Hallo allemaal,
mijn luchtfilter van mijn cr125 wil ik smeren, ik heb de olie al alleen nou moet ik nog weten hoe??Iemand een id?Of je em van binnnen in moet smeren of buiten of hoe 't wel meot ?
Bedankt mzls Rico
Foam Luchtfilter smeren
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Ik dompel de filter altijd helemaal onder in de olie. Hiervoor heb ik een aparte bak met afsluitbaar deksel. Daarna de olie goed uit de filter masseren met je handen (niet wringen want dan gaat het filter kapot). Als laatste de overtollige olie met een stuk keukenpapier afdeppen en vervolgens een dag laten liggen. Dit geeft bij mij een goed resultaat en je hebt aan de buitenkant een redelijk droog filter zodat zand er niet gemakkelijk aan blijft kleven.
Succes!
Succes!
Een dag laten liggen is niet nodig (mag wel). Ik laat ze meestal een kwartiertje liggen (verdampen van wat oplosmiddel) en masseer het filter dan nog een keer na voor de montage. Ik olie ook wel eens meerdere filters tegelijk in, zodat ik soms een filter pas na bijv. een maand gebruik, zonder een enkel probleem.
ik reinig eerst het filter , NIET met benzine !! hierdoor laat namelijk op den duur de lijm los waarmee t filter aanelkaar zit... ik gebruik filtercleaner van Putoline dat zit in een handig afsluitbaar emmertje ...
en dan de grote truuk !!
het filter olieen , ik stop mijn luchtfilter...nadat deze droog en stof vrij is gemaakt , in een plastik zak ..dan een hele flinke scheut luchtfilter olie dr in (die dikke blauwe stroop) en dan goed kneden tot het filter overal egaal blauw is (daarom bij voorkeur een doorzichtige zak) na het knede wring je het geheel een paar keer uit waardoor de overtollige olie onderin de zak loopt .... het voordeel is dat je de overtollige olie terug kan gieten in het blik ..EN ..je handen blijven schoon
en dan de grote truuk !!
het filter olieen , ik stop mijn luchtfilter...nadat deze droog en stof vrij is gemaakt , in een plastik zak ..dan een hele flinke scheut luchtfilter olie dr in (die dikke blauwe stroop) en dan goed kneden tot het filter overal egaal blauw is (daarom bij voorkeur een doorzichtige zak) na het knede wring je het geheel een paar keer uit waardoor de overtollige olie onderin de zak loopt .... het voordeel is dat je de overtollige olie terug kan gieten in het blik ..EN ..je handen blijven schoon
BIERTAKT crossen en zuupn
[quote="JoeBaR"]ik reinig eerst het filter , NIET met benzine !! hierdoor laat namelijk op den duur de lijm los waarmee t filter aanelkaar zit...
Ik was mijn filters mijn hele crossleven (38 jaar) al met benzine en ik heb nog nooit een probleem gehad met het loslaten van de lijm. Nou ja de eerste jaren van mijn crossen moesten we nog papier filters gebruiken, omdat er nog geen schuimfilters waren. Papier filters kon je na vervuiling alleen maar weggooien.
Ik was mijn filters mijn hele crossleven (38 jaar) al met benzine en ik heb nog nooit een probleem gehad met het loslaten van de lijm. Nou ja de eerste jaren van mijn crossen moesten we nog papier filters gebruiken, omdat er nog geen schuimfilters waren. Papier filters kon je na vervuiling alleen maar weggooien.