Wie heeft ervaring met siliconen pakkingen? wel of niet doen?
Roy GS300/748.
Siliconen pakking
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
pakkingen van siliconen? of bedoel je gewoon die kit? silicone kit moet je in ieder geval niet gebruiken dat sluit vaak niet goed af, neem liever de daarvoor bestemde kit (van dat grijze)
Of van die rode, of van die blauwe. Er zijn meerdere merken, met ieder hun eigen kleur.
Gebruiken ipv een pakking nooit doen. Een motorblok heeft toleranties nodig die mede verkregen worden door het toevoegen van pakkingen tussen de carterdelen.
Vloeibare pakking voor extra zekerheid gebruiken, of gebruiken om een oude pakking te hergebruiken is wel een idee.
Wel dus de echte vloeibare pakking gebruiken want deze is ook weer goed los te krijgen wanneer je het een en ander wil demonteren.
Gebruiken ipv een pakking nooit doen. Een motorblok heeft toleranties nodig die mede verkregen worden door het toevoegen van pakkingen tussen de carterdelen.
Vloeibare pakking voor extra zekerheid gebruiken, of gebruiken om een oude pakking te hergebruiken is wel een idee.
Wel dus de echte vloeibare pakking gebruiken want deze is ook weer goed los te krijgen wanneer je het een en ander wil demonteren.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
je kunt het eventueel gebruiken als extra bij een normale pakking wanneer de pakkingoppervlakken van bv je carterdeksel oid een klein beetje beschadigd zijn. nooit als middencarterpakking gebruiken, zoals huskie al zegt, een normale pakking is bijvoorbeeld 0,4mm dik en een vloeibare pakking is zo goed als nihil, ik weet zelfs al mensen waarbij de versnellingsbak is vastgelopen door te kleine axiale spelingen. ook moet je opletten waar je pakking tegen bestendig is, vaak zie je de vloeibare blauwe pakking van locktite, deze is niet goed tegen benzine bestendig, word namelijk zacht in combinatie met benzine, ook zullen er bij zitten welke niet tegen alle oliesoorten bestendigd zijn eventjes rekening mee houden dus, mocht je een beschadigingetje op een pakkingvlak hebben kan het verstandig zijn vulcaniserende vloeibare pakking te gebruiken, gebruik ik zelf ook wel vaker in zulke gevallen.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
het is trouwens wel aan te raden om te gerbuiken bij delen die zonder pakking op elkaar bevastigd zijn omdat deze nauwkeurig geslepen pakkingoppervlakken hebben, dan pak ik voor alle zekerheid maar een vloeibare pakking.
Ik gebruik het voor het ontstekingsdeksel. Daarachter zit in pricipe alleen lucht met hooguit wat olienevel (de carterontluchting gaat via die ruimte). Ik zou er nooit een cilinder mee dichtmaken, of iets anders dat flinke druk moet verstouwen, of waar die pakkingdikte nodig is.Surfroy01 schreef:Wie heeft ervaring met siliconen pakkingen? wel of niet doen?
Roy GS300/748.
Twente Rulez!
Gebruik vloeibare pakking heel spaarzaam. Je hoeft er echt maar een amper zichtbare flimpje op te smeren om het te laten werken. Het overtollige wordt er aan de buiten en binnenkant uit geperst. Aan de buitenkant is niet erg, maar aan de binnenkant laten die stukjes silicone los en komen terecht in het olie aanzuigkanaal. Bij voldoende troep wordt dus het olieaanzuigkanaal verstopt.
Neem er dus te tijd voor om vloeibare pakking aan te brengen, niet rats-rats kwak er maar een klodder op, dat doen we met mayonaise op frietjes.
Sommige papieren pakkingen worden zacht van sommige typen vloeibare pakkingen.
Neem er dus te tijd voor om vloeibare pakking aan te brengen, niet rats-rats kwak er maar een klodder op, dat doen we met mayonaise op frietjes.
Sommige papieren pakkingen worden zacht van sommige typen vloeibare pakkingen.
Tussen membraan en cylinder, de waterpomp en idd ontstekinsgsdeksel. (KTM)
En tussen de afdekkappen van het link systeem en achterbrug, werkt prima alles wat moet draaien een btje vettig houden de rest goed ontvetten.
Rijd inmiddels als weer twee jaar zonder slijtage op die lagers (lees geen speling).
Waar ik voorheen om de 4-6 mnd moest gaan vervangen.
Bij 4takt moet ik me met het antwoord hierboven aansluiten; de kleine kanaaltjes.
En tussen de afdekkappen van het link systeem en achterbrug, werkt prima alles wat moet draaien een btje vettig houden de rest goed ontvetten.
Rijd inmiddels als weer twee jaar zonder slijtage op die lagers (lees geen speling).
Waar ik voorheen om de 4-6 mnd moest gaan vervangen.
Bij 4takt moet ik me met het antwoord hierboven aansluiten; de kleine kanaaltjes.