Het geheel was goed georganiseerd met een feesttent , technische keurings tent en een opart buro voor de inschrijving lengte 115 km
In totaal waren er denk ik maar 150 deelnemers waarvan 10 nederlanders
Er werdt voor ons speciaal iemand gehaald die goed nederlands sprak en ons een goede uitleg van het geheel gegeven heeft
De rit was erg technisch met erg veel taluds en op en afstapjes , erg veel boeren paadjes en in de eerste 30 km veel verharde weg
Na 40 km was er een talud gedeelte wat eigenlijk te krap was voor de motoren dus dit gaf veel problemen kokende motoren enz ,toen het hier een buitje regen gaf was er eigenlijk geen doorkomen meer aan maar een alternatief was er ook niet dus verder ploeteren maar
Bij km 50 was er een tankstation maar zoals altijd alleen voor bankcontact pasjes
Bij km 70 was er een proef ingelast met vele klimmen en afdalingen en hulp en of aanwijzingen daar waar nodig
En let op bij km 90 werden we in de voetbalkantine uitgenodigd om wat te drinken en bij te komen van de proef
Alles bij elkaar leuk om te rijden , goed bepijld , maar niet geschikt om tempo te maken of te racen en onmogelijk voor een quad
de rit van Escanaffles op 11 juli
Moderator: ghulst
In tegensteling tot henk v, zijn we met een 5-tal leden van No Problem naar de rit in Framont geweest. De lengte was 120 km, waarvan heel weinig op het verhard, en waarvan 75% in het bos. Mooi dus, maar de goed bepijlde paden waren iets te makkelijk, zodat de snelheid automatisch hoog kwam te liggen bij een vettige ondergrond met vele uitstekende boomwortels en zo was het dus oppassen geblazen. Wij zijn om kwart voor 10 vertrokken, onderweg 15 minuutjes stilgestaan (tanken en een koord uit het achterwiel peuteren), en om 12u30 waren we binnen : 2u30 minuten over 120 km, ofwel 48 km/uur gemiddeld. Om het traject nog eens te doen was het een beetje saai (lange rechte stukken), dus dan maar de tent in. De organisatie verdient wel een pluim: de enduro's mochten eerst vertrekken voor de quads, overal marshalls aanwezig bij oversteken van grote banen, goede,duidelijke bepijling, alleen het eten mocht wat meer zijn voor 25 € : 2 broodjes met een worst (a la Libin) en het ontbijtje mocht je nog apart betalen voor 4 €. Toch wel wat geldklopperij als je het mij vraagt. Toch kan ik de rit aanraden voor beginners en voor mensen die graag een (halve)dag door het bos willen rijden. Uitgesproken moeilijkheden staken er niet echt in, en dat was dan ook het zwakste punt van deze rit.
Wij zijn met 3 de ballade des 2 monts gaan rijden. En ik moet zeggen ik ben blij dat we er geweest zijn. Bewegwijzering perfect in orde, overal waar nodig mensen van de organisatie ,ontbijt, middagmaal, drinken en dit allemaal voor 25 euro. In het begin had ik ook zoiets van pfff wel wat veel verhard en de gebruikelijke veldwegen. Maar dan de kwamen er toch redelijk wat technische stukken en single tracks. En die waren gewoonweg de max. Op sommige plaatsen, zoals Henk al schreef wat krap bemeten. Maar je kon er toch doorkomen. 20 km voor het einde was er dan nog een special uitgezet met tijdsopname. De tijd die je daar neerzette werd dan 's avonds vertaald in een prijs die je mocht kiezen. En ook deze waren niet min: crossbroeken banden olien enz enz.
Enige bedenking: Ik was op pad met 2 beginnende enduristen, en het oordeel van een van hen was dat het toch een zware rit was voor een beginner.
Indien deze volgend jaar terug word ingericht (wat nog niet zeker is) gaan we zeker weer.
Enige bedenking: Ik was op pad met 2 beginnende enduristen, en het oordeel van een van hen was dat het toch een zware rit was voor een beginner.
Indien deze volgend jaar terug word ingericht (wat nog niet zeker is) gaan we zeker weer.
Laatst gewijzigd door Gast op wo jul 14, 2004 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was inderdaad een zware & moeilijke rit, maar niet té... Een beetje uitdaging mag er wel inzitten hé! Persoonlijk hou ik wel van technische & trage stukken (vooral omdat snelle stukken bij mij nog niet zo snel gaan)
't was bereleuk & zeker en vast de moeite om volgend jaar opnieuw te doen. Ook de organisatie was erg goed & tof. Als je het totaal bekijkt, heb ik enkel de diesel naar daar betaald, de rit zelf heb je terugverdiend met het eten/drinken & prijzen...
Stijn V. (die toch wat moe was na afloop)
't was bereleuk & zeker en vast de moeite om volgend jaar opnieuw te doen. Ook de organisatie was erg goed & tof. Als je het totaal bekijkt, heb ik enkel de diesel naar daar betaald, de rit zelf heb je terugverdiend met het eten/drinken & prijzen...
Stijn V. (die toch wat moe was na afloop)