XL600R verzuipt/slaat af

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Denser

Misschien dat iemand hier dezelfde "lol" heeft gehad:

Mijn XL600R van 1985 heeft de "leuke" neiging om voor geen meter meer stationair te lopen, ik moet gas blijven geven anders kapt ze er doodleuk mee.

Daarnaast vind de XL het ook bijzonder geestig om bij een verkeerslicht met een luide plof af te slaan. Het enige wat dan helpt is de bougie eruit, droogmaken en hopen dat ze weer aanslaat.

Wie kan me vertellen (of denkt te weten) wat er mis is...zelf vermoed ik een probleem met de carbs, maar daar heb ik geen verstand van (meer verstand van GWW). Voorvast bedankt.
XL600R
grootsmit

Hoi XL rijder,

Het kan echt van alles zijn. Volgens mij heeft jou machine twee losse carb. Het opnieuw afstellen van het vlotterniveau van deze machine is een mogelijke oorzaak van het probleem. Een redelijk eenvoudig en goedkoop klusje. Je moet dan wel de beide carb. demonteren en eje kan dan tevens de rest controleren (rubbers enz). Over vlotterhoogtes is van alles te vinden op dit forum en in het werkplaatshandboek.

Veel succes.

Groet Patrick
Gast

Laat je ontsteking chekken. Ik heb een zelfde soort probleem gehad met een XR600. Er wordt vaak beweerd dat een elektronische ontsteking het wel doet of niet doet. Dit is onzin. Als hij weinig spanning levert is je vonk ook minder en verzuipt je motor en moet je hem op toeren houden. Bij mij startte hij ook nog moeilijk als het blok nog koud was. Toen ik een andere ontsteking gemonteerd had was het probleem verholpen. Ook qua vermogen scheelde het een hoop.

Jelo
de antrapper

Hoi Denser

Hier een rijtje die bij mijn XR erg gevoelig liggen;
kleppen goed gesteld
goede bougie
schoon luchtfilter
en een paar keer Shell Pura tanken, dit reinigt de carb.
Als dit alles geen soelaas brengt, is er meer werk aan de winkel.
Sterkte

Hans

8)
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie