Afgelopen jaar na lange tijd weer eens in Belgie gereden (Riemst). Helaas had ik in de tweede ronde een lekke band.
Natuurlijk is een Bib-Mousse de beste oplossing, maar voor die een of twee keer per jaar in de Ardennen.....
Wie heeft tips inzake bandenspanning, soort binnenband etc.
Hoe voorkom ik een lekke band??
Moderator: ghulst
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Binnenband Bridgestone 5mm dikte zeeeeer degelijk.
Ook de bandenspanning is zeer belangrijk, als je niet wil lek rijden moet je de band harden blazen, maar heb je minder grip en controle !!!! Ook het soort ondergrond is belangrijk, modder of stenen enz....
Dus alles hangt samen, eindconclusie je kan beter wat harden geblazen zijn dan lek rijden is mijn mening.
Ook de bandenspanning is zeer belangrijk, als je niet wil lek rijden moet je de band harden blazen, maar heb je minder grip en controle !!!! Ook het soort ondergrond is belangrijk, modder of stenen enz....
Dus alles hangt samen, eindconclusie je kan beter wat harden geblazen zijn dan lek rijden is mijn mening.
Tip 1: een tweede binnenband (liefst een dikke) rond je eigenlijke binnenband leggen, heb ik zeer goede ervaringen mee
Gewoon een kapot exemplaar aan de binnenzijde doorknippen (ventiel natuurlijk ook eruit knippen), rond je binnenband leggen en hier en daar rondom vasttapen. Verdere montage is idem als voor gewone binnenband.
Tip 2: probeer toch eens een bib-mousse in je voorband. Kan toch perfect dienen voor de nederlandse ondergrond, niet? Gaat tot een jaar lang mee, zegt men.
Vandaag toevallig zelf eens gemonteerd: is niks aan als je met z'n tweeën bent
Rij-ervaring zal ik later moeten meedelen
Gewoon een kapot exemplaar aan de binnenzijde doorknippen (ventiel natuurlijk ook eruit knippen), rond je binnenband leggen en hier en daar rondom vasttapen. Verdere montage is idem als voor gewone binnenband.
Tip 2: probeer toch eens een bib-mousse in je voorband. Kan toch perfect dienen voor de nederlandse ondergrond, niet? Gaat tot een jaar lang mee, zegt men.
Vandaag toevallig zelf eens gemonteerd: is niks aan als je met z'n tweeën bent
Rij-ervaring zal ik later moeten meedelen
Keep on smiling!
Voor 9.95€ koop je bij de Karwei of de mountainbike winkel het product "Slime". Dit groene vezelachtige spulletje repareert lekke banden terwijl het wiel draait en jij dus aan het rijden bent.
In de States hebben ze gebieden met afvallende doornen, waar ze gegarandeerd 2 lekke banden per dag rijden;-)
Tot nu toe werkt het bij mij goed.
Noppy
In de States hebben ze gebieden met afvallende doornen, waar ze gegarandeerd 2 lekke banden per dag rijden;-)
Tot nu toe werkt het bij mij goed.
Noppy
Ik had in Riemst een snee van ongeveer 2 cm in mijn band. Helpt dat Slime ook voor dit soort lekkages?? Zo niet moet ik alsnog demonteren en dat lijkt me niet zo'n succes met een hoop troep in de band.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik denk dat dat wel werkt.
Zelfs het ventielgat is bij mij al eens volledig afgesloten geweest tijdens het inspuiten van dat spul; we moesten het uitboren met een boortje aangezien het in een paar seconden al een hard vezelmatje gevormd had.
Ik vermoed echter dat het met een 'slangebeet' van je eigen velg dan wel echt 'over' is...
Zelfs het ventielgat is bij mij al eens volledig afgesloten geweest tijdens het inspuiten van dat spul; we moesten het uitboren met een boortje aangezien het in een paar seconden al een hard vezelmatje gevormd had.
Ik vermoed echter dat het met een 'slangebeet' van je eigen velg dan wel echt 'over' is...
Dat slijmspul helpt voor zo'n snee absoluut nietRedski schreef:Ik had in Riemst een snee van ongeveer 2 cm in mijn band. Helpt dat Slime ook voor dit soort lekkages?? Zo niet moet ik alsnog demonteren en dat lijkt me niet zo'n succes met een hoop troep in de band.
Ik weet uit ervaring dat dit spul niet echt nuttig is voor off-road rijders, en je binnenband kan je achteraf idd beter weggooien, want plakken is gewoon onmogelijk doordat er steeds van dat slijmspul blijft uitlopen.
Wat is er eigenlijk mis met het goeie ouwe plakken van kapotte banden (duurt 5 minuten in de zomer), of gewoon een reserve-binnenband meenemen op je moto ?
Keep on smiling!
Ik had al een binnenband op mijn voorspatbord geknoopt, maar dacht dat zo'n slijmspul mischien een oplossing was.
Ik rijdt aankomend weekend in St. Hubert die ronde is 150 km dus als ik hier lek rijdt gun ik me de tijd wel om op mijn gemak een bandje te klappen.
Bedankt voor het meedenken
Ik rijdt aankomend weekend in St. Hubert die ronde is 150 km dus als ik hier lek rijdt gun ik me de tijd wel om op mijn gemak een bandje te klappen.
Bedankt voor het meedenken
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Bridgestone UHD (ultra heavy duty)Redski schreef:Afgelopen jaar na lange tijd weer eens in Belgie gereden (Riemst). Helaas had ik in de tweede ronde een lekke band.
Natuurlijk is een Bib-Mousse de beste oplossing, maar voor die een of twee keer per jaar in de Ardennen.....
Wie heeft tips inzake bandenspanning, soort binnenband etc.
Die weegt wel meer dan een buitenband, en je motor gaat ervan sturen alsof er een karrewiel inzit. Ik vind het zelf nix. Ik heb de mijne bij Ab achtergelaten, die leek het wel iets voor Marokko.
Een scheur van 2cm in je band ?
Ge moet een bietje neffe da betonijzer af rije Victor..
Dank je voor je snelle reactie . Ga jij of andere Polen-gangers nog rijden in Westerbork. Ik rijdt er wel. Toch nog een paar km's maken voor de enduro van Vorden.
Daar zal "JWR Tuning" zijn vuurdoop krijgen bij de daglicenties.
Wellicht dat Roy ook meerijdt.
Daar zal "JWR Tuning" zijn vuurdoop krijgen bij de daglicenties.
Wellicht dat Roy ook meerijdt.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik hoorde van de volgende oplossing die ik zelf nog niet geprobeerd heb:
Snij een strook uit een oude binnenband, zodanig dat het ventiel op die strook zit.
Plaats deze open binnenband om de binnenband alvorens deze in de buitenband te frotten.
Laat maar eens weten of het werkt
Snij een strook uit een oude binnenband, zodanig dat het ventiel op die strook zit.
Plaats deze open binnenband om de binnenband alvorens deze in de buitenband te frotten.
Laat maar eens weten of het werkt
smurf.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Kap eens met het ophalen van zulke oude berichten en het dan posten van nutteloze reacties.KtmRider schreef: je fiets laten staan...zo verkom je een lekke band!~!!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
probeer eens de pirelli mt18 heavy duty(buitenbanden natuurlijk)
extra stevig karkas speciaal voor harde en rotsachtige ondergrond
extra stevig karkas speciaal voor harde en rotsachtige ondergrond
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Ik hab net een verstevigde van MEFO zitten toen ik afgelopen zondag oerend hard haaks over een betonbaan vlamde (met in het midden geen beton, maar modder).... Alle hens aan dek want bijna op mijn smikkel en achteraan lek! De klap was zo hard dat mijn buitenband een kleine "slangenbeet" had en de binnenband twee kleine scheurtjes.... Binnenband is echt k*t om aan te brengen doordat hij zo dik is....
Band stond wel redelijk plat..... Ik ga toch ook eens zo een plakbusje in mijn rugzak stoppen.....
Band stond wel redelijk plat..... Ik ga toch ook eens zo een plakbusje in mijn rugzak stoppen.....
bedoel je zo'n onding gevuld met schuim?hornet911 schreef:Ik ga toch ook eens zo een plakbusje in mijn rugzak stoppen.....
helpt volgens mij helemaal niet bij snake-bites,
en het helpt jouw velgen naar de botten (die lijm is echt moeilijk los te krijgen...)
om zo'n dikke binnenband makkelijk aan te brengen: effe invetten met wat afwasmiddel of voor de liefhebbers: vaseline
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
http://www.getlogged.com/movies/Jeepke-afrakke.wmv
In het midden van het filmpje een "speciale" manier om de band tegen de velg te krijgen
Heeft er al iemand geprobeerd om eerst de binnenband rond de velmg te leggen en nadien pas de buitenband? Zou makkelijker moeten gaan...
In het midden van het filmpje een "speciale" manier om de band tegen de velg te krijgen
Heeft er al iemand geprobeerd om eerst de binnenband rond de velmg te leggen en nadien pas de buitenband? Zou makkelijker moeten gaan...
Waarom zou je eerst de binnenband om de velg willen, en dan pas de buitenband? Dan lijkt mij de kans alleen maar groot dat de binnenband ergens een keer klem komt te zitten.
Ik doe het andersom: eerst de binnenband in de buitenband frotten, met een klein beetje lucht zodat hij vorm heeft. Dan zet ik velg half in de band en doe meteen het ventiel door het gat in velg. vervolgens de ene kant van de band verder om de velg heen leggen. Daarna pas de andere kant natuurlijk.
Ik doe het andersom: eerst de binnenband in de buitenband frotten, met een klein beetje lucht zodat hij vorm heeft. Dan zet ik velg half in de band en doe meteen het ventiel door het gat in velg. vervolgens de ene kant van de band verder om de velg heen leggen. Daarna pas de andere kant natuurlijk.
Michelin heeft ze toch wat goedkoper.