Nationale Enduro Warnant 07-03-2004
Vandaag is het zover, de eerste enduro van het nieuwe seizoen wordt verreden.
05.15u uit bed, want er moet nog ong. 140 km gereden worden voor we daar zijn.
Afspraak met Wim om 06.00 aan het rond punt van Wommelgem.
Gino en Jo VDB zouden we moeten tegenkomen in Warnant zelf.
De heenreis verloopt zonder enig probleem, en na een kleine 2 uur zijn we ter plaatse.
Onmiddellijk laden we de Suzuki’s uit en begeven ons naar Gino en Jo die een beetje verder geparkeerd staan.
Toen sloeg de paniek even toe. Terwijl de Soes aan de remork nog probleemloos startte was dit nu niet het geval.
Bleek dat ik zaterdag bij het monteren van een ander achterlicht toch wat teveel van de batterij gevergd had.
Dus als opwarmer mochten Wim en Gino gelijk beginnen duwen
Nadat de soes gestart was snel over de baan enkele malen over en weer gereden. En dan met een klein hartje naar de technische controle. Zou ze starten zou ze niet starten………
Terwijl we staan aan te schuiven voor de controle van de motors, gaan Wim en Gino zich snel inschrijven om deze enduro mee te rijden in de nieuwe kategorie vrijetijdsrijders.
Groot was dan ook mijn verbazing toen ze terug buitenkwamen met hesjes met een startnr op.
Bleek dat ze bij de vrijetijdsrijders de special (de befaamde weide) niet mochten meerijden.
(in tegenstelling tot wat in het reglement staat). Laat nou net iedereen voor die weide toch naar Warnant komen. (slik)
De technische controle was voor niemand van ons 4 een probleem. Enkel over Jo zijn helm was enige betwisting. Blijkt dat je je helm na 5 jaar moet vervangen !? De motors in het parc ferme geplaatst en terug naar de inschrijving.
De rest van de procedure wordt doorlopen en we krijgen onze start tijden.
Wim en Gino hun starttijd is om 10.39 u, Jo en ik gaan een minuut later van start.
Nog een 45 minuten voor we van start gaan. Terug naar de remork mijn kastje gaan halen, kwestie van toch wat gereedschap en reservemateriaal bij de hand te hebben. Ook het eten en drinken vond hier al snel onderdak in. Dit werd in het werkpark geplaatst.
Nog even en het is aan ons om te vertrekken.
3 minuten voor onze starttijd begeven we ons in het park ferme en duwen we de motors richting start.
Ponskaart in de hand, nog luttele momenten en we kunnen vertrekken.
10.39u Wim en Gino laten hun kaart ponsen en snellen weg. Het eerste stuk over de weide.
Voor Gino gelijk een goede doop van wat een national inhoud.
Een minuut later is het aan Jo en mij, hetzelfde stramien volgt en ook wij zijn weg (een pak van m’n hart dat de soes gelijk start)
Gelijk de weide en de prut in. Na enkel km kom ik Gino tegen net voor een haakse bocht. In die bocht ga ik hem voorbij flitste het in mijn hoofd. Jawadde een spoor, de motor tot tegen de grond in de modder en zo vast als een huis….
Een van de aanwezige officials was wel zo vriendelijk om even een handje toe te steken, en ook Gino kwam helpen. (Toch heel sportief nietwaar).
Cm na cm moest hij achteruit uit het spoor om dan een ander te kiezen waar wel zonder probleem doorgereden kon worden.
Een paar honderd meter verder een klein brugje. Hier was het even wachten maar na wat getrek en gesleur kom ik hier ook goed voorbij.
Van dan af gaat het eigenlijk zonder problemen (buiten die diepe sporen) verder naar de eerste tijd controle. 62 minuten mocht er over dit stuk gereden worden. Ik kom toe na 64 minuten en laat gelijk mijn kaart punten om het volgende stuk aan te vangen. Hierover moesten we 14 minuten rijden. Een ferm uitgezet parcours in een keizelgroeve kon enkel maar de pret vergroten. Omhoog omlaag haaks draaien, steil afdalen, alles zat er zo een beetje in. Dan een helling omhoog bezaait met glibberige stenen. Hier kom ik Jo tegen die van de helling is afgedonderd, gelukkig zonder erg. Deze helling word in tegenstelling tot vorig jaar zonder probleem genomen.
Een paar km verder nog een helling, weer met die verdomde stenen. Aanloop…. gas er op en naar boven. Op ongeveer 1derde schuift het achterwiel weg op een steen en donder ik tegen de grond…
De koppelingshendel staat vanaf dat moment wel heel raar. Maar ik kan verder, hoewel met licht slippende koppeling.
Al bij al haal ik toch nog de vooropgestelde tijd, en kom ik aan de weide.
Even snel wat rusten, want op de weide worden de mannen van de jongens gescheiden. 20 minuten inclusief tijd in het werkpark mogen we hier over doen.
Het startsein wordt gegeven en zo goed en zo kwaad als het ging gas erop en weg.
Vanaf dan is het net als vorig jaar slibberen en glijden door de modder, zoeken naar grip die niet gevonden werd, banden die vol komen te zitten met nog minder grip als gevolg. Mijn motor die begint over te koken wegens niet genoeg koeling. Maar toch zetten we door. Ik moet deze ronde uitrijden… sjonge kapot kom ik aan in het werkpark.
Bleek dat ik op een paar seconden na de volle 20 minuten nodig heb gehad om deze proef uit te rijden. Snel de kast open 2 redbulls eruit, tanken en de koppeling nakijken. Blijkt dat de hendel nog intakt is maar dat het stuk dat op het stuur zit helemaal is ingescheurd.
Wat nu? Vertrekken met nog maar twee minuten tijd op overschot (je mag op de gehele enduro maar maximum 30 minuten afwijken van je vooropgestelde tijd anders is het simpel :gediskwalificeerd.)
En dan nog de kans lopen dat de koppelingshendel onderweg helemaal afbreekt en dan sta ik daar wel schoon.
Ik besloot dan ook om hier de handdoek in de ring te gooien., en niet meer te starten voor de 2de ronde.
Geen een van ons vieren heeft het dus voor elkaar gekregen om deze enduro tot een goed einde te brengen. Maar als je de lijst van uitvallers bekijkt, waren we zeker niet alleen.
Nadat alles ingeladen was zijn we nog iets gaan eten en drinken in de cafetaria. Waarbij natuurlijk druk werd nagepraat over het verloop van de rit.
Gino zijn woorden zullen me altijd bijblijven : Da zen hier allemaal maffen. Of hij ongelijk heeft weet ik niet. J
Na een tijdje werd het stilaan tijd om naar huis te rijden. Net voor vertrek komen we Gust Lijnen nog tegen. ’s Jonge die heeft de enduro wel uitgereden en dan nog bij de Gentlemen. Die reden nog een toer meer als de randonneurs. Die man heeft echt de fysiek van een grizzly. Knap van hem en hij heeft zijn eerste punten binnen. Proficiat.
Zo dat was ongeveer een dagje Warnant.
De volledig uitslag kan je vinden op : http://www.enduro-fmb.be.tf/
Foto’s vind je op : www.fdavid.be
Tot volgende week in Orp-le-Grand
#316 Guyke
Verslag Enduro Warnant 2004
Moderator: ghulst
Dat was nogal een heftig rondje daar in Warnant geloof ik als ik dat verslag lees van Guyke.
Jo VDB , Hoe heb jij het ervaren ?
Jo VDB , Hoe heb jij het ervaren ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat is correct Ik viel stil, en aangezien er aan de linkerkant alleen maar een diepe afgrond was, kreeg ik mijn benen niet aan de grond. Eraf vallen was dus de enige manier...#316 Guyke schreef:Nationale Enduro Warnant 07-03-2004
Hier kom ik Jo tegen die van de helling is afgedonderd, gelukkig zonder erg
En nog lulliger... Terwijl ik aan het sukkelen was om mijn moto recht te krijgen (ik hing met het stuur achter een boomwortel, valt er toch zeker niet een andere deelnemer pal bovenop mijn moto !!! Ideaal, zo 2 moto's die de liefde bedrijven op een stijle afgrond...
Ik heb hier meer dan een kwartier verloren met de moto's uit elkaar te halen en naar beneden te schijven/trekken....
Maar ja, in Orp hebben we meer geluk
Jo VdB (#336)
Zolang je dat "steilvol" doet is het allemaal goed ...Jo VdB schreef:En nog lulliger... Terwijl ik aan het sukkelen was om mijn moto recht te krijgen (ik hing met het stuur achter een boomwortel, valt er toch zeker niet een andere deelnemer pal bovenop mijn moto !!! Ideaal, zo 2 moto's die de liefde bedrijven op een stijle afgrond...
Mijn volautomatische woordcorrector was in onderhoud
Jo VdB
Jo VdB