Hi guru's
Wie kan me helpen? Mijn Dr 650 houd in bij hoge (constante) snelheid. Het voeld alsof er niet genoeg peut door de leiding komt.
Benziene leiding Check volle straal
Kraan op prime geprobeerd zelfde gevoel
Carb reiniger door de benzine geen resultaat
Alle slangen naar de carb zijn schoon
kan het te maken hebben met een andere sec. overbrenging? 48 achter ipv 42. Dan ga je volle gas het maffe schakelaartje op de carb beroeren. Waar diend dat ding eigelijk voor? Kan je die straffeloos uitschakelen?
Grtzz Martijn
DR650 '98 houd in boven 100 km/h
Moderator: ghulst
Het kan gewoon zijn dat je vlotterniveau net iets te laag komt of je tankontluchting die ergens verstopt zit of de overloopdarm ergens gekneld? Het kan zelfs zijn dat je je hoofdsproeiers een tikkeltje mag vergroten.
Dat ga ik even bekijken,
Wat ik nog was vergeten te vermelden...... Hij sloeg af bij hard remmen, om dat op te lossen heb ik de stationair stand 1200/1500 volgens het boek op de boven grens geschoefd. Zou het dat niet kunnen dat de benziene juist te hoog staat in de vlotter kamer?
Thnx Martijn
Wat ik nog was vergeten te vermelden...... Hij sloeg af bij hard remmen, om dat op te lossen heb ik de stationair stand 1200/1500 volgens het boek op de boven grens geschoefd. Zou het dat niet kunnen dat de benziene juist te hoog staat in de vlotter kamer?
Thnx Martijn
Balen,
Het is nog niet opgelost en de machine moet over 2 weken de container in naar ijsland.
Carb er af en laten nakijken en schoonmaken. stationair sproeier was aan de arme kant afgesteld. Het is wel beter geworden maar niet opgelost.
Als ik nu choke dan gaat het toerental ten minste een beetje omhoog. Zo arm was i......
Het lijkt wel of i bij het zelfde toerental in mekaar klapt in de 4 bij 80 en de 5 98 kmph. Alsof er een toerenbegrenzer in grijpt. Wat niet logisch is omdat het makkelijk 130 gaat.
Zou het dan toch te maken hebben met de veranderede eindoverbrenging
dat je niet ongestraft van 15x41 naar 15x48 kan overstappen
Bij mijn KTM was dat soort dingen geen probleem
Grtzz Martijn
Het is nog niet opgelost en de machine moet over 2 weken de container in naar ijsland.
Carb er af en laten nakijken en schoonmaken. stationair sproeier was aan de arme kant afgesteld. Het is wel beter geworden maar niet opgelost.
Als ik nu choke dan gaat het toerental ten minste een beetje omhoog. Zo arm was i......
Het lijkt wel of i bij het zelfde toerental in mekaar klapt in de 4 bij 80 en de 5 98 kmph. Alsof er een toerenbegrenzer in grijpt. Wat niet logisch is omdat het makkelijk 130 gaat.
Zou het dan toch te maken hebben met de veranderede eindoverbrenging
dat je niet ongestraft van 15x41 naar 15x48 kan overstappen
Bij mijn KTM was dat soort dingen geen probleem
Grtzz Martijn
Overbrenging mag geen probleem zijn, je komt toeren te kort.
Hoe ziet de bougie eruit (ja ik weet het , wit porcelein een stalen schroefdraadeindje bovenop enz enz). Ik bedoel dus de neus van de bougie, is deze bruin, zwart, wit ,grijs, nat?
Hieraan is al veel te zien.
Hoe is het met je lucht filter?
to be continued (ben ik bang voor).
Hoe ziet de bougie eruit (ja ik weet het , wit porcelein een stalen schroefdraadeindje bovenop enz enz). Ik bedoel dus de neus van de bougie, is deze bruin, zwart, wit ,grijs, nat?
Hieraan is al veel te zien.
Hoe is het met je lucht filter?
to be continued (ben ik bang voor).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
De bogies zijn in orde volgens mij.
ik heb een haines manual voor een andere motor en het zitten plaatjes vergelijken. Niet nat, geen koolstof afzetting, de kleur is heel donker grijs maar weer niet zo als bij een te arm mengsel.
Luchtfilter is net nieuw en netjes in de olie, niet verzopen of zo. Er zit wel een grof filter over, als ik die weg haal maakt dat nix uit .
Ben bij een dealer geweest die heeft de carb nagekeken en kan nix vinden. de stelschroef luch/benziene van de stationair ruimer gezet. Ding loopt nu nog maar 1:13,5 waar ik 1:18 gewend was Maar de problemen zijn minder. Maar dus zeker niet over.
Het advies daar was de gasnaald een kwart ruimer zetten. Dat ga ik dit weekend maar eens proberen.
Een tweede advies was om eens een beetje choke te geven als het zich voordoet. Dat het iets rijker word, Nou dat wil je niet meemaken, dan wordt het nog veel erger.
Hmm wordt je hiet wijzer van?
ik heb een haines manual voor een andere motor en het zitten plaatjes vergelijken. Niet nat, geen koolstof afzetting, de kleur is heel donker grijs maar weer niet zo als bij een te arm mengsel.
Luchtfilter is net nieuw en netjes in de olie, niet verzopen of zo. Er zit wel een grof filter over, als ik die weg haal maakt dat nix uit .
Ben bij een dealer geweest die heeft de carb nagekeken en kan nix vinden. de stelschroef luch/benziene van de stationair ruimer gezet. Ding loopt nu nog maar 1:13,5 waar ik 1:18 gewend was Maar de problemen zijn minder. Maar dus zeker niet over.
Het advies daar was de gasnaald een kwart ruimer zetten. Dat ga ik dit weekend maar eens proberen.
Een tweede advies was om eens een beetje choke te geven als het zich voordoet. Dat het iets rijker word, Nou dat wil je niet meemaken, dan wordt het nog veel erger.
Hmm wordt je hiet wijzer van?
Hallo allemaal,
Op aanraden van iemand ben ik eens naar de bedrading gaan kijken die met de ontsteking te maken heeft.
Wat blijkt er zit een lege stekker vlak voor de luchtfilter behuizing. Er zitten 3 stekkers waar een component op zit, een weerstand, diode of zo iets. De stekker die verbonden is met de schakelaar op de carberateur is leeg ik denk dus dat ik een blokje electronica ben verloren.
Ga het proberen te bestellen.
Die schakelaar? Vervroegen van de ontstekling denk ik? De stotter problemen treden wel op in het gebied wanneer het schakelaartje zijn werk doet
Wie weet een goed motor sloop in omgeving utrecht voor soes onderdelen.......
Hopenlijk is het dan opgelost. 18 juni gaat i de container in naar ijsland
Grtzz Martijn
Op aanraden van iemand ben ik eens naar de bedrading gaan kijken die met de ontsteking te maken heeft.
Wat blijkt er zit een lege stekker vlak voor de luchtfilter behuizing. Er zitten 3 stekkers waar een component op zit, een weerstand, diode of zo iets. De stekker die verbonden is met de schakelaar op de carberateur is leeg ik denk dus dat ik een blokje electronica ben verloren.
Ga het proberen te bestellen.
Die schakelaar? Vervroegen van de ontstekling denk ik? De stotter problemen treden wel op in het gebied wanneer het schakelaartje zijn werk doet
Wie weet een goed motor sloop in omgeving utrecht voor soes onderdelen.......
Hopenlijk is het dan opgelost. 18 juni gaat i de container in naar ijsland
Grtzz Martijn