offroadtoer door Belgie
Moderator: ghulst
Nooit gedacht van eens een offroadtoer te maken door de Belgische provinvies? Indien verscheidene mensen een deel van hun route die van een ander samenleggen moet het toch mogelijk zijn om dergelijke trip uit te stippelen??
- sjikkentip
Wij hebben dit reeds gedaan,een 3 daagse door Oost en West Vlaanderen.Totaal een 600km.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
-
- Contacteer:
Ik heb nog zo'n 500 kilometer route liggen. Start aan de grens boven Turnhout, vervolgens door de Kempen, B. Limburg, Ardennen en provincie Luxemburg. Moet wel wat aan gesleuteld worden, want deze route is niet geheel meer up to date. Ik heb ook nog 200 kilometer route in Midden-Belgie en 150 door Noorderkempen. Deze laatste zijn niet te krijgen maar wel te rijden. Kijk eens op http://go.to/offroad_trips. Dus er bestaan reeds allerlei routes.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Wel eerlijk gezegd heb ik geen ervaring in het maken van roadbooks maar ben altijd bereid om het te leren en zekers om er aan mee te werken. kZal me volgende week een enduro bestellen en de stiel wat leren. Onertussen zijn alle ideeen welkom. Misschien komen er nog broeders bij en kunnen we dan eens samenkomen.gigi schreef:Nooit gedacht van eens een offroadtoer te maken door de Belgische provinvies? Indien verscheidene mensen een deel van hun route die van een ander samenleggen moet het toch mogelijk zijn om dergelijke trip uit te stippelen??
-
Ik wil hier onmiddellijk aan meewerken, aangezien ik één van de fijnste dingen van het enduro rijden het uitstippelen van de routes vindt. Dan moet je tenminste niet als een gek vlammen.
Momenteel stippel ik mijn ritten ui op stafkaarten CD-ROMS (heb beide), pomp ze over naar mijn GPS en rij ze dan als het wat deftig is... is dikwijls stoppen om te kijken of alles nog 'on track' is maar zeer plezant.
Ik wil hier onmiddellijk meedoen aan dat ding!
Maken van roadbooks heb ik geen overdreven ervaring mee, maar na wat geknutsel vroeger en reeds de nodige voorbereidingen voor andere trips moet dat wel lukken
Q
Momenteel stippel ik mijn ritten ui op stafkaarten CD-ROMS (heb beide), pomp ze over naar mijn GPS en rij ze dan als het wat deftig is... is dikwijls stoppen om te kijken of alles nog 'on track' is maar zeer plezant.
Maken van roadbooks heb ik geen overdreven ervaring mee, maar na wat geknutsel vroeger en reeds de nodige voorbereidingen voor andere trips moet dat wel lukken
Q
DirtFreak.Q schreef:Ik wil hier onmiddellijk aan meewerken, aangezien ik één van de fijnste dingen van het enduro rijden het uitstippelen van de routes vindt. Dan moet je tenminste niet als een gek vlammen.
Q
Hoi ,
kBen vandaag gaan kijken om een 450 te kopen, Yamaha, ktm, gasgas. Wellicht wordt het een yamaha. Daar ik geen ervaring heb in het rijden en het tof vinden om routes te ontdekken, lijkt het me wel iets. Ga je meestal alleen rijden of met enkele vrienden. kBen woonachtig in Kortrijk maar éénmaal mijn moto zou ik het wel zien zitten om wat routes uit te stippelen. Laat me eens iets weten en we zien wel.
Ciao,
Aangezien er hier iemand in West en Oostvlaanderen al een route heeft van 600 km en dan nog enkele moet het wel lukken.
Van zodra ik begin te rijden laat ik je dit weten. Het zou fantasisch zijn..
Nou heb je dit ook op roadbook staan of ware,n de routes bepijld?sjikkentip schreef:Wij hebben dit reeds gedaan,een 3 daagse door Oost en West Vlaanderen.Totaal een 600km.
-
Waar ik woon (Sint Nilkaas) heb ik al wat spullen klaar, maar nog niet 'perfect' op roadbook.
Ik heb zelf een WR400 en ging vroeger samen met iemand rijden, het probleem is dat er een niveauvershcil is zijnde de personen waar ik mee mee ging rijden reden al 20 jaar en ik amper 10 maand, anyway ik heb al veel bijgeleerd maar het is alweer sinds november geleden dat ik met hen ben gaan rijden.
Vorige week zondag ben ik nog gaan rijden, alleen, een toer hier in de buurt die ik eens ging proberen, en het was wel aangenaam. Enig probleem is: alleen is niet altijd safe. Ik ben onlangs tegen een boom gekletst (stak over en kon gelukkig op eigen kracht de boel rechtrekken en naar huis rijden, maar voor hetzelfde geld lig je daar een uur knockout.
Eén van mijn voornemens voor dit jaar is meer gaan rijden, maar like I said, alleen is maar alleen en het is niet altijd eenvoudig om iemand te vinden die qua niveau en ingesteldheid gelijkloopt...
Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan illegale praktijken als daar zijn in gebieden gaan rijden waarvan geweten is dat het verboden is. Ok ik ga soms ook op plaatsen rijden waar het niet al te koosjer is maar men moet het niet gaan zoeken, in het Zwin zie je ook geen enduro's... right
Q
Ik heb zelf een WR400 en ging vroeger samen met iemand rijden, het probleem is dat er een niveauvershcil is zijnde de personen waar ik mee mee ging rijden reden al 20 jaar en ik amper 10 maand, anyway ik heb al veel bijgeleerd maar het is alweer sinds november geleden dat ik met hen ben gaan rijden.
Vorige week zondag ben ik nog gaan rijden, alleen, een toer hier in de buurt die ik eens ging proberen, en het was wel aangenaam. Enig probleem is: alleen is niet altijd safe. Ik ben onlangs tegen een boom gekletst (stak over en kon gelukkig op eigen kracht de boel rechtrekken en naar huis rijden, maar voor hetzelfde geld lig je daar een uur knockout.
Eén van mijn voornemens voor dit jaar is meer gaan rijden, maar like I said, alleen is maar alleen en het is niet altijd eenvoudig om iemand te vinden die qua niveau en ingesteldheid gelijkloopt...
Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan illegale praktijken als daar zijn in gebieden gaan rijden waarvan geweten is dat het verboden is. Ok ik ga soms ook op plaatsen rijden waar het niet al te koosjer is maar men moet het niet gaan zoeken, in het Zwin zie je ook geen enduro's... right
Q
- sjikkentip
Neen,niet op roadbook en niet bepijld.gigi schreef:Nou heb je dit ook op roadbook staan of ware,n de routes bepijld?sjikkentip schreef:Wij hebben dit reeds gedaan,een 3 daagse door Oost en West Vlaanderen.Totaal een 600km.
Het waren allemaal aparte trips in verschillende streken die we aan elkaar gekoppeld hebben en ieder reed in zijn streek voorop met het systeem D.Ik zie je die 600km niet uitpijlen,als je het laatste pijltje geplaatst hebt is het 1e reeds lang verdwenen
Ook juist, metb die pijlen is dat niet te doen en roadbook vergt wel veel tijd en werk. Doch we hebben onze tijd om iets dergelijks samen te steken. Als iedereen wat aan elkaar kan hangen dan hebben we toch algauw een deftige route.sjikkentip schreef:Neen,niet op roadbook en niet bepijld.gigi schreef:Nou heb je dit ook op roadbook staan of ware,n de routes bepijld?sjikkentip schreef:Wij hebben dit reeds gedaan,een 3 daagse door Oost en West Vlaanderen.Totaal een 600km.
Het waren allemaal aparte trips in verschillende streken die we aan elkaar gekoppeld hebben en ieder reed in zijn streek voorop met het systeem D.Ik zie je die 600km niet uitpijlen,als je het laatste pijltje geplaatst hebt is het 1e reeds lang verdwenen
-
- Contacteer:
Sjikkentip, dat interesseert me wel, ben zelf van Langemark bij Ieper. Van waar ben jij.sjikkentip schreef:Wij hebben dit reeds gedaan,een 3 daagse door Oost en West Vlaanderen.Totaal een 600km.
Is die route nog up-to-date of moet die nog eens herbekeken worden ?
Min of meer legaal (laten we maar niet spreken van 100 % legaal) of compleet ilegaal ?
Op roadbook, GPS of stafkaart ?
Mail mij anders ne keer ! Is misschien wel iets voor deze zomer. We hebben nogal wat ervaring hiermee, ook op het gebied van catering en overnachting.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
-
- Contacteer:
DirtFreak, hier Nikolas hé, was jij ook niet op het feestje van Verburgh in Brugge ? Ik ben die die den boel in gang heeft gestoken...DirtFreak.Q schreef:Ik wil hier onmiddellijk aan meewerken, aangezien ik één van de fijnste dingen van het enduro rijden het uitstippelen van de routes vindt. Dan moet je tenminste niet als een gek vlammen.
Kun je mij eens goed uitleggen hoe je dat doet met die NGI boel. Ik heb wat geprobeerd, maar vind het zo ambetant dat je de routes in één keer moet tekenen zonder stoppen, anders heb je allemaal aparte stukken. Kun je die achteraf nog samenvoegen ? Nu print ik meestal uit, duid aan met fluo wat ik wil rijden. Ga zo verkennen en log alles als track op mijn gps.
-
Hi Nikolas,
Neen ik was er niet, binnenkort ga ik wel eens bij Koen langs. Ik zat zonder brommer (stond op het salon).
Het NGI ding was even zoeken, maar uiteindelijk heb ik het gevonden.
Je kan de route apart tekenen met aparte polylijnen (hoeft niet in één stuk te zijn) maar die annotaties moet je dan bewaren.
Dan sluit je ze (onlogisch maar kom) en ga je naar GPS > Open GPS map ofzoiets... en dan moet je de annotaties openen die je net bewaard had. Die kan je dan selecteren (zorg dat je max 50 punten per geselecteerd stuk hebt of je GPS verliest er een paar) en vervolgens kan je die spullen naar de GPS exporteren als route + waypoints.
NGI maakt routes voor bvb garmin op basis van waypoints, dus je zal steeds bvb de 5 routes zien, maar bij de waypoints bvb. 150 waypoints die de route vormen.
Je kan die routes afzonderlijk een naam geven in het NGI ding door rechts te klikken op de route en bij commentaar een beschrijving te geven die niet te lang is (en vooral duidelijk als je op je GPS het ding moet kiezen).
Ik heb vorige week zondag voor de eerste keer een route gereden op die manier, het is even wennen maar eens je het gewoon bent werkt het voortreffelijk. Ik voelde me precies terug bij de scouts, even stoppen, GPS'je bekijken, over de akker rijden
Binnenkort komt er een artikel op MOTOR-EUROPE.COM als aanvulling op ons vorig GPS artikel... Als ik wat meer tijd heb komt er onder andere de NGI software in en OZI Explorer, om zelf stafkaarten in te scannen en te calibreren (werkt ook voortreffelijk!)
Groetjes,
Q
Neen ik was er niet, binnenkort ga ik wel eens bij Koen langs. Ik zat zonder brommer (stond op het salon).
Je kan de route apart tekenen met aparte polylijnen (hoeft niet in één stuk te zijn) maar die annotaties moet je dan bewaren.
Dan sluit je ze (onlogisch maar kom) en ga je naar GPS > Open GPS map ofzoiets... en dan moet je de annotaties openen die je net bewaard had. Die kan je dan selecteren (zorg dat je max 50 punten per geselecteerd stuk hebt of je GPS verliest er een paar) en vervolgens kan je die spullen naar de GPS exporteren als route + waypoints.
NGI maakt routes voor bvb garmin op basis van waypoints, dus je zal steeds bvb de 5 routes zien, maar bij de waypoints bvb. 150 waypoints die de route vormen.
Je kan die routes afzonderlijk een naam geven in het NGI ding door rechts te klikken op de route en bij commentaar een beschrijving te geven die niet te lang is (en vooral duidelijk als je op je GPS het ding moet kiezen).
Ik heb vorige week zondag voor de eerste keer een route gereden op die manier, het is even wennen maar eens je het gewoon bent werkt het voortreffelijk. Ik voelde me precies terug bij de scouts, even stoppen, GPS'je bekijken, over de akker rijden
Binnenkort komt er een artikel op MOTOR-EUROPE.COM als aanvulling op ons vorig GPS artikel... Als ik wat meer tijd heb komt er onder andere de NGI software in en OZI Explorer, om zelf stafkaarten in te scannen en te calibreren (werkt ook voortreffelijk!)
Groetjes,
Q
Hallo DirtFreak.Q
Ik lees dat je via de cd roms van NGI trips download op je gps.Ik heb deze cd roms ook en heb me gisteren een Garmin Geko 201 besteld.
Doe je dit enkel via waypoints of via polylijnen?enz...
Graag een cronologische beschrijving,indien mogelijk,van de juiste werkwijze.
Je mag me dit privé een doormailen.
Thanks.
Ik lees dat je via de cd roms van NGI trips download op je gps.Ik heb deze cd roms ook en heb me gisteren een Garmin Geko 201 besteld.
Thanks.
- sjikkentip
Sorry,dat was ik hierboven,vergeten in te loggen....Anonymous schreef:Hallo DirtFreak.Q
Thanks.
@DirtFreak.Q
Ik lees hierboven :...even stoppen,GPS bekijken, over de akker rijden...
Ik hoop dat je een beetje uitkijkt met over de akkers te rijden. Over juist geoogste of omgeploegde akkers heb ik geen probleem mee dat je daarover rijdt, in alle andere gevallen zou ik zeggen : blijf eraf ! Bij onze club bestaat er zelfs een reglement dat iemand die moedwillig over een klaargemaakte akker rijdt bij een eerste en tweede overtreding 12,5€ aan de kas betaalt, bij een derde overtreding wordt hij uit de club gezet . Als wij onderweg iemand zien over een akker rijden, dan gaan we erop af en maken hem of haar duidelijk dat zoiets niet kan. De groenen hebben we al tegen ons, laat ons proberen de landbouwers te vriend te houden.
Ik lees hierboven :...even stoppen,GPS bekijken, over de akker rijden...
Ik hoop dat je een beetje uitkijkt met over de akkers te rijden. Over juist geoogste of omgeploegde akkers heb ik geen probleem mee dat je daarover rijdt, in alle andere gevallen zou ik zeggen : blijf eraf ! Bij onze club bestaat er zelfs een reglement dat iemand die moedwillig over een klaargemaakte akker rijdt bij een eerste en tweede overtreding 12,5€ aan de kas betaalt, bij een derde overtreding wordt hij uit de club gezet . Als wij onderweg iemand zien over een akker rijden, dan gaan we erop af en maken hem of haar duidelijk dat zoiets niet kan. De groenen hebben we al tegen ons, laat ons proberen de landbouwers te vriend te houden.
-
Hallo Erik,Ik hoop dat je een beetje uitkijkt met over de akkers te rijden. Over juist geoogste of omgeploegde akkers heb ik geen probleem mee dat je daarover rijdt, in alle andere gevallen zou ik zeggen : blijf eraf
Neenee geen paniek, ik rij enkel over een akker als die nog niet bezaaid is of net geoogst... Ik ga zeker niet die mensen hun hard werk vernietigen... Moest ik landbouwer zijn en ik had net mooi gezaaid dan zou ik ook lichtjes pissed zijn als iemand over mijn akker gaat rijden.
Ik ben een 'beschaafde' offroad rijder
-
- Contacteer:
DirtFreak, blijkbaar hebben nogal wat mensen problemen met het onhandige programma van het NGI. Zou je niet eens een goede handleiding kunnen schrijven met screenshots en op jullie site zetten? Velen zullen je dankbaar zijn. Een goed programma voor screeshots vind je hier : http://www.gadwin.com/printscreen/ poepsimpel en werkt perfect.DirtFreak.Q schreef:Hi Nikolas,
Groetjes,
Q
-
Artikel komt er aan...
Als we even tijd hebben tussendoor, want MOTOR-EUROPE.COM is een beetje een eh 'uit de hand gelopen hobby'
BTW, Erwin uit Lokeren? Where are you man? Ik wacht al 1.5 week op jouw mailtje?
Als iemand zijn e-mail adres heeft, give it to me please!!
Dominique
PS: Voor wie alvast wat GPS stuff wil lezen (wel onderlegd!)
http://www.motor-europe.com/news/readar ... p?item=390
http://www.motor-europe.com/news/readar ... p?item=446
Het NGI spul wordt het logische vervolg (tussendoor) en dan gaan we verder op de verschillende units...
Tnx!
Als we even tijd hebben tussendoor, want MOTOR-EUROPE.COM is een beetje een eh 'uit de hand gelopen hobby'
BTW, Erwin uit Lokeren? Where are you man? Ik wacht al 1.5 week op jouw mailtje?
Dominique
Het NGI spul wordt het logische vervolg (tussendoor) en dan gaan we verder op de verschillende units...
Tnx!
Waar kan ik dat artikel vinden?Kan momenteel geen routes downloaden vanaf de NGI cdroms naar de Garmin Geko 201.Omgekeert van GPS naar PC wel.DirtFreak.Q schreef:Artikel komt er aan...
Dominique
Tnx!
Thanks
-
Het nieuwe artikel kan u hier lezen:
http://www.motor-europe.com/news/readar ... p?item=448
Veel plezier,
Dominique
PS: Vraen e.d. kan u best in ons forum stellen, ik kom hier regelmatig, maar niet elke dag!
http://www.motor-europe.com/news/readar ... p?item=448
Veel plezier,
Dominique
PS: Vraen e.d. kan u best in ons forum stellen, ik kom hier regelmatig, maar niet elke dag!
-
Hoe zit dat hier met die offroad toer?
-
- Contacteer:
Ik wil jullie ook wel meehelpen, doch heb ik geen ervaring met roadbooks.
Ik rij elke zondag een rit van ong. 150km
Vertrek vanuit Aalter, naar Ursel, zomergem, eeklo, balgerhoeke, maldegem, watervliet zo verder naar zeebrugge en terug.
Ik denk toch zo'n 80% pure offroad wegen. Ook sommige die zeer smal zijn onder de bomen door.... enfin toch een leuke rit.
Je kan nog meer offroad doen, maar dan heb je eiegenlijk wel enkele verboden wegen genomen.
Hoe zit het bij jullie eigenlijk? "Uitzonderlijk lanbouwvoertuigen" is hier populair!
Ik rij elke zondag een rit van ong. 150km
Vertrek vanuit Aalter, naar Ursel, zomergem, eeklo, balgerhoeke, maldegem, watervliet zo verder naar zeebrugge en terug.
Ik denk toch zo'n 80% pure offroad wegen. Ook sommige die zeer smal zijn onder de bomen door.... enfin toch een leuke rit.
Je kan nog meer offroad doen, maar dan heb je eiegenlijk wel enkele verboden wegen genomen.
Hoe zit het bij jullie eigenlijk? "Uitzonderlijk lanbouwvoertuigen" is hier populair!
Tyger of the "off" Road.
zijn er ook limburgers die een leuke route hebben in de buurt van maasmechelen , genk
ik weet wel mooi stukken daar maar ik moet nog teveel harde weg gebruiken om uit het natuurgebied te blijven
ik weet wel mooi stukken daar maar ik moet nog teveel harde weg gebruiken om uit het natuurgebied te blijven
second place is first loser!