Crossspullen in Amerika kopen?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjaak van de Bananeboot

Heeft er iemand ervaring met het kopen van crossspullen via een webshop in Amerika.

Zeker met de goedkope dollar is het wel erug aantrekkelijk!!!
jeroen1

Is op zich interessant totdat de douane je belasting oplegt. Dit is het normale btw tarief van 19%, over de produkten en verzendkosten!! Afhankelijk van de produktsoort kan er nog eens een keer iets van 6% accijns bij komen. In veel gevallen is het voordeel dan wel verdwenen. Overigens kun je geluk hebben dat je pakketje zo maar door wordt gelaten en je dus niets hoeft te betalen, maar reken hier niet te veel op.
Sjaak van de Bananeboot

De BTW wordt geheven over de opgegeven waarde en ik hoorde dat je door de verzender een lagere waarde moet laten opgeven. Alleen een beetje trikkie wellicht bij het zoekraken...
john b

spullen als gebruikt laten verzenden geldt volgens mij marge regeling van 6%
doe wat je niet laten kunt
No Limit YFZ
Contacteer:

Blijkbaar moet je in Nederland met een beetje geluk de BTW niet betalen, maar in België is er geen ontkomen aan, daar wordt alles door douane tegengehouden en betaal je 21 % + 3 tot 6 % invoerrechten.

Met een lagere factuur verzenden is een mogelijkheid, maar als je pakket dan verloren geraakt kan je ook maar aanspraak maken op het aangegeven bedrag. Heb trouwens al twee slechte ervaringen achter de rug met US Postal Services. Twee keer verloren gegaan en van de termijn van 6-10 dagen mag je ook gerust verdubbelen tot zelfs verdriedubbelen.

Ik kies steeds voor UPS, duur maar op vier dagen is het hier en nog nooit iets kwijt geraakt.

Je moet ook proberen om zoveel mogelijk te groeperen, verzendingen van boven de 500 € zijn een stuk goedkoper in verzending.

Laat anders maar eens horen wat je moet hebben. Bestel regelmatig en kan kopen aan dealerprijs in de VS.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
jeroen1

En "gebruikt" aangeven gaat ook niet altijd op; een enkele keer wordt het pakket geopend voor controle. Het is dan ook niet slim om een lagere waarde op te geven terwijl de verkoper de correcte rekening heeft bijgevoegd. Met een beetje pech krijg je nog een boete omdat je de boel probeert te belazeren.
Fox-kid
Contacteer:

Hee Sjaak, ik las elders op het forum dat je wil gaan bestellen...

Wellicht kunnen we samen bestellen en de shippingkosten delen. Misschien willen meerdere forummers mee profiteren van een inkoopactie. Een grote bestelling moet toch ook daar een flinke korting opleveren :idea:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Gast

Geen probleem , al jaren koop ik met grote regelmaat fototoestellen voor mijn verzameling in USA , sinds kort ook spullen voor de Enduro hobby , kort geleden nog gekocht een Arai helm VX pro Hayden , inclusief verzendkosten $ 419 , is in Euro's 330 , de zelfde helm kost hier Euro 525 , dus volop voordeel , je gaat als volgt te werk :
Zoek hetgene je wilt kopen bv op www.ebay.com , als je het laat verzenden , vraag dan altijd om verzending per USPS global priotity air mail ( 5 dagen in huis ) en zorg ervoor dat in de doos alleen hetgene zit wat je gekocht hebt , dus geen rekening , geen papieren , geen originele verpakking , laat het onverzekerd opsturen ( no inssurance ) want ze betalen toch niet als het kwijt raakt ( sinds 1998 gemiddeld 5 pakketen per week en NOOIT iets zoekgeraakt of niet aangekomen ) vraag de verkoper om op het inklaringsformulier te zetten dat het om een kado ( gift ) gaat , laat hem ook de waarde vermelden met een maximum van $ 50 , zo omzeil je de invoerrechten en eventuele BTW.
Succes , Jac TTR
jeroen1

Hey Jac, sommigen hebben ook altijd geluk :wink: . Tot op heden is bij mij zo'n 75% van de pakketjes "gekeurd". En of er nou kado, proefzending of gebruikt op stond; betalen kon ik iedere keer weer. In diverse gevallen is het pakket ook geopend en die gasten van de douane weten in veel gevallen heel goed wat de waarde is of hoe ze erachter kunnen komen.
Tot op heden bereken ik de prijs incl. de NL BTW en als het dan goedkoper is, bestel ik het. Dit om teleurstelling achteraf te voorkomen.
Sjaak van de Bananeboot

Ik ga het toch maar eens proberen de volgende keer and dan op de manier zoals gast het beschrijft.

Die crossshops in Nederland, stelt dat wat voor eigenlijk?
Fox-kid
Contacteer:

Sjaak van de Bananeboot schreef:Ik ga het toch maar eens proberen de volgende keer and dan op de manier zoals gast het beschrijft.

Die crossshops in Nederland, stelt dat wat voor eigenlijk?

Ik vind die sites er goed uitzien, maar naar mijn idee is het het allemaal net niet... Of de prijzen ontbreken, of geen aanbiedingen, of een aanbieding van een jaar oud. Dat soort dingen. Men lijkt er niet actief mee bezig terwijl de handel via internet volgens mij heel goed moet kunnen.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Frakke

Heb al uitlaten (www.thunder-alley.net) en T-shirts laten afkomen. Stickersets enz. Nooit een probleem gehad. Er zat wel nooit een ticket of prijsvermelding bij. Gewone post, wel een 2 tal weken wachten.
Gast

Mijn ervaring is dat ze standaard met ups afschepen en dan volgt er weer zo'n fijne BTW nota. Hoe zit dat? Kun je zelf kiezen waarmee het verzonden wordt? Vaak valt er op de websites niet veel te kiezen en is het standaard UPS. Leveranciers willen natuurlijk graag de betrouwbaarheid van zo'n degelijke UPS?
Gast

Laatst een goeie tip gehoord: laat het afsturen als een cadeau. De belasting ligt dan in het land van verzenden!
TTT

Lekker veel spullen te koop maar:

Ik bestelde bij ridegear een MSR ISDE jack en broek,
krijg bericht dat broek niet leverbaar is,
ik stuur bericht van dan cancel ik de order,
krijg bericht: okay
krijg bericht dat mijn spullen onderweg zijn (jack dus)
stuur bericht van dat klopt dus niet.
maar dat werd niet opgepakt.
Nu heb ik dus een mooi jack teveel (want inmiddels al ergens anders gekocht)
Plaats reactie