elektriciteit Husky TE 610

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jofa
Contacteer:

Ik heb denk ik een probleempje met de elektriciteit van mijn Husky TE610 uit '94.
Ik kan namelijk aan het lampjes verwissellen blijven! Telkens als ik een nieuw lampje monteer brand ie prima, tot het moment dat ik gas geef...
Hij gaat dan heel even HEEL erg fel branden en springt vervolgens kapot (vrij logisch). Het gaat overigens over voor-, én achterlicht.
Trouwens..nog een best irritant dingetje is, als ik door wat plassen ben gereden en mijn voorremhendel plus het hele gebeuren wat daar aan vast zit (dus ook het schakelaartje voor het remlicht) is nat geworden, trakteert mijn fietsje mij continu, als ik aan de voorrem zit, op schokjes (elektriciteit) op het ritme van de vonken van de bougie. :shock:
gijssie2

Heee Jofa,ik heb ook zo'n soort probleem met mijn TE610.....Ik heb soms wel licht en soms niet,en nu helemaal niet meer?? De lampjes zijn gewoon heel bij mij,ondanks dat ze soms ook feller gingen branden :?
Ik heb geen ontsekingsproblemen,ik sta ook niet onder stroom soms...
Wat is dat toch met die enduro's,mijn oude XR600 had ook dat euvel al....
Joop

Ik denk dat de spanningsregelaar kapot is, vandaar dat de lampjes doorbranden als je gas geeft. Je hebt waarschijnlijk ook nog ergens kortsluiting in het systeem zitten.
Bart M

Ja heren,
het lijkt me wel duidelijk dat er één of ander stroomkabeltje kontakt maakt met het frame. De spanningsregelaar zal het wel niet zijn, die zijn zeer solide op de TE. Misschien wel eens demonteren en controleren of er geen roest op de aanhechtingsplaatsen zit. Verder alle kabeltjes volgen van aan de alternator (rechts-onder achter dat grote ronde dop-deksel) tot aan je lichten. Vooral de plaatsen waar de draadjes blok of frame raken en waar verbindingen gemaakt worden, liefst met draaiende motor, zodat je spanningsverschillen goed opmerkt...
Veel succes!
Keep on smiling!
KC

een bougievonk moet toch te traceren zijn..? (desnoods in schemer)
maar misschien slaat de bougiekabel door, op het frame?
of de prikkies komen in het handsvat door de verlichtingskabel,
dan kijken waar die vandaan komt of je daar iets kan ontdekken?

suc6
vastlopen is voor computers
Plaats reactie