Mijn accu vindt, dat ik zelf maar weer moet trappen als ik wil starten.
Zit hier een accu in die ik bij elke motorzaak kan halen ? of is het iets speciaals ?
Zijn er nog andere types die beter zijn ?
Accu KTM 640 (adventure) 2001
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik verwacht dat er een "gel" accu in zit. Mijn vader heeft een paar maanden geleden in zijn motor ook een nieuwe accu erin gedaan.... dingen zijn behoorlijk duur .
Maar is hij niet gewoon leeg?
Maar is hij niet gewoon leeg?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
lijkt er idd wel op ja , accu moet normaal een 13.6 volt zijn ofzo , 12,** is zowizo vrij weinig. Maar als hij vanzelf zo snel ontlaad lijkt het me idd dat hij kapot is.
Maar ik verwacht dat een beetje grote motorzaak hem wel heeft hoor
Maar ik verwacht dat een beetje grote motorzaak hem wel heeft hoor
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik denk niet dat er een gel-accu in zit, maar je kan hem er wel mee vervangen. Naar het schijnt zijn gel-accus beter.
En anders een onderhoudsvrije, gesloten accu. Die loopt niet "leeg" als de motor om ligt...
Jo Vdb
En anders een onderhoudsvrije, gesloten accu. Die loopt niet "leeg" als de motor om ligt...
Jo Vdb
De KTM heeft geen gel-accu.
Accu's zijn goed te koop bij Hein Gericke, goede accu's voor een lage prijs.
Gel-accu's zijn heel gevoelig voor opslag in ontlade toestand, oftewel hij is kapot zodra hij een week of meer in redelijk to geheel ontlade toestand blijft. De normale onderhoudsvrije motorfiets accu's trouwens ook, maar minder.
Das natuurlijk leuk of de accu branche, want alarm systemen trekken tijdens stilstand de accu leeg waardoor de acuu dus in het voorjaar kapot is. En dus leuk voor de acuulader branche want die verkopen massa's van die dingen om motorfietsen tijdens de winter aan de spanning te houden.
Accu's zijn goed te koop bij Hein Gericke, goede accu's voor een lage prijs.
Gel-accu's zijn heel gevoelig voor opslag in ontlade toestand, oftewel hij is kapot zodra hij een week of meer in redelijk to geheel ontlade toestand blijft. De normale onderhoudsvrije motorfiets accu's trouwens ook, maar minder.
Das natuurlijk leuk of de accu branche, want alarm systemen trekken tijdens stilstand de accu leeg waardoor de acuu dus in het voorjaar kapot is. En dus leuk voor de acuulader branche want die verkopen massa's van die dingen om motorfietsen tijdens de winter aan de spanning te houden.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Freek,
Op jou Adventure hoort een YTX9-BS accu te zitten.
Dit is bij mijn weten een onderhoudsvrije gel accu.
Vertaal dit onderhoudsvrije niet als "ik hoef er niet naar om te kijken" maar als "ik kan 'm niet bijvullen dus ik moet 'm goed onderhouden".
Dat onderhouden kun je 't beste doen met een goede lader......(wat een open deur:-). In de wintertijd kun je 'm maar beter af en toe aan de lader hangen of regelmatig te rijden want anders is hij in het voorjaar kapot.
De reden om voor zo'n onderhoudsvrije accu te kiezen is dat je die niet horizontaal hoeft te monteren maar onder iedere hoek die jij wenst. En bij jou Adventure ligt de accu onder een hoek van bijna 45 graden.
Kies dus beslist niet voor een ander type accu dan voorgeschreven.
Zorg ook dat je een acculader hebt die bij dit soort accu's hoort. Even laten voorlicht bij de motorzaak.....
Succes Fr@venture
Op jou Adventure hoort een YTX9-BS accu te zitten.
Dit is bij mijn weten een onderhoudsvrije gel accu.
Vertaal dit onderhoudsvrije niet als "ik hoef er niet naar om te kijken" maar als "ik kan 'm niet bijvullen dus ik moet 'm goed onderhouden".
Dat onderhouden kun je 't beste doen met een goede lader......(wat een open deur:-). In de wintertijd kun je 'm maar beter af en toe aan de lader hangen of regelmatig te rijden want anders is hij in het voorjaar kapot.
De reden om voor zo'n onderhoudsvrije accu te kiezen is dat je die niet horizontaal hoeft te monteren maar onder iedere hoek die jij wenst. En bij jou Adventure ligt de accu onder een hoek van bijna 45 graden.
Kies dus beslist niet voor een ander type accu dan voorgeschreven.
Zorg ook dat je een acculader hebt die bij dit soort accu's hoort. Even laten voorlicht bij de motorzaak.....
Succes Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Battery Family: Maintenance Free
Yuasa battery Type: YTX9-BS
Voltage: 12
Capacity: 8
Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm
Metric Weight: 2.5 kg
Acid Volume: 0.4
Amps: 0.9
C.C.A.: 120
Is zo'n ding nou 8 of 9 amp
IK had er een besteld en kreeg een ander merk (Landmark-gel) die 8 amp. is.
Deze is ook 10 mm lager.
Yuasa battery Type: YTX9-BS
Voltage: 12
Capacity: 8
Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm
Metric Weight: 2.5 kg
Acid Volume: 0.4
Amps: 0.9
C.C.A.: 120
Is zo'n ding nou 8 of 9 amp
IK had er een besteld en kreeg een ander merk (Landmark-gel) die 8 amp. is.
Deze is ook 10 mm lager.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.