vraagje over decompressiehendel

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Flooriz

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Suzuki DR 650 RS uit 1991 (50.000 km). Deze heeft nog een kickstarter ipv electrische start.

Nu heb ik de volgende vraag, ik heb een decompressiehendel. Kan ik de motor aantrappen met de decompressiehendel? of is deze er alleen voor om de zuiger "bovenin" te zetten en dan te kicken?

Als de motor loopt en ik bedien die hendel, dan valt alles uit.. is dit normaal?

Owja, ik kan hem niet starten met de volle compressie alleen door aan te rennen krijg ik hem aan de praat. en dan doet ie het goed
Enig idee wat er defect kan zijn??
DR 650 RS '91
n8komeet

mijn yamaha is ook met kickstarter en decompressiehendel. Normaal gezien kick je tot je de kickstarter niet verder krijgt. Dan gebruik je de decompressiehendel tot je hem wat verder naar beneden kan duwen,nu laat je de decompressiehendel terug los en trap je de kickstarter tot beneden. Als het goed is zou hij nu moeten starten.
Flooriz

ja misschien moet ik hem inderdaad achter het compressiepunt zetten om zo meer gang in de zuiger te krijgen. 't gewoon nu nog net niet...

't is zo onwijs zwaar allemaal, ik kan met m'n 95 kilo gewoon op die kickstarter staan zonder dat er ook maar iets gebeurt. en als je erop staat -en dat probeer ik net voor of op het compressiepunt dan val ik bijna met motor en al om.. voordat die kickstart naar beneden gaat...

stel je voor dat je vooraan staat bij het stoplicht en dat ding valt uit....... dan trap je em echt niet zomaar aan ..........
magoed, thanks voor de tip, morgen ff proberen
DR 650 RS '91
Flooriz

yes !!! hij fakking doet het !!!

Inderdaad net wat je zegt, met de zuiger bovenin zetten, even de decompressie aanzetten. rustig iets verder naar beneden. Kickstarter rustig bovenin zetten.. en ZONDER ZWEET een trapje naar beneden

m'n bek viel open toen ie het deed
echt waar!
:lol: :lol: :lol:
DR 650 RS '91
pantah81

Waar dit forum toch niet allemaal goed voor is, hé? :wink:
Estivie
Contacteer:

'k heb er ook zo eentje gehad, en dat ging inderdaad erg makkelijk.

Mijn DR 350 werkt dan weer helemaal anders (deco blijft hangen als je hem indrukt, je duwt de kickstarter naar beneden tot de deco terug afspringt, kick helemaal naar boven & trappen maar)

Leuke fietsjes, die DR'kes... :D
Plaats reactie