Probleem:
Heb ook een gewone bril. Contactlenzen geprobeerd, bevalt echter erg slecht. Is er iemand met ervaring over een gewone bril onder een crossbril?? Zo ja, wat is je ervaring en heb je tips voor merken en modellen?
Alvast bedankt.

Moderator: ghulst
Ik heb altijd gereden met Scott bril voor brildragers. Dit gaat in combinatie met de gewone bril uitstekend.Hij past inderdaad erg goed over de bril, maar het zicht naar opzij wordt enorm gehinderd. Een soort tunnelzicht is het resultaat
Uuuhhhh ook al oorsmeerJoop schreef: Er zijn wel anti-condens middelen, er is echter niets wat echt goed werkt. Ik heb in de loop der jaren alles wat ik tegen kwam al wel geprobeerd.
Jo VdB schreef:Een Scott OTG (Over The Glasses)
Overigens kan je op die Scotts wel tear-offs of roll-ofs monteren.
hangt maar net van jezelf af he... je kan je gewone bril ook nog in je pro vue crossbril doen als je dat leuk vind, je ziet alles wel wazig maar je kan in ieder geval je pro vue crossbril afgooien en daarna toch nog scherp zienJo VdB schreef: Die Pro-Vue toestanden hebben 1 groot nadeel : wat doe je als je de crossbril afzet ??? Heb je dan je gewone bril bij ?? Of ben je stekeblind ?
Ik rijd nooit op kop of als eerste (JWJanssen schreef:Zeker als het stoffig is, is het niet verstandig om het contactlenzen te gaan rijden, er komt altijd zand in de bril en dat komt dan in je ogen en dus onder de contactlenzen.
Klopt, beste mxrider#28,mxrider#28 schreef:Jo VdB schreef:Een Scott OTG (Over The Glasses)
Overigens kan je op die Scotts wel tear-offs of roll-ofs monteren.
kan wel maar in ieder geval niet met de lens die erbij geleverd word... ik gaf al aan dat het met een andere lens misschien wel mogelijk was...
Surfroy01 schreef:Uuuhhhh ook al oorsmeerJoop schreef: Er zijn wel anti-condens middelen, er is echter niets wat echt goed werkt. Ik heb in de loop der jaren alles wat ik tegen kwam al wel geprobeerd., las ooit ergens dat men dat vroeger gebruikte als anti-condens.......zal denk ik tegen het beslaan wel helpen maar of je nog iets ziet door die vettige troep