Hoi allemaal,
afgelopen weken vond ik dat elke keer als ik ging rijden, de motor niet echt lekker liep. Hij deed het natuurlijk wel, maar niet zoals voorheen.
Hij liep nerveuser dan voorheen, alsof hij te arm stond.
Maar het vreemde was dat het weinig hielp als ik hem wat rijker liet lopen dmv de luchtschroef.
Hij begon eigenlijk steeds armer te reageren terwijl het tegenovergestelde zou moeten gebeuren.
Met een vervuilt filter gaat hij steeds rijker lopen, dat was het dus niet.
Uiteindelijk heb ik de carburateur open gemaakt en gekeken of er misschien vuil in zat. Geen vuil, helaas. Dan de staionair sproeier er maar even uitgedraait en..... jaaaa, gevonden.... vuil AAah heerlijk dat was het. Hoop ik tenminste. Als je door de sproeier heen keek zag je nauwelijks licht aan het eind van de tunnel, en daar zat dus een heel klein beetje vuil de bezine tegen te houden, die ooo zoooo belangrijk is voor de motor.
Je kunt je het bijna niet voorstellen hoe zo iets kleins zo een invloed kan hebben op de motorprestatie. Nergens was er vuil te bekennen en toch zat de stationair iets verstopt.
Goed toch, dat ik het heb opgelost
De moraal van het verhaal.....
Maak je carburateur schoon, zo nu en dan, maar in iedergeval als het nodig is
hij loopt anders, nerveuser, maar wat zou het kunnen zijn?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Nog beter is de tank goed schoonmaken, zodat daar geen zand in zit.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik zal nooit preventief de carborateur reinigen. Alleen bij een problem trek ik hem los.huskie schreef:De moraal van het verhaal.....
Maak je carburateur schoon, zo nu en dan, maar in iedergeval als het nodig is
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Husky, dat je geen verschil voelde door aan de luchtschroef te draaien was al een indicatie dat er iets vervuild zat in het stationaircircuit.
@hondacr85, je tank schoonmaken doe je gewoon door eens goed met benzine te spoelen. Beter is echter om preventief te zorgen dat je bidon waarmee je je tank vult proper blijft en je gebruikt best ook een trechter met filter.
@hondacr85, je tank schoonmaken doe je gewoon door eens goed met benzine te spoelen. Beter is echter om preventief te zorgen dat je bidon waarmee je je tank vult proper blijft en je gebruikt best ook een trechter met filter.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Kan ook gewoon met water, als je er maar voor zorgt dat je het lang genoeg laat drogen zodat er geen vocht meer in de tank zit. (op de kop ophangen)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Heb je n'm toch niet toevallig laten merken dat hij a.s. zondag mee naar Riemst moethuskie schreef:,
Hij liep nerveuser dan voorheen
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Heerlijk zo'n topic! Je verwacht mee te moeten denken.... Je denkt, die zal ik wel ff adviseren, kan nooit veel wezen. Enthausiast lees je het eerste bericht waarin een probleem wordt neergelegd en je via een enorme spanningsboog zo in de oplossing glijdt! Helaas geen roem meer aan te halen. Ik had nog de neiging om anders te adviseren, maar het probleem is al opgelost...
Bedankt Gast voor je meedenken . We dachten dat het was opgelost, maar nee hoor. Er kwam nog meer op me af.
Wat bleek afgelopen zondagochtend. Voor een proefritje even wat langs de snelweg heen en weer gestoven, begin ik toch een hoop olie te ruiken. Mooie blauwe rook. Nu is het wel een 2takt, maar zoveel rook is overdreven. Wat kan het dus zijn.
Mijn idee gaat uit naar een lekkende krukaskeerring aan de oliekant Mede omdat hij het deed nadat ik volgas had gereden. Dan is de onderdruk etc op z'n grootst en kan hij dus via een ietsje lekkende keerring olie aanzuigen. Bij weinig gas doet hij gewoon. Nu kan een teveel aan olie ook voor een arm mengsel zorgen dus .. dan is het helemaal opgelost.
Ooh sorry, ik denk dat ik het weer zelf heb opgelost.
Wat bleek afgelopen zondagochtend. Voor een proefritje even wat langs de snelweg heen en weer gestoven, begin ik toch een hoop olie te ruiken. Mooie blauwe rook. Nu is het wel een 2takt, maar zoveel rook is overdreven. Wat kan het dus zijn.
Mijn idee gaat uit naar een lekkende krukaskeerring aan de oliekant Mede omdat hij het deed nadat ik volgas had gereden. Dan is de onderdruk etc op z'n grootst en kan hij dus via een ietsje lekkende keerring olie aanzuigen. Bij weinig gas doet hij gewoon. Nu kan een teveel aan olie ook voor een arm mengsel zorgen dus .. dan is het helemaal opgelost.
Ooh sorry, ik denk dat ik het weer zelf heb opgelost.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?