echt een raar probleem

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mike

Wie kan het mij vertellen?

Ik heb een lc 4 620 uit 2001. Vorig jaar heb ik daar een nieuw achterwiel in moeten zetten, na ca. 4000 km. Nu, ruim 2000 km verder, doet hetzelfde probleem zich weer voor.

Probleem is dat de spaken die vastzitten aan de tandwielzijde van de naaf, in de velg haarscheuren veroorzaken, dus bij de spaaknippel. Vorig jaar werd dit probleem naar mijn idee te groot, en kwam er zelfs een scheur in de naaf. Veiligheidshalve dus een nieuw wiel er in.

Wat moet ik nu doen? Ik controleer de spaken regelmatig, en draai deze alleen iets vaster als het nodig is. Ook d.m.v. de ping test (geluid) Kun je er achter komen of je spaak wel op spanning staat of los zit. Ik draai e.e.a. dus niet te vast of te los, en ik snap sowieso niet dat het probleem zich aan 1 kant voordoet. Het is trouwens een 18"DID velg, en ik rij offroad en regelmatig crossbaan.

Bedankt voor de gouden tip???????
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1312
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Is die DID velg de originele?
Zijn de nippels niet te groot zodat deze zich niet goed hebben kunnen zetten?
Vraag eens na bij Haan Wheels.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Mike,
Het advies van "gassen", om eens bij Haan Wheels te vragen, is natuurlijk nooit verkeerd. Ik heb er niet echt verstand van, maar het lijkt er op dat je wiel verkeerd is uitgelijnd, of dat je achterbrug een tik heeft gehad waardoor de zaak niet goed meer spoort..... Een indicatie hiervan is dat je niet (of moeilijk) met losse handen kunt rijden.
Als je de oplossing weet moet je het ook evenl aten weten.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Plaats reactie