Hello,heeft iemand ervaring met de verlichting van de TE610 van Husky.Ik hb nl, soms gewoon verlichting en soms niet,af en toe doet het remlicht het en soms ook weer niet..........
Ik heb alle stekkertjes in het dashboardje schoongemkaat en ingespoten met wd40 maar dat hielp niet........heeft iemand tips????
Alvast bedankt voor de moeite................
Husky TE610 verlichting???????
Moderator: ghulst
De lichtschakelaar al open gemaakt en gesprayed met wd40? Anders lijkt het op draadbreuk of aarde probleempje.
Doet hij het heel even niet, of gewoon niet. En de volgende dag weer wel?
Doet hij het heel even niet, of gewoon niet. En de volgende dag weer wel?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hee Husky,meestal doet hij het wel,en dan werkt mijn remlicht niet,maar nu is de hoofdverlichting ermee gestopt,en onder het rijden doet tie het soms weer wel???
Het is niet te peilen eigenlijk.
Is het uberhaupt mogelijk om het goed werkend te krijgen,want hiervoor had ik een Honda XR600 met bijna hetzelfde euvel.............
Het is niet te peilen eigenlijk.
Is het uberhaupt mogelijk om het goed werkend te krijgen,want hiervoor had ik een Honda XR600 met bijna hetzelfde euvel.............
Nee het is niet goed werkend te krijgen, we hebben hier allemaal problemen mee
Maar nu ff zonder dollen. Natuurlijk moet hij gewoon goed te krijgen zijn.
Kan je alleen wel wat huiswerk kosten.
Ik heb zelf problemen dat hij maar flauwetjes brand, en heb nog niet gevonden wat het is. Lijkt op een lichte kortsluiting ergens/aarde probleempje. Ik til er niet zo zwaar aan. Heb m'n licht toch niet nodig.
Gewoon bij het begin beginnen. Hoeveel spanning levert hij, dus voltmeter erop en meten. Is dat goed, dan alle draden langs lopen en heel belangrijk de aarde aansluitingen. Het vervelende is die kabelboom. Kan best zijn dat daarbinnen een draad is geknakt, kortsluiting maakt, etc etc. Dan de schakelaars schoonmaken(zijn vaak als ze ouder worden geroest) daarna regulator doormeten(hoewel ik niet zou weten hoe dat moet, iemand wel?)
Veel plezier.
Maar nu ff zonder dollen. Natuurlijk moet hij gewoon goed te krijgen zijn.
Kan je alleen wel wat huiswerk kosten.
Ik heb zelf problemen dat hij maar flauwetjes brand, en heb nog niet gevonden wat het is. Lijkt op een lichte kortsluiting ergens/aarde probleempje. Ik til er niet zo zwaar aan. Heb m'n licht toch niet nodig.
Gewoon bij het begin beginnen. Hoeveel spanning levert hij, dus voltmeter erop en meten. Is dat goed, dan alle draden langs lopen en heel belangrijk de aarde aansluitingen. Het vervelende is die kabelboom. Kan best zijn dat daarbinnen een draad is geknakt, kortsluiting maakt, etc etc. Dan de schakelaars schoonmaken(zijn vaak als ze ouder worden geroest) daarna regulator doormeten(hoewel ik niet zou weten hoe dat moet, iemand wel?)
Veel plezier.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
[quote="huskiedaarna regulator doormeten(hoewel ik niet zou weten hoe dat moet, iemand wel?)
Veel plezier.[/quote]
Doormeten is niet makkelijk, maar testen wel. Er komt meestal maar een draad vanad, naar de accu (als je die hebt) of naar de kabelboom. Het ding zelf zit aan het frame, en is de min. Als de motor loopt moet hij een voltje of 13 a 14 afgeven. Is hij stuk, dan is deze waarde beduidend
lager. Dat is alles.
Veel plezier.[/quote]
Doormeten is niet makkelijk, maar testen wel. Er komt meestal maar een draad vanad, naar de accu (als je die hebt) of naar de kabelboom. Het ding zelf zit aan het frame, en is de min. Als de motor loopt moet hij een voltje of 13 a 14 afgeven. Is hij stuk, dan is deze waarde beduidend
lager. Dat is alles.
Twente Rulez!
Ik heb ook geen accu. Waarschijnlijk komen er 3 draden uit je motorblok die NIET naar de CDI gaan, maar bedoeld zijn voor de lampjes. Als die drie draadjes nou even 1, 2 en 3 noemt... Neem een huis- tuin- en keukengloeilamp, 220 V, 60 Watt, zoiets. Zet die tussen draadje 1 en 2, laat draadje 3 even zweven. Start de motor en geef gas, de gloeilamp moet licht geven. Misschien niet superveel, maar meer dan een gloeiende spijker. Doe hetzelfde ook een keer met draadje 2 en 3, en met draadje 1 en 3. Als ze alle ongeveer hetzelfde resultaat geven zijn je spoelen in elk geval goed. Dat is al heel mooi.gijssie2 schreef:en als je zoals ik GEEN accu hebt??
Wat doe je dan?
Ik kom er niet echt uit geloof ik.........
Nu sluit je die drie draadjes aan op je gelijkrichter/spanningsregelaar, en meet je de spanning die uit dat ding komt. Dat moet ongeveer 13 Volt zijn. Het kan zijn dat er maar 1 draad uitkomt, dat is dan de plus. Dan zit hij aan het frame gemonteerd, en is het frame de min. Als je geen spanningsmeter hebt kun je er ook gewoon een 12 V motorlampje opzetten, dat moet dan mooi branden. Is dat niet zo, maak dan de contacten schoon, eventueel met schuurpapier. Werkt dat nog niet, dan is de spanningsregelaar kaduuk...
Schrijf dan maar weer, zoeken we daar ook een oplossing voor.
PS: Is je motor nog 6V, dan moet je natuurlijk de waarden door 2 delen. DUH!
Twente Rulez!
Ik ga het ff proberen,maar ik heb weinig tijd,dus misschien dat ik volgende week meer weet........In ieder geval bedankt alvast.
Zou je me eventueel hiermee kunnen helpen(tegen betaling)??????
Ik dacht dat je uit de buurt kwam?
Ik woon in Beverwijk.
Zou je me eventueel hiermee kunnen helpen(tegen betaling)??????
Ik dacht dat je uit de buurt kwam?
Ik woon in Beverwijk.
Hèhè Dat scheelt nogal ja. Je kunt ook je originele bericht wijzigen in plaats van er gauw eentje achteraan te plakken.gijssie2 schreef:Ik bedoelde of Huskie me misschien kan helpen.......
Groeten,
Gijs.
Als ik van het weekend in het Amsterdams havengebied ben/kom, kunnen we daar wel rond een uur of 13.00 afspreken.
Ik weet het nog niet zeker, maar als ik het weet vrijdag of zaterdag, geef ik je wel een mailtje, oke?
Enne gratis hoor, want aan een husqvarna werken kost zoveel tijd dat je er arm van zou kunnen worden
Ik weet het nog niet zeker, maar als ik het weet vrijdag of zaterdag, geef ik je wel een mailtje, oke?
Enne gratis hoor, want aan een husqvarna werken kost zoveel tijd dat je er arm van zou kunnen worden
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
perfect! van het weekeind rijd ik nog niet denk ik,want ik kom r net vandaan en ben gecrasht dus ik moet ff rust houden,ik heb mijn schouder en elleboog in de puin..........
Laat het maar even weten als je tijd hebt.....
groeten,
Gijs.
Laat het maar even weten als je tijd hebt.....
groeten,
Gijs.