Excell van Yamaha naar KTM

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
lodemx

Hey ik had een vraagje ivm excell wielen,
Ik heb nu een yamaha yz250 '98 met een extra paar excell wielen.
Nu zou ik waarschijnlijk een KTM 250SX model 2003 kopen.
Nu is de vraag of ik die excell wielen op de KTM kan gebruiken.
Desnoods met enkele kleine aanpassingen ....('t zou echt zonde zijn om zo'n schone wielekes te moeten verkopen :)

alvast bedankt
Joop

Volgens mij past dat nooit, omdat elk merk zijn eigen wielbevestiging heeft. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat de Yamaha naaf afwijkt van de KTM naaf en dus niet past.
Barry

als je even kijkt hoeveel spaken er in je yamaha zitten en in die ktm (als het goed is allebei 36) dan is de kans groot dat het past, en anders hoef je alleen andere spaken te kopen (mits ze allebei 36 spaken hebben) kijk anders is op http://www.haanweels.com die kunnen t je zeker vertellen
Jo VdB

Barry,

spaken hebben hier niets te maken...

Het is zoals Joop het stelt : het hangt af van de naaf ... Doormeter as, breedte, ...

Trouwens over spaken / naven gesproken : je hebt velgen die "linksom " worden gespaakt, en velgen die "rechtsom" worden gespaakt. En dat heeft niets te maken met het feit hoe je de velg vasthoudt.

Jo VdB
pruus
Contacteer:

Dat het meteen passt is niet waarschijnlijk, maar passend maken kun je het bijna zeker. De lagers zijn altijd te vinden en dan moet je alleen de opvulbussen laten draaien.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
lodemx

alvast bedankt voor de antwoorden :)
Plaats reactie