smering 2takt
Moderator: ghulst
hallo, ik heb nu voor mijn 125cc (2takt) castrol tts gehaald, vind dat goede olie!, ik denk 1:40 te gaan smeren. maar hoe denken jullie hierover? wat doen jullie altijd? ik hoor van de een 1:30 de ander zegt weer 1:40, ik zelf denk dat 1:40 met goede castrol tts olie wel goed is. of toch maar 1:30/35 doen? wat jullie...
Barry, wat reed je altijd voor verhouding? Want je bericht is wel wat summier. 1 op 30 etc etc is allemaal afhankelijk van heel veel. Bevoorbeeld je rijstijl. En ook bevoorbeeld je sproeier bezetting.
-
- Contacteer:
1 op 40 smeren de meeste denk ik. 1 op 30 is erg vet, loopt gewoon minder etc.
Hoe vetter hoe armer het mengsel wordt, dus dat is eigelijk een bijkomend nadeel. (als je spoeiers niet aanpast)
Hoe vetter hoe armer het mengsel wordt, dus dat is eigelijk een bijkomend nadeel. (als je spoeiers niet aanpast)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
dit is mijn eerste crossmotor, heb eerst een schakelbrommer gehad, en tankte altijd mengsmering 1:50, vond ik altijd wel goed.Anonymous schreef:Barry, wat reed je altijd voor verhouding? Want je bericht is wel wat summier. 1 op 30 etc etc is allemaal afhankelijk van heel veel. Bevoorbeeld je rijstijl. En ook bevoorbeeld je sproeier bezetting.
maar nu met een crosser wil ik het ff wat duidelijker weten allemaal. tis mijn 1ste crosser. ik zal dus niet hard blazen de hele tijd. wat voor een sproeier er in zit weet ik niet. ik weet wel dat koude start met choke altijd in 1kick is. en de bougie kwam er niet zwart uit, maar donker bruin, lijkt me dus aardig in de goede richting?.
-
- Contacteer:
Ligt er ook een beetje aan hoe je er mee gereden hebt (vooral net voordat je hem uitzet) , maar fix er anders eens een foto van.
KTM EXC300
KTM EXC300
maar 1:40 is dus wel acceptabel?, en ff een foto posten heeft geen zin, laatste keer dat ik hem heb gestart heeft die 5min stationair gelopen of zo. en daarna bougie goed schoongemaakt, dus...
maar gaat me er om, of 1:40 goed is met castrol tts (vol synthetisch), of dat ik toch beter 1:30/35 kan gaan. ik zelf denk dat 1:40 wel voldoende is. maar wil graag zekerheid
maar gaat me er om, of 1:40 goed is met castrol tts (vol synthetisch), of dat ik toch beter 1:30/35 kan gaan. ik zelf denk dat 1:40 wel voldoende is. maar wil graag zekerheid
-
k zou zeker niet vetter smeren als 1:40. ik weet zelfs genoeg kmensen die altijd 1:50 smeren in een 125cc, met goede volsynthetische olie zoals bijvoorbeeld castrol tts wat je al zei, en op de zuiger nooit sporen te zien van te weinig smering. een nadeel van te vet smeren is dat je de powervalve nogal vaak mag gaan schoonmaken, zeker als je hem niet al te veel toeren laat maken.
-
- Contacteer:
99% smeert 1:40 dus achbarry! schreef:maar 1:40 is dus wel acceptabel?,
KTM EXC300
KTM EXC300