hallo
we hebben hier een ktm 495 gs met een rotax blok (4takt liuchtgekoeld)
als ie warm is istie vaak niet meer aan de gang te krijgen carberatuer is al schoon gemaakt! waar zou dot nog meer aan kunne liggen???
kun je de ontsteking afstellen enzo ja hoe????
vast bedankt
ktm 495gs rotax blok start slecht
Moderator: ghulst
warm start knop???
nooit van gehoord!!! waar zou die moeten zitten en hoe ziet zo iets eruit??? en belang rijker wat doet ie precies dan???
nooit van gehoord!!! waar zou die moeten zitten en hoe ziet zo iets eruit??? en belang rijker wat doet ie precies dan???
Als er een warm start knop op zit, ergens aan de zijkant van de carburateur. Maar ik ben er niet zeker van dat deze knop er toen al op zat. Bij het starten van deze Rotax blokken nooit aan het gas draaien!!!!warm start knop??? nooit van gehoord!!! waar zou die moeten zitten en hoe ziet zo iets eruit??? en belang rijker wat doet ie precies dan???
warmstart knop is een drukknop aan de zijkant van de carberateur.. bij het indrukken licht deze de gasschuif iets omhoog ...deze knop gebruik je alleen bij een warm gedraaide motor.. als je motor dus helemaal niet start (en dus niet warm is ) heeft het gebruiken van die knop dus geen zin ... sterker nog .. deze zitten geloof ik alleen op de LC4 types...
mijn oude KTMetje ging altijd aan de praat met warme motor .. ook na een val ofwat ... ik deed bij warme motor altijd eerst de kleplichter ingetrokken , gas helemaal open .. en de kickstarter 3 of 4 keer naar beneden trappen ... dan gas dicht , kleplichter los...en een flinke trap op de starter..
mijn oude KTMetje ging altijd aan de praat met warme motor .. ook na een val ofwat ... ik deed bij warme motor altijd eerst de kleplichter ingetrokken , gas helemaal open .. en de kickstarter 3 of 4 keer naar beneden trappen ... dan gas dicht , kleplichter los...en een flinke trap op de starter..
BIERTAKT crossen en zuupn
-
ey bedankt allemaal!
gaan we proberen dat met die klpe lichter!!!
een ding snap ik alleen niet. de een zegt niet aan het gas komen tijdens de warme start en de andere zegt dat als er een warm start knop oop zit dat ding de gasschuif iets open zet. is dit niet een beetje tegen strijdig???
als we tijdens de warme start bij dit apparaat aan het gas zitten gaat ie inderdaad van ze lang zalste eve niet aan. met het gas dicht starten werkt het beste en zodra hij 1 of twee keer prutteld beetje gas en een hoop geluk en hij loopt!
we gaan em eens met die klpe lichter leeg stampen en nog een keer proberen!
gaan we proberen dat met die klpe lichter!!!
een ding snap ik alleen niet. de een zegt niet aan het gas komen tijdens de warme start en de andere zegt dat als er een warm start knop oop zit dat ding de gasschuif iets open zet. is dit niet een beetje tegen strijdig???
als we tijdens de warme start bij dit apparaat aan het gas zitten gaat ie inderdaad van ze lang zalste eve niet aan. met het gas dicht starten werkt het beste en zodra hij 1 of twee keer prutteld beetje gas en een hoop geluk en hij loopt!
we gaan em eens met die klpe lichter leeg stampen en nog een keer proberen!