arbeidsongeschiktheids verzekering en deelname enduro's

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jan
Contacteer:

Een vriend van me vroeg of er een verzekering bestaat die arbeidsongeschiktheid dekt bij deelname aan motorwedstrijden als enduro's

Bij zijn verzekering staat explicitiet vermeld dat er niet uitgekeerd wordt bij ongevallen voortkomend bij deelname aan motorwedstrijden

Het lijkt me dat dergelijke verzekeringen moeten bestaan.
want er zijn toch genoeg zelfstandigen die deelnemen
aan enduro's en ik kan me niet voorstellen dat die zo'n groot risico willen lopen.

Wie weet er iets meer van...?
Joop

Die verzekeringen zijn er zeker, alleen ik weet niet welke maatschappijen.
the rednas

ik dacht dat er in het tijdschrift noppennieuws wel vaker advertenties stonden van een verzekering van de knmv met enduro clausure of zowiets degelijks dan :lol: kzalt eens opzoeken hoe het precies zit.
JWJanssen

Als zelfstandige je daartegen verzekeren is heel erg kostbaar. Zo kostbaar dat de meeste of het risico nemen (en daar eventueel voor reserven) of stoppen met de sport.
De KNMV heeft verzekeringen voor eenmalige uitkeringen bij blijvende invaliditeit of overlijden, niet voor inkomendekking.
Er wordt dus ook mee gefraudeerd, dus zeggen dat je van de trap gevallen bent in plaats van de dubbelsprong gemist te hebben. Kan ik niet toejuichen.
Plaats reactie