CR125 krijgt geen benzine

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem, mijn cr125 wil niet starten omdat hij geen benzine krijgt.De tank zit vol en als je 't slangetje eraf haald stroomt er benzine uit.De carb is helemaal schoon.Maar als je de bougie eruit haald en je kickt dan voel je geen benzine.Er zit een nieuwe zuiger in, cilinder is gehoont.De zuiger is met de pijl richting de uitlaat geplaatst.Alles is 100% schoon.Er zit een dingetje aan je cilinder vast die heb ik losgehaald en weer gemonteerd.Ik weet niet of ik dat goed heb gedaan.

Wie weet wat mijn probleem is?

Mzls Rico
Go BIG or go home ...
honda cr80
Berichten: 97
Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
Locatie: Wijchen

als je zeker weet dat alles in je carburateur goed zit zou je zeggen dat het aan je membraan moet liggen, misschien dat je kleppen niet eens open gaan. haal hem eens eruit en kijk hem na. ik heb zelf eigenlijk nog nooit de bougie eruit gehaald en dan gekickt, en volgens mij moet er dan helemaal geen benzine komen. er kan dan namelijk geen druk opgebouwt worden en dus ook geen benzine aangezogen worden. het beste controleer je het door de bougie erin te doen en dan kicken en dan kijken of de bougie nat word.
geen honda cr80 meer
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

je kan het heel makelijk zien gooi maar eens een beetje benzinene ( wel 2t mix ) bij je boegie gat naar binnen en dan kicken als hij wil starten weet je dat hij geen valse lucht of zo aan zuicht vonkt de boegie wel ??
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ja mensen,
Hij start nu weer NIET!!
Bougie vonkt goed.Maar wil niet starten :evil: .Toen deed ik mijn nieuwe race-bougie erin (12€).En die toen liep hij heel goed.Maar nu wil hij gewoon niet aan.En ik moet em vaak aanlopen met 2 mensen.(zonder choke)
Wie denkt dat ik heb gewoon moet shoken?Ik had em vanmiddag 3 minuutjes lopen toen ik stilstond en toen ik dacht ik geef ff wat extra gas toen viel hij WEER uit!Wie weet wat mijn probleem is?

IK hoor 't graag van jullie want ik ben ten einde raad

Mzls Rico
Laatst gewijzigd door ..::Rico::.. op zo feb 29, 2004 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Go BIG or go home ...
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

probeer dat ene wat ik net ook zij eens en weet je zeker dat je echt alles goed schoon hebt als je de benzine slag aan de carb hebt maar de vlotterbake r af hebt en je doet dan je kraantje open loopt er dan ook benzinen uit ???
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Heeft er nog iemand advies?
Laatst gewijzigd door ..::Rico::.. op zo feb 29, 2004 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Go BIG or go home ...
the rednas
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
Locatie: dr350

heb zelf een 89'er cr125 gehad, en wat je zegt met de bougie, daar kan het probleem heel goed liggen, de mijne reed maar op 1 bougie goed, op elke andere bougie reed ie bijvoorbeeld 100 meter en dan viel die uit, terwijl die bougie dan nog wel goed vonkte, en ook vanaf de elektrode dus geen sluiting in de bougie..vreemd was dat, k had er toen ook een topic over gemaakt op deze site.k zou ff doen wat honda cr80 zegt, de bougie er ff in draaien en dan aantal malen kicken en dan ff kijken of de bougie nat is, oorzaken dat ie geen benzine krijgt kunnen zijn: valse lucht, dus bijvoorbeeld door een lekke pakking,oliekeerring, carburateur niet goed in zn rubber, inlaatrubber kapot etc..dit lijkt me niet echt aannemelijk omdat ook al zou hij wat valse lucht aanzuigen, hij nog steeds benzine zal aanzuigen,tenzij het een extreem geval van valse lucht is.verder kan het zijn dat het membraan niet werkt, dit lijkt me ook weer zeer ongewoon, ookal mocht hij kapot zijn zal ie gewoonlijk nogsteeds wel benzine aanzuigen, je gasnaald kan losgekomen zijn, dus dat het clipje is losgekomen bovenop, lijkt me ook weer niet voor de hand liggendlijkt me sterk dat membraankleppen vast gaan zitten..wat ik denk is dat er dan iets zal zijn met de vlotter, haald als de carb. er op zit eens het boutje uit de vlotterbak en kijk of er veel benzine uitstroomt, evt haal je hem er ff af en maak je je vlotternaald en carb nog eens schoon, want mocht je vuil in de tank hebben komt dat vaak toch door een brandstoffilter heen waardoor je vlotternaald blijft hangen waardoor ie kan gaan lekken of helemaal nix meer door kan laten. en wat betreft die ontsteking, bij mijn cr wou ik alles even door laten meten of het wel klopte omdat ie bougie's frat, is dr alleen niet van gekomen omdat k hem toen net had verkocht dus weet niet of het probleem daar aan kan liggen maar k dou de ontsteking eens nakijken want ik had als ik het zo hoor precies hetzelfde met de ontsteking. en tenslotte iets wat ook nog kan gebeuren bij een cr uit die bouwjaren: de koppelingshevel bij het vliegwiel kan wel eens loskomen waardoor hij de pick-up strip van het vliegwiel raakt en deels afslijt, als je dit hebt draait hij ook slecht, en ook niet meer op alle bougie's die goed zouden moeten zijn, dus mischien ook even hier naar kijken.
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hij is nu een paar keer aangegaan, telkens met een nieuwe bougie.En als je dan wegrijdt stottert ie en valt ie uit.Ik smeer 1 op 25 (motul olie) met euro 98.Nu krijg ik em helemaal niet meer aan.En het meest grote probleem is dat je em aan moet lopen normaal kon je altid shoken en aankicken en dan stond ie in een keer aan.Maar nu moet je vet lang rennen.En de luchtschroef hoeveel draaien moet je die open draaien?Hij staat nu op 2.5 slag us ik denk dat hij nog meer open moet omdat ie de hele tijd uitviel.

Ik hoor 't wel van jullie :wink:

Mzls Rico

p.s. ik heb nu een BR9ES bougie van NGK erin zitten
Go BIG or go home ...
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

Stak er in je cilinder een brugje in de uitlaatpoort? Dan hoop ik dat ze dat brugje iets hebben bijgeslepen na het honen van je cilinder, want dat brugje zet meer uit en kan zo je zuiger en zuigerveer beschadigen waardoor je kompressie natuurlijk weer wegvalt. Ook de andere poorten kunnen beschadiging veroorzaken als deze niet werden "afgescherpt" na het honen.
dvanleur
Berichten: 57
Lid geworden op: za jun 14, 2003 14:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

HondaCR125 schreef:.En de luchtschroef hoeveel draaien moet je die open draaien?Hij staat nu op 2.5 slag us ik denk dat hij nog meer open moet omdat ie de hele tijd uitviel.
De luchtschoef moet op 1,5 slag staan. Wordt je membraam wel nat? En hoor je ook zo af en toe een plof? Je zegt dat je cilinder is uitgehoont, heb je ook de spoeier verandert?
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

oké dan ga ik mijn schroef ff op 1.5 slag draaien, nee de sproeier is niet veranderd.En ik hoor niet zo af een toe een plof
Go BIG or go home ...
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Zo te lezen staat je afstelling te rijk waardoor de bougie keer op keer doorslaat.
Hij vonkt dan nog keurig buiten de cilinder maar niet meer onder druk.
Waarschijnlijk zit er iets fout in de carburateur of is er iets fout gegaan bij het monteren,je had hem toch uit elkaar gehaald ?
Als de sproeiers niet veranderd zijn ,zijn er in principe maar twee mogelijkheden.
zit niet goed in elkaar of vlotter niveau is te hoog.
Zijn de sproeiers goed aangedraaid ? nu ook weer niet te vast zetten.
Houd de carburateur op zijn kop met gedemonteerde vlotterbak,je kunt wel even als vuistregel gebruiken dat de vlotter dan horizontaal en evenwijdig aan de rand van de vlotter kamer moet liggen.

controleer voordat je hier aan begint het membraam,is dit defect start de motor ook slecht .
Alle pakkingen zijn vervangen en gemonteerd ?
Je zult niet de eerste zijn die bijv. de voetpakking vergeet.

suc6
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Iedereen ONWIJS bedankt,

Hij doet 't weer!!!!! :D

Nieuwe bougie--> BRP8ES , benzine 1 op 33 en luchtfilter geolieed.

:wink: spreek jullie!

Mzls Rico
Go BIG or go home ...
Plaats reactie