Behoorlijk zware crash

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Jan V. laat jullie vanuit het ziekenhuis in Harderwijk weten dat het weer goed met hem gaat; zijn korte termijn geheugen was weg gedurende 12 uur; zware hersenschudding.

Zijn carburateur van zijn LC4 hield er weer eens mee op op een knippenpad. Toen vloog hij kortstondig in een baan om de aarde. Bij de landing in de bagger zat de helft van zijn helm vol met modder, evenals zijn oog. En toch had hij zijn crossbril op!

Het betrof een onschuldig off-road ritje van 40 km bij Putten, onderdeel van het www.travelmaniacs.nl weekend. Fantastiche presentaties gehad van Arjan Hilbers en Arjan Brouwer over hun woestijnavonturen.

Grx,

Noppy
P.S. Voor gelukswensen: St. Jansdal, Harderwijk, kamer D.131
:toost:
huskie

Noppy, wil je hem namens mij beterschap toewensen?
enne, had hij vaker last van die carb?
Knippenpad en baan om de aarde komt vaker voor dan men denkt :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
GS GJ
Contacteer:

Hoi Frank,

Mooi shit voor Jan! Kan niet anders dan de Woudweg zijn geweest die hem heeft doen lanceren (ik neem aan dat het dezelfde route was als op de Dakardag van Arjan B.).

Ik hoop dat hij er geen blijvend letsel aan over houdt. Wens hem vooral veel beterschap!!!!

GS GJ :?
(Had Jan niet bedacht om voortaan wat rustiger te gaan rijden?)
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Noppy

Ships ja! Het was de Woudweg, ergens op knip nr 3!

Ik vond hem juist heel leuk met de Suzuki. Ik was blij dat ik de avond daarvoor nog ff de compression en rebound afgezwakt had zodat hij wat 'meegaander' was. Springen van de ene naar de andere knip heb ik maar ff niet geprobeerd; we zaten best dicht op elkaar.

We zijn helaas niet de tankbaan opgeweest met dat rulle zand. Dat had ik nog graag willen proberen. Gaan we de volgende keer eens samen rijden GJ?

Nop
GS GJ
Contacteer:

Noppy schreef: ergens op knip nr 3!
Nou dan heeft 'ie vrij snel zijn Waterloo gevonden daar. Woudweg is leuk, maar ook altijd oppassen. Geen weggetje om met je ogen dicht te doen :!:

Weer een keer samen rijden lijkt me leuk, moeten we doen. We meelen wel ff voor een datum. Er is nog genoeg in de omgeving om ff doorheen te knallen. Tankbaan daar zegt me overigens (nog) niets. Die maar eens opzoeken dan :idea:

GS GJ :2gunfire:
Gast

Praten we hier over de heer Vlietland met de 640 (en de standaard carburateur waar hij al niet teveel vertrouwen in had ?)

LEO
Roos
Contacteer:

Ja, dat is 'm...
Hij had mij ook al eerder iets verteld over dat de motor spontaan afsloeg als hij ermee sprong :?
Moet ik toch ook niet aan denken, als je net aan een pad met onregelmatige knippen begint :shock:

Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is en weer op de motor stapt (met andere carburateur)
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Noppy

Yep.

Ik heb hem een kort en bondig advies gegeven:

"D'r afslopen dat kutding!"

Hopen nu dat ie luisterde en het niet vergeten is :lol:
GS GJ
Contacteer:

Zo te zien had Jan er vroeg in de rit al zin in:

Afbeelding

En ben you dit Nop?

Afbeelding

GS GJ :woow:
Laatst gewijzigd door GS GJ op zo sep 19, 2004 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppy

Yep,

That's me! Hoe weet jij dat nu weer?

Nops
GS GJ
Contacteer:

Voor mij ziet dat er uit als een gele zoes. Maar het pak deed me twijfelen.

GJ 8)
Jan Vlietland

Ik wil iedereen die me de betreffende zaterdag heeft geholpen hartelijk bedanken. Mede dankzij jullie is het goed afgelopen. Verder wil ik iedereen bedanken voor de warme belangstelling. De eerste dagen heb ik bijna alleen maar aan de telefoon gezeten. Nog even een speciaal bedankje aan: Marcel, Edwin!, Frank, Raymond, Ed, Rene en verder nog iedereen die ik 'vergeten' ben. Arjan Brouwer in Putten en Interpolis heeft heben me verder ook super geholpen, ook bedankt jullie!!

Het heeft ongeveer twee dagen geduurd voordat ik mijn geheugen weer grotendeels terug had. Al met al een gekke ervaring. Daarna nog anderhalve week rust genomen.

Mijn motor, de KTM lc4 640 Adventure heeft de crash ook nog aardig doorstaan maar is voor de verzekeringsmaatschappij toch total-loss verklaard. Een kras betekent voor zo'n maatschappij een nieuwe kap en dan gaat het hard.

Ik wil nu een lichtere motor kopen zodat ik gemakkelijker enduro ritjes kan rijden. De ktm vond ik al behoorlijk zwaar om lekker diepe moddersporen en steile hellingen op te rijden. Het naar het event rijden waardoor je consessies moet doen aan de banden vond ik ook niet geweldig. Volgende week wordt er een trekhaak op mijn auto gemonteerd en ik koop een opvouwbaar motortrailertje.

De motor die ik nu wil kopen is de wr450f met grotere tank en rallyopbouw. Eventueel koop ik later een reismotor erbij (b.v. TDM900).
Ook een KTM heeft grenzen
GS GJ
Contacteer:

Blij dat het weer goed gaat met je. Met de schrik vrijgekomen zullen we maar denken.

Maar jammer dat je Adventure afgeschreven is. Mag dan wel aan de zware kant zijn, maar blijft een gave fiets

GS GJ 8)
(als je een Yammie gaat kopen moet je wel je onderschrift aanpassen hoor)
Noppy

Suggestie:

KTM was fijn, maar met de WRF meer gein!
Joop

De motor die ik nu wil kopen is de wr450f met grotere tank en rallyopbouw.
Kijk ook eens naar de KTM 450EXC, dat is echt een super enduro / off the road motor. Rijd net zo gemakkelijk als een licht brommertje :idea:
Roos
Contacteer:

Blij te horen dat het weer goed met je gaat Jan, je hebt ons allemaal toch goed laten schrikken.

Total-loss :shock: jeetje en je had dat ding nog maar een half jaar...
Krijg je er wel een goed bedrag voor?
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Plaats reactie