startproblemen dr 800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Theun
Berichten: 11
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 23:14
Locatie: Purmerend

Daar ben ik weer. Heb nu startproblemen met mijn dr 80 type sr42b.
Heb een nieuwe accu aangeschaft, toch draai de startmotor heel erg langzaam rond. Te langzaam om de boel aan te gooien. Wat kan dit zijn.
De een zegt vocht. De ander dat de koolborstels van de startmotor op zijn. Kan iemand mij helpen dit probleem uit te leggen.
Is het nodig om een andere startmotor aan te schaffen of is deze zelf gemakkelijk te repareren. Is de startmotor zonder veel problemen te demonteren of moet ik de carburateurs verwijderen om er goed bij te kunnen.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hoi Theun,
ik heb de startmotor eens zelf gedemonteerd omdat ik in het werkplaatsboek ergens gelezen had dat je op tijd de koolborsteljes moest controleren en vervangen. Dat werkje bleek vrij gemakkelijk zelf te doen : gewoon de kabel losmaken, 2 bevestigingsboutjes losdraaien en je haalt het motortje er zó uit :D
Het motortje zelf uiteen halen bleek iets moeilijker, want die wordt bijeen gehouden door 3 lange boutjes met kruiskop :( Die kwamen bij mij pas los na enig wrikwerk en dmv kruipolie. Daarna de borsteltjes bereiken en vervangen is een makkie.
Is volgens mij idd de reden waarom hij langzaam ronddraaid.
groetjes

PS de kooltjes bleken inmijn geval nog helemaal niet opgebruikt, de accu was aan vervanging toe.
Keep on smiling!
Theun
Berichten: 11
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 23:14
Locatie: Purmerend

Nou ik ben er uit. Mijn startmotor is overleden. Het anker in de startmotor is doorgebrand. Wie kan mij helpen aan een vervangende startmotor of weet een adres van iemand die er een heeft liggen.
Wil eindelijk wel eens rijden op mijn dr big.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Ik weet niet zeker, maar als het anker dat ding is met al die koperdraad-wikkelingen dan kan je die beter laten herwikkelen me dunkt. Zal iig goedkoopst zijn :wink:
Keep on smiling!
Plaats reactie