukas waren vast/kapot.
Nu zit er nieuw in: big end, arias zuiger, nieuwe cilinder, oliepomp en natuurlijk alle pakkingen van het blok.
Nu is het framenummer hetzelfde als op de papieren, maar het bloknummer is anders, hij verteld dat dit meestal het geval is bij KTM, en dit geen kwaad kan
Is het nog wel verstandig om de motor te kopen gezien de geschiedenis.
Op de volgende link kan je de motor zien
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... t&zoek=ktm
Alvast bedankt voor de reactie's Kokkie
KTM kopen na gerepareerde vastloper ????
Moderator: ghulst
Persoonlijk denk ik als men een nummer op een officieel document zet, dit wel een reden heeft - niet ?. Waarom zou men het framenummer juist noteren en het bloknummer dan niet ?. Ofwel steekt er een ander blok onder. "Dit is meestal het geval bij KTM" zegt de verkoper; dus niet altijd - in welk geval wel en in welk geval niet ?
Als de KTM goed gerapareerd is, is het een perfecte machine om te kopen, dan heb jij er de eerste tijd in iedergeval geen problemen meer mee. Zo op de foto ziet de LC4 er wel goed uit.Nu zit er nieuw in: big end, arias zuiger, nieuwe cilinder, oliepomp en natuurlijk alle pakkingen van het blok.
Is het nog wel verstandig om de motor te kopen gezien de geschiedenis.
op de link die je geeft is de advertentie niet meer te zien
een ktm 4 takt die vastloopt ??????
dat kan alleen bij gebrek aan smering of koeling ... kan betekenen dat de berijder niet veel onderhoud/controlle deed...
de vorige eigenaar moet het fietsje wel HEEL goedkoop hebben ingekocht, want een zuiger (280 euro) cilinder (meer dan 300 als die nieuw is) en bigend set ( ook zo rond de 300 met persen ) ...pakkingset en lagers en keeringen ... pfff dat moet een duur grapje geweest zijn !!
je mag voor het kopen natuurlijk niet even in het blokje kijken , dus je moet de verkoper maar op zijn woord geloven al hij zegt dat alles er nieuw in is gegaan .. vraag eens of hij de rekeningen van het nieuwe spul bewaard heeft
verder klopt het wel dat de frame en motor nummer verschillen .
wat is relatief weinig geld?.. welk bouwjaar is de LC ?.. en dan niet welke op kenteken staat , maar het bouwjaar zoals vermeld in het frame nummer (jaar dat de motor uit de fabriek komt)
euh .. als ik op de link klik , staat er in beeld dat de advertentie inmiddels is verwijderd... als dit betekend dat je de motor al aangeschaft hebt , wens ik je veel succes met je nieuwe aankoop
een ktm 4 takt die vastloopt ??????
dat kan alleen bij gebrek aan smering of koeling ... kan betekenen dat de berijder niet veel onderhoud/controlle deed...
de vorige eigenaar moet het fietsje wel HEEL goedkoop hebben ingekocht, want een zuiger (280 euro) cilinder (meer dan 300 als die nieuw is) en bigend set ( ook zo rond de 300 met persen ) ...pakkingset en lagers en keeringen ... pfff dat moet een duur grapje geweest zijn !!
je mag voor het kopen natuurlijk niet even in het blokje kijken , dus je moet de verkoper maar op zijn woord geloven al hij zegt dat alles er nieuw in is gegaan .. vraag eens of hij de rekeningen van het nieuwe spul bewaard heeft
verder klopt het wel dat de frame en motor nummer verschillen .
wat is relatief weinig geld?.. welk bouwjaar is de LC ?.. en dan niet welke op kenteken staat , maar het bouwjaar zoals vermeld in het frame nummer (jaar dat de motor uit de fabriek komt)
euh .. als ik op de link klik , staat er in beeld dat de advertentie inmiddels is verwijderd... als dit betekend dat je de motor al aangeschaft hebt , wens ik je veel succes met je nieuwe aankoop
BIERTAKT crossen en zuupn