Pagina 1 van 1
Accu KTM 640 (adventure) 2001
Geplaatst: za jan 10, 2004 15:33
door Freek
Mijn accu vindt, dat ik zelf maar weer moet trappen als ik wil starten.
Zit hier een accu in die ik bij elke motorzaak kan halen ? of is het iets speciaals ?
Zijn er nog andere types die beter zijn ?
Geplaatst: za jan 10, 2004 19:40
door Rudy
Ik verwacht dat er een "gel" accu in zit. Mijn vader heeft een paar maanden geleden in zijn motor ook een nieuwe accu erin gedaan.... dingen zijn behoorlijk duur
.
Maar is hij niet gewoon leeg?
Geplaatst: za jan 10, 2004 19:46
door Freek
Als ik ' m oplaad heeft ie 12,4 volt en een half uurtje later nog maar 9 volt.
Dan is het einde accu lijkt me.
Geplaatst: za jan 10, 2004 19:52
door Rudy
lijkt er idd wel op ja
, accu moet normaal een 13.6 volt zijn ofzo , 12,** is zowizo vrij weinig. Maar als hij vanzelf zo snel ontlaad lijkt het me idd dat hij kapot is.
Maar ik verwacht dat een beetje grote motorzaak hem wel heeft hoor
Geplaatst: za jan 10, 2004 20:57
door Jo VdB
Ik denk niet dat er een gel-accu in zit, maar je kan hem er wel mee vervangen. Naar het schijnt zijn gel-accus beter.
En anders een onderhoudsvrije, gesloten accu. Die loopt niet "leeg" als de motor om ligt...
Jo Vdb
Geplaatst: za jan 10, 2004 21:27
door huskie
Gewoon trappen en die accu thuis laten. Scheelt gewicht.
Geplaatst: za jan 10, 2004 21:54
door Zot
Bij mij zit er gewoon een YTX9 yuasa accu in.
Kun je overal kopen. Zit in CBR600 en nog veel meer motorfietsen.
accu
Geplaatst: zo jan 11, 2004 19:37
door wilfredw
heb je geen last van lek stroom
Geplaatst: zo jan 11, 2004 19:44
door Freek
Ik zal 'm er voor de zekerheid eens uithalen en nog eens opladen.
Geplaatst: wo jan 14, 2004 14:32
door JWJanssen
De KTM heeft geen gel-accu.
Accu's zijn goed te koop bij Hein Gericke, goede accu's voor een lage prijs.
Gel-accu's zijn heel gevoelig voor opslag in ontlade toestand, oftewel hij is kapot zodra hij een week of meer in redelijk to geheel ontlade toestand blijft. De normale onderhoudsvrije motorfiets accu's trouwens ook, maar minder.
Das natuurlijk leuk of de accu branche, want alarm systemen trekken tijdens stilstand de accu leeg waardoor de acuu dus in het voorjaar kapot is. En dus leuk voor de acuulader branche want die verkopen massa's van die dingen om motorfietsen tijdens de winter aan de spanning te houden.
Geplaatst: vr jan 16, 2004 23:51
door Fr@venture
Freek,
Op jou Adventure hoort een YTX9-BS accu te zitten.
Dit is bij mijn weten een onderhoudsvrije gel accu.
Vertaal dit onderhoudsvrije niet als "ik hoef er niet naar om te kijken" maar als "ik kan 'm niet bijvullen dus ik moet 'm goed onderhouden".
Dat onderhouden kun je 't beste doen met een goede lader......(wat een open deur:-). In de wintertijd kun je 'm maar beter af en toe aan de lader hangen of regelmatig te rijden want anders is hij in het voorjaar kapot.
De reden om voor zo'n onderhoudsvrije accu te kiezen is dat je die niet horizontaal hoeft te monteren maar onder iedere hoek die jij wenst. En bij jou Adventure ligt de accu onder een hoek van bijna 45 graden.
Kies dus beslist niet voor een ander type accu dan voorgeschreven.
Zorg ook dat je een acculader hebt die bij dit soort accu's hoort. Even laten voorlicht bij de motorzaak.....
Succes Fr@venture
Geplaatst: do jan 22, 2004 18:51
door Freek
Battery Family: Maintenance Free
Yuasa battery Type: YTX9-BS
Voltage: 12
Capacity: 8
Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm
Metric Weight: 2.5 kg
Acid Volume: 0.4
Amps: 0.9
C.C.A.: 120
Is zo'n ding nou 8 of 9 amp
IK had er een besteld en kreeg een ander merk (Landmark-gel) die 8 amp. is.
Deze is ook 10 mm lager.