velg gescheurd

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
the rednas

ik kwam er vanmiddag toen ik een nieuwe band wou gaan leggen achter dat mijn achtervelg gescheurd is, en barst van zown 2 centimeter, welke er waarschijnlijk al bij de vorige eigenaar in zat, maar dat maakt verdre niet uit natuurlijk, de vraag is of verkeerd gespannen spaken hier mede oorzaak aan geweest kunnen zijn en wat een nieuwe velg zou gaan kosten, en of er veel prijsverschil zit tussen speciale velgen excell etc en normale originele velgen

dat word deze week dus in ieder geval niet crossen :cry:
Joop

Ik heb zelf ook al meerdere keren een scheur in de velg gehad en ben er altijd mee doorgereden. Je moet er alleen wel wat aan doen, als je er niets aan doet, scheurt de velg verder. Een goede remedie is aan het einde van de scheur een klein gaatje te boren (bijv. 2 mm), daarna zal de velg niet verder scheuren en kun je zeer waarschijnlijk gewoon mee door rijden. :idea: Volgens mij onstaan deze scheurtjes bij mij door mijn hoge gewicht (100-105 kg), daardoor dus zware veren nodig en door mijn hoge gewicht worden de wielen dus zwaarder belast.
the rednas

nouw t was al een behoorlijke scheur, zown 2/3 cm helemaal door dus heb hem vandaag weg gebracht en kan gelukkig nog gelast worden, mits het geen magnesiumlegering is dan, scheelt me weer een paar honderd euro en nog van de week weer rijden ook dus als het goed is valt het allemaal nog mee, en met mijn gewicht van 70 kilo dus zown 75 kg met laarzen en helm etc dus denk dat dat nog wel meevalt bij mij. me vering staat wel erug hard eigenlijk, mischien dat dat een mede oorzaak kan zijn...of wie weet zat het er bij de vorige eigenaar al in en nooit opgevallen....
Laatst gewijzigd door the rednas op ma aug 23, 2004 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
mxrider#28

hmm ja.. bekend probleem :D echt troep die ronde kawa velgen, er blijft wel minder slik op zitten maar ik vind dat ze maar weinig kunnen hebben. Die velgen kunnen trouwens gewoon gelast worden, alleen bij mij is het opnieuw gescheurd en nu zit er dus weer een normale velg onder :) bij mij was het trouwens de voorvelg dus misschien dat de achtervelg niet scheurd...
the rednas

oke dat lucht weer op nu ik weet dat het gelast kan worden, maar zijn dan inderdaad niet echt zown sterke velgen nee, had ook liever normale velgen gehad maarja nu maar hopen dat het wanneer het gelast is goed blijft maar we zullen het vanzelf wel zien :wink:
Joop

the rednas schreef:oke dat lucht weer op nu ik weet dat het gelast kan worden, maar zijn dan inderdaad niet echt zown sterke velgen nee, had ook liever normale velgen gehad maarja nu maar hopen dat het wanneer het gelast is goed blijft maar we zullen het vanzelf wel zien :wink:
Ik heb ook een keer een velg laten lassen, echter toen is de velg helemaal krom getrokken. :(
Gast

hij is inmiddels gelast en het zit helemaal goed, heel klein slagje nu maar dat is toch niet merkbaar.

alleen nog eventjes wachtten tot het beter weer is om hem te testten... :(
[h]onda

Ik heb 't zelfde gehad met m'n XR. Ik haalde ook m'n band eraf en toen zag ik ook zo'n klein scheurtje. Het rare is dat er nergens verder iets te zien is van schade ofzo, dus het was geen stoeprand die hard genomen was. Maarja ik heb het ook laten lassen en toen mooi bijgewerkt met zo'n schuurschijf op de boormachine, je ziet 't verschil nu nauwelijks.
Plaats reactie