Beste Offroad liefhebbers,
Ik ben voor mijn TT600 (bj 1984) om deze wat te verbeteren op zoek naar diversen onderdelen.
Wie kijkt er eens in zijn schuur of hij nog iets voor me heeft liggen.
Ik ben onder andere op zoek naar:
een uitlaat, niet orgineel maar BV supertrapp, lazer, of iets soortgelijks. eventueel inclusief bochten.
een nokkenas, stage 1 of 2. (van een XT of SRX past dit ook, als het maar voor een lucht gekoelde 4-klepper is)
een achterpomp (schokbreker) maar dan wel WP, Ohlins.
een Up side down voorvork met kroonplaten, bv WP. eventueel met voorwiel, remklauw en rempom.
Bijvoorbeeld uit een gesloopte KTM is de vork denk ik wel pas te maken.
Dez uitlaat en de achterpomp die ik zoek passen volgens mij vanaf modeljaar 1980 (eerste model TT, met trommelrem voor en achter) tot aan de modelen tot ruim na 1990. Of wel alle modelen TT600, vanaf de TT600R zijn er pas grote wijzigingen aangebracht.
Alsvast bedankt voor de reactie,
Groeten Rob Smit
Gezocht onderdelen TT600
Moderator: ghulst
Hey Rob,
heb een volledige TT6OO '94 te koop voor 1300euro. Voorzien van upsidedown, ohlins achterdemper, Lafraconi inox uitlaat, 20L benzinetank. Beetje werk aan. Laat maar iets weten via noppenforum indien interesse. Barttt600. Ciao.
heb een volledige TT6OO '94 te koop voor 1300euro. Voorzien van upsidedown, ohlins achterdemper, Lafraconi inox uitlaat, 20L benzinetank. Beetje werk aan. Laat maar iets weten via noppenforum indien interesse. Barttt600. Ciao.
Ha die bart,
Bedankt voor je reactie, maar jou fiets is niet wat ik zoek.
Opzich zoek ik eigelijk de onderdelen stuk voor stuk, zodat ik wat te knutselen heb en ik heb nu even geen € 1300,- om jou fiets te kopen.
Wel ben ik benieuwd waar jij jou onderdelen vandaan hebt en hoe jou fiets eruit ziet. Kan je een foto'tje maken en plaatsen?
Groeten Rob .
Zelf zal ik eerdaags ook even een foto van mijn "schrootje" (bijnaam van de motor) plaatsen.
Bedankt voor je reactie, maar jou fiets is niet wat ik zoek.
Opzich zoek ik eigelijk de onderdelen stuk voor stuk, zodat ik wat te knutselen heb en ik heb nu even geen € 1300,- om jou fiets te kopen.
Wel ben ik benieuwd waar jij jou onderdelen vandaan hebt en hoe jou fiets eruit ziet. Kan je een foto'tje maken en plaatsen?
Groeten Rob .
Zelf zal ik eerdaags ook even een foto van mijn "schrootje" (bijnaam van de motor) plaatsen.
Hey Rob,
fotootjes komen eraan. Zal wel een paar dagen duren wegens van de oude stempel zijnde en nog niet zo digitaal minded. Heb deze motor zo gekocht, enkel de benzinetank veranderd. Ik heb hem wel gekocht van de zoon van een yamaha-dealer, kan dus zijn dat zijn armen langer zijn en dus eerder bij speciale stukken geraakt, maar denk wel dat ze een jaartje of twee met upsidedown van de band zijn gerold. see ya.
bart
fotootjes komen eraan. Zal wel een paar dagen duren wegens van de oude stempel zijnde en nog niet zo digitaal minded. Heb deze motor zo gekocht, enkel de benzinetank veranderd. Ik heb hem wel gekocht van de zoon van een yamaha-dealer, kan dus zijn dat zijn armen langer zijn en dus eerder bij speciale stukken geraakt, maar denk wel dat ze een jaartje of twee met upsidedown van de band zijn gerold. see ya.
bart
[quote=" Of wel alle modelen TT600, vanaf de TT600R zijn er pas grote wijzigingen aangebracht.[/quote]
Volgens mij klopt dat niet helemaal
Vanaf 1983 tot 1992 is de TT600 gebouwd
van 1993 tot 1997 de TT600S of TT600E Belgarda. Het model verschilt in elk geval duidelijk van de eerdere modellen.
vanaf 1998 tot 2003 de TT600R, daarna de TT600RE
Volgens mij klopt dat niet helemaal
Vanaf 1983 tot 1992 is de TT600 gebouwd
van 1993 tot 1997 de TT600S of TT600E Belgarda. Het model verschilt in elk geval duidelijk van de eerdere modellen.
vanaf 1998 tot 2003 de TT600R, daarna de TT600RE
Je hebt vast gelijk alleen voor de onderdelen welke ik zoek maakt het niet echt veel uit.
Het frame en rijwiel gedeelte is wel steeds verbeterd.
Het blok is in detail veranderd maar het grootste deel van het blokonderdelen zijn uitwisselbaar, zolang dit maar van de (luchtgekoelde ) 4 kleps TT, TT of SRX afkomt.
Ik heb een paar jaar met een TT geraced, opgeboord naar 660CC, hetenokkenas, ander zuiger, uitlaten (1 in 2 systeem) en 2x35mm Kehin flatslide carburateurs en de TT is goed voor 65 pK (op het achterwiel op de Dyno van Ruud Vrederiks tijdens de Ducati clubrace van 1991.....)en dus heel wat aan het blok gesleuteld.
Het rijwiel gedeelte weet ik zijn ook aangepast, eerste modellen bv met trommelrem voor en achter, hierna schijf voor, en toe ook achter.
Andere UPSD voor er in etc.
Het frame en rijwiel gedeelte is wel steeds verbeterd.
Het blok is in detail veranderd maar het grootste deel van het blokonderdelen zijn uitwisselbaar, zolang dit maar van de (luchtgekoelde ) 4 kleps TT, TT of SRX afkomt.
Ik heb een paar jaar met een TT geraced, opgeboord naar 660CC, hetenokkenas, ander zuiger, uitlaten (1 in 2 systeem) en 2x35mm Kehin flatslide carburateurs en de TT is goed voor 65 pK (op het achterwiel op de Dyno van Ruud Vrederiks tijdens de Ducati clubrace van 1991.....)en dus heel wat aan het blok gesleuteld.
Het rijwiel gedeelte weet ik zijn ook aangepast, eerste modellen bv met trommelrem voor en achter, hierna schijf voor, en toe ook achter.
Andere UPSD voor er in etc.