hoi
kan iemand mij vertellen wat de idiale mengverhouding
is van een yz 125 uit 2002.
in de handleiding staat 1 op 30, nu lijkt mij dit erg veel.
de olie die ik gebruik is mx5 van putoline.
welke mengverhouding moet ik gebruiken als ik het echt
veilig wil houden.
alvast bedankt.
mengverhouding
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
1 op 30 is indd wel erg vet, je kan makkelijk 1 op 35 gaan rijden 1 op 40 zou ook nog wel kunnen, maar ik zie dat je het het liefst zo veilig mogelijk houd dus 1 op 35 is wel een goede mengverhouding.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Gewoon 1 op 40
1 op 30 is wel erg vet, dat blijft roken etc. Het loopt ook gewoon minder.
1 op 30 is wel erg vet, dat blijft roken etc. Het loopt ook gewoon minder.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Die 1 op 30 die opgegeven wordt, zal voor een bepaald type olie zijn dat vermeld staat in de handleiding, maar meestal staat bij iedere olie op de verpakking welke verhouding je mag hanteren. Zelf rij ik al jaaaren met Castrol TTS 1 op 50 zonder problemen.
De mengverhouding is altijd al een discussie punt geweest, de 1 zegt 1:25 en de andere rijdt weer 1:40 zelf rij ik met een 250CC 2takt slap 1:30, en dan heb ik geen last van plaatselijke "mist" vorming achter me.
mx5 is geschikt om te smeren van 1:40 T/m 1:50
Het is de kwaliteit van de olie die bepaald welke mengverhouding je moet gebruiken en niet de motor.
zelf rij ik al jaren 1:50
bedenk wel dat te vet smeren veel meer problemen opleveren dan dat vaak gedacht wordt.
De meeste denken hoe vetter hoe beter maar dat is juist niet het geval.
Het is de kwaliteit van de olie die bepaald welke mengverhouding je moet gebruiken en niet de motor.
zelf rij ik al jaren 1:50
bedenk wel dat te vet smeren veel meer problemen opleveren dan dat vaak gedacht wordt.
De meeste denken hoe vetter hoe beter maar dat is juist niet het geval.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd , ze gaan er vooral slecht van starten. Je verlies er opzich ook wat vermogen mee
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
We praten toch wel allemaal over een 125 cctje, hè?
Ook het toeren bereik is belangrijk.
Bij een motor die zelden volgas komt, heeft de olie meer tijd om z'n werk te doen, zodat je dus schraler kunt smeren. Laten we nog even in het midden welke kwaliteit olie we gebruiken. Bij volgas gedurende langere tijd, hoge toeren, vliegt de olie zeer snel door de motor/cilinder heen, en krijgt minder tijd om neer te slaan/te hechten aan de cilinder etc.
Ik heb hier een linkie die het een en ander nog wat verduidelijkt:http://www.maximausa.com/technical/oilmigration.html
Ook het toeren bereik is belangrijk.
Bij een motor die zelden volgas komt, heeft de olie meer tijd om z'n werk te doen, zodat je dus schraler kunt smeren. Laten we nog even in het midden welke kwaliteit olie we gebruiken. Bij volgas gedurende langere tijd, hoge toeren, vliegt de olie zeer snel door de motor/cilinder heen, en krijgt minder tijd om neer te slaan/te hechten aan de cilinder etc.
Ik heb hier een linkie die het een en ander nog wat verduidelijkt:http://www.maximausa.com/technical/oilmigration.html
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?