Enduro-Borculo
Moderator: ghulst
Iederéén na Holten een beetje bekomen van de vermoeidheid en de spierpijn...?
Ik heb me tijdens de rust-tijden en op de lange stukken verharde weg toch laten verkleumen.. gevolg, vanaf maandag snipverkouden en koppijn.
Er zullen wel meer met loopneuzen zijn na Holten...?
Zaterdag toch maar een fleecetrui met col eronder aantrekken denk ik...
Dus iedereen maar naar Borculo dan...?
En zondag is er ook nog een leuke Offroad rit in Ruinen... Als ik niks breek en niet te ziek ben, ga ik daar als voorlopige seizoens-afsluiting ook nog even rijden met wat mannen van ons clubje...
Komen daar nog noppenforummers rijden...?
Tot ziens...
Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
Ja Wopke,
Ik ben dr bij in Borculo, maar zondag in ruinen niet hoor. Ik heb weinig zin om naast mijn motor in de schuur te moeten slapen.
Groetjes peewee
Ik ben dr bij in Borculo, maar zondag in ruinen niet hoor. Ik heb weinig zin om naast mijn motor in de schuur te moeten slapen.
Groetjes peewee
Hallo Wopke en Peewee, waar blijft een kleine impressie van deze wedstrijd/enduro.
Ik zag dat Peewee de laatste ronde niet heeft gereden. En Wopke heeft een zwaar bevochte 30ste plek verovert, maar daar stond iedereen wel heeeel dicht bij elkaar, dus een 20ste plek had er ook zo ingezeten.
Zijn jullie te moe of wat...?
Ik zag dat Peewee de laatste ronde niet heeft gereden. En Wopke heeft een zwaar bevochte 30ste plek verovert, maar daar stond iedereen wel heeeel dicht bij elkaar, dus een 20ste plek had er ook zo ingezeten.
Zijn jullie te moe of wat...?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik ben 31ste geworden, en weer geen straftijd! Ik heb twee minuten verloren op de vierde proef doordat ik tegen een afzettingspaal knalde en het cockpitje alleen nog aan de draadjes hing. Dat moest even gerepareerd worden.
Ik vond deze enduro minder leuk als Holten. Vele stukken echt heel smal. Veel boomwortels waarover ik hele rare slippers gemaakt heb (twee maal een boom omarmd). Vooral het een na laatste stuk onverhard, heel smal, met een bocht erin om een paal heen waar je bijna twee keer moest steken om er omheen te komen. En al die boomstronken, die doordat het spoor ernaast steeds dieper wordt dus steeds dichter bij je voetsteunen, danwel tenen komen.
De tweede proef was leuk, met die steeds kleiner wordende cirkel (spiraal) op een glibberige grasmat.
De crossproef (derde) was voor mij een hel. Ik ben geen held in die zware blubber met diepe sporen. Ik kijk met bewondering naar de mannen die daar overheen vliegen, ik kan het (nog) niet.
De Duitser zijn massaal afgehaakt. Lafbekken.
Ik vond deze enduro minder leuk als Holten. Vele stukken echt heel smal. Veel boomwortels waarover ik hele rare slippers gemaakt heb (twee maal een boom omarmd). Vooral het een na laatste stuk onverhard, heel smal, met een bocht erin om een paal heen waar je bijna twee keer moest steken om er omheen te komen. En al die boomstronken, die doordat het spoor ernaast steeds dieper wordt dus steeds dichter bij je voetsteunen, danwel tenen komen.
De tweede proef was leuk, met die steeds kleiner wordende cirkel (spiraal) op een glibberige grasmat.
De crossproef (derde) was voor mij een hel. Ik ben geen held in die zware blubber met diepe sporen. Ik kijk met bewondering naar de mannen die daar overheen vliegen, ik kan het (nog) niet.
De Duitser zijn massaal afgehaakt. Lafbekken.
MOE... IK?
Welnee, ik was de motor aan het cleanen en klaarzetten voor de rit in Ruinen van gisteren...
Prachtige OTR, de mooiste van het Noorden!
Ik ben er hard afgestuiterd in een proef in Borculo, en ik was en ben nog steeds snipverkouden.. dus het lichaam wilde niet 100% meewerken...
Maar ik heb lekker gereden verder en weer een NK punt voor de moeite...
Groeten
Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
Oh ja, kent iemand de Kawasaki rijder die al in de eerste ronde in de sloot lag. Heeft een smakert gemaakt, de motorfiets lag met de neus de verkeerde kant op. Zag er koud uit, zo'n onvrijwillig bad.
Ik hoop dat alles goed is met rijder en motor.
Er stonden al drie man te trekken aan motor en rijder, ben dus maar doorgereden.
Ik hoop dat alles goed is met rijder en motor.
Er stonden al drie man te trekken aan motor en rijder, ben dus maar doorgereden.
hmmmmm, dat was geen kawa in de sloot maar een oudere (gerijpte) Husky 610. en daar zat ik aan te trekken, vriend van mij had ik gevraagd om een keer mee te rijden en dat vond ie ook leuk tot de sloot aldus, op het moment dat het gebeurde reed ik achter hem, en dat gaf een plons. Gelukkig had ie niets en de motor startte na de nodige moeite gelukkig weer.
meer details met verslagje.
groeten peewee
meer details met verslagje.
groeten peewee
Na Holten net als Wopke de hele week koppijn, goed verkouden en grieperig. Zal wel aan mijn kale kop liggen, nat bezweet na de proef een kwartier staan blauwbekken op TC1.
Borculo was een Enduro. Mooie route, pittige proeven. Het Amerikaanse principe :"When doubt, gas it" was hier zondermeer van toepassing in sommige van de sappige stukken. Verder goed te rijden en inderdaad mooi en lang "kruip/sluip"werk aan het eind van de ronde.
Veel duitse motorvrienden hebben de dag van hun leven gehad. Sommige kropen over de route, dus toen de Inters langs kwamen zijn ze zich een slag in de rondte geschrokken. De twee Duitsers naast me hadden 1 ronde gereden. hadden zoiets"Niemals mittgemacht"" en waren compleet uitgewoond.
Tot october in Geesteren(Ov).
Borculo was een Enduro. Mooie route, pittige proeven. Het Amerikaanse principe :"When doubt, gas it" was hier zondermeer van toepassing in sommige van de sappige stukken. Verder goed te rijden en inderdaad mooi en lang "kruip/sluip"werk aan het eind van de ronde.
Veel duitse motorvrienden hebben de dag van hun leven gehad. Sommige kropen over de route, dus toen de Inters langs kwamen zijn ze zich een slag in de rondte geschrokken. De twee Duitsers naast me hadden 1 ronde gereden. hadden zoiets"Niemals mittgemacht"" en waren compleet uitgewoond.
Tot october in Geesteren(Ov).
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
Nou Huskie, dat valt erg mee. Holten was bijna allemaal harde weg en zandpaden. De meeste Nationalen hadden zoveel over. Jongens die bij mij in de minuut startten met Huskie 570 en Ktm 525 reden zeker 120km/h op dit soort paden. Dat gaat mijn tweetakt te hard af.
In Borculo had iedereen ook vlot 8 a 10 minuten over op Tc1.
In Borculo had iedereen ook vlot 8 a 10 minuten over op Tc1.
Foutje, vergeten in te loggen. Bericht hierboven is van mij.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
Hoog tijd dat je een keer hier komt spelen. Ik woon vlak bij Rijssen en rij vaak op dezelfde stukken als Seppie. Ik heb ook een mooie route op papier. Dus kom maar langs, want alleen rijden doe ik niet en raad ik ook niemand aan. Wel eerst afspreken!JWJanssen schreef:Dit is training, ik heb vier weken geleden voor het eerst van mijn leven (40) op een crossbaan gereden (Cujik). Verder alleen de Henk Seppenwolde cursus ergens vorig jaar gedaan.
Ach ja: ik ben 41 en ook niet bepaald ervaren (woon hier pas 2,5 jaar).
Twente Rulez!
Te snel! Ik ben er die dag zelf niet. Maar als je een wat langere termijn planning neemt is veel mogelijk.huskie schreef:Zondag zijn we bij je KTMZ
KTMZ (niet ingelogd)