Wil een XR kopen, maar zoek nog extra info

Moderators: ghulst, Zot

Plaats reactie
cornepol
Contacteer:

He daar,

Ik zit er heftig aan te denken een XR 650 te kopen, niet voor heftige enduro ritten, maar vooral voor offroadreizen in Noord-Afrika en allroadritten in Europa. Ik heb al gezien dat er grote tanks en evt. een rallye-scherm verkrijgbaar zijn (www.africanqueens.de). Ik heb een paar vraagjes waar jullie vast raad mee weten:
- Wat zijn de typische gebreken van een XR (behalve warmlopen)?;
- Waar moet ik op letten als ik een 2e-handse wil kopen?
- Wat zijn zo'n beetje de prijzen voor bv. een 2002 of 2003?
- Hoe ziet het eruit met de levering in NL van nieuwe XR's in 2005?
- Moet het achterframe apart verstevigd worden als je koffers/tassen eraan wilt hangen? => voorbeelden?
- Welke firma's verkopen reis- en rallye dingen voor XR's?
- Welke winkels in NL zijn betrouwbaar voor het verkopen van 2e hands XR's?;

Ik hoop op bakken met antwoorden!

Corné
(Nee, ik wil geen KTM!)
Gast

Hoi Cornne,

Bij dit item:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... c0c6b0e7aa

zit ook een antwoord van "grootsmit".

Hij is tot nu toe de enige die ik ken die met de xr650r de ritten heeft gereden die jij bedoeld. Stuur um eens een mailtje.

Typische gebreken: kom je tegen op alle websites die er te vinden zijn over de xr650r

Prijzen 2002/2003: laatst heeft een maat van mij zijn pikobello 2003`er met 1500 km op de teller verkocht voor rond de 6000 euro (boom won van rijder :cry: )

Levering 2005: in het blad MOTOR een berichtje gelezen dat ie miv 2005 weer in het gamma zit (neem ff contact op met de honda importeur)

Achterframe / koffers: ik ken alleen een rekje voor boven het achterspatbord om kleine dingen mee te nemen. Kom je zeker bij de links tegen.

Suc6
LEO
Gipino

Ik heb net de koppelingsbus vervangen van mijn xr 650 bouwjaar 2000 (schijnt een zwakpunt te zijn bij de bouwjaren 2000-2001)
Van warmlopen heb ik nog geen last gehad.
grootsmit

Inderdaad heb ik een aantal Afrika reizen op een XR600 en XR650 gemaakt. Tevens altijd vergezeld door maten met andere merken en types. Volgens mij ben ik wel redelijk opjectief (vergelijk Yamaha Tenere, Honda Dominator, KTM adventure, XR650 & XR600) Overigs alle motoren hebben voor en nadelen.

Neem maar contact met mij op voor meer info.

Groet Patrick
Gast

Hoi Patrick,

Ik probeer je via de button 2 privé berichten gestuurd om ff over je reizen en de XR door te praten, maar volgens mij komen ze niet aan. Kun jij mij ff een bericht sturen met je meeladres erin, dan meel ik jou rechtstreeks!

Doei,
Corné
Gast

40 litertank + kofferrek (kost wel een lieve duit hoor)

https://ssl.kundenserver.de/s74270419.e ... UV410%3D29

Groeten,
LEO
Plaats reactie