afdoppen van één van de uitlaten?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
dominathor

Ik rijd op een Honda NX 650 (Dominator) met het orginele uitlaatsysteem. Volgens mij wordt het 1 in 2 in 2 genoemd. (één cilinder, van af cilinder lopen twee uitlaten over in twee uitlaatdempers).
Het voorste deel in RVS en het achterste deel staal. Nu is het stalen deel verrot en is er een gat in geslagen. Klinkt wel erg stoer, maar moet toch vervangingsdempers hebben.
Nu heb ik meer Dominators zien rijden met één vervangingsdemper. Ik dacht altijd dat het dan met behulp van een "Y"-stuk een 1 in 2 in 1 werd, maar gisteravond toen ik een nieuwe demper wilde gaan bestellen werd mij verteld dat ze één van de uitlaten dan gaan afdoppen!!
Gaat dit niet tenkoste van het vermogen? Het houdt al niet veel over op mijn Dominator!!!!!

Heeft iemand eventueel nog alternatieven?

Alvast bedankt!
the rednas

afdoppen kan enkel gadaan worden wanneer de 2 rvs pijpen eerst bij elkaar komen en daarna pas weer splitsen voor de 2 dempers, zoals jij het beschrijft heb je per uitlaatklep een compleet uitlaatsysteem..ik dacht namelijk dat die rvs pijpen eerst nog samenvoegden, dan kan er wel een pijp afgedopt worden, maar mocht het zo zijn dat ze niet samenvoegen kan het natuurlijk niet, dan zou je 1 uitlaatklep compleet buiten werking stellen, anders mischien een complete(2e hands) uitlaatsysteem van een xr?
Plaats reactie