Wat aan te raden?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
duc

Ben van plan om me een enduro aan te schaffen, aangezien ik niet zo thuis ben in het noppenwereldje had ik een paar vragen. Ben een beginnend enduro rijder maar wel een (redelijk) ervaren baanrijder. Wat is nu een aan te raden moto? Ben wel niet van plan om al dadelijk een nieuwe te kopen, kwestie van te kijken of het me wel ligt! Dus mag ook een ouder model zijn. Best ook een motor met niet TE veel onderhoud, zoals ik me heb laten vertellen over de nieuwe motos (om de ??? draaiuren nieuwe piston), dit lijkt me niet zo interressant. Wat zou de beste cilinderinhoud zijn voor te beginnen,heb met de honda xr400 '98 gereden en dat beviel me wel? Misschien nog andere motos van dit genre aan te raden,

thanks
JoeBaR

ik zelf ben begonnen met een KTM 600 LC4 (89) dat is al heel wat jaartjes terug .. KTM maakt ze nog steeds .. Enduro fietsen met LC4 blok .. om het volgende raad ik je dit type aan

allereerst is de motor qua aanschaf redelijk betaalbaar...(zijn later LC4 620 geworden)
het onverwoestbare motorblok heeft meer dan genoeg Power in huis en is zeer betrouwbaar (zeker de latere types )
qua onderhoud hoef je dr ook niet veel aan te doen .. , optijd olie en filters verversen is vaak genoeg ( ik deed dit zef ook zo en heb 3 jaar gedaan met mn LC zonder dat het blok ook maar 1 x open is geweest)
de rij eigenschappen zijn prima .. makkelijk de bochten door te gooien en een minder hoog gewicht dan bijv.de honda XR ..
ik zelf reed (voordat ik aan de exc 520 begon) met een GS 620 lc4 uit 98 ... supercompetition uitvoering ... dwz .. geen tussen demper op de uitlaat .(iets meer kracht onderin) en GEEn balansas (dr was bij dit type blok ook geen extra ruimte voor op het blok ) dit fietsje heeft mij jaren lang plezier gebracht ... en soms mis ik m wel eens (meestal als de exc 520 er weer es mee ophoud :D )
4 strokes only !!
Jo VdB

Kijk bv. eens hier . Dit is een vraag die regelmatig terugkomt in het forum. http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=1716

Jo VdB
Plaats reactie