Yamaha XTZ 750 Super Teneré, het oermodel 1989, op kenteken 1990
Gereviseerde balhooflagers en vorkpoten, met WP progressieve voorveren. Gereviseerde koppelingskorf, carburateurs met Zwitserse naalden en naaldgeleiders (kan je dus mee de Alpen in). Hij rijdt nu 1:19.
Nieuwe remschijven, vóór én achter, achterklauw is ook gereviseerd. Ketting staat op 18.000 km maar hoeft nog altijd niet gespannen te worden. Kleine beurt heeft hij nét gehad.
Gerbings Heathroller in het dashboard verwerkt voor de koude Alpenpassen of als je toevallig door het Atlasgebergte moet.
In de zijkappen had de vorige eigenaar al een scheurtje op rechts gevallen, ikzelf heb er links ééntje gemaakt. Kappen zijn netjes gerepareerd, gespoten en nu voorzien van valbeugels!
Deze stoere all-road staat op nieuwe Michelin T63 noppen. Machine is voor woon-werkverkeer gebruikt, in één jaar 20.000km mee gereden en slechts vier maal off-road geweest. 1.750 Euro of ruilen tegen een KTM 950 S.
http://xt6001.tripod.com/fotoalbum/HSL9mrt2003005.jpg
Geef het door of breng een serieus bod uit!
Frank
Yamaha Super Ténéré XTZ 750 Twin
Moderator: ghulst
Zo Frank,
Goeie deal gedaan (of een te lage prijs gevraagd ).
En heb je tenminste niet voor niets de GS-dag gemist op Valkenswaard. Was prachtig. In het begin wat voorzichtig en onwennig , maar daarna gewoon met de Dakar over het circuit gegaan. Diep zwaar zand, sporen, kuilen, modder, water, knippen, bultjes, heuvels, afdalinkjes, bochten, etc. Volgend jaar zorgen dat je niets in de verkoop hebt en gewoon mee kunt!
Op naar de 600TT
GJ
Goeie deal gedaan (of een te lage prijs gevraagd ).
En heb je tenminste niet voor niets de GS-dag gemist op Valkenswaard. Was prachtig. In het begin wat voorzichtig en onwennig , maar daarna gewoon met de Dakar over het circuit gegaan. Diep zwaar zand, sporen, kuilen, modder, water, knippen, bultjes, heuvels, afdalinkjes, bochten, etc. Volgend jaar zorgen dat je niets in de verkoop hebt en gewoon mee kunt!
Op naar de 600TT
GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!